„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Klaipėdoje projektuojamas naujas pramoginių laivų uostas

Šiuo metu planuojama pietinių Klaipėdos uosto vartų komplekso statyba. Čia turėtų atsirasti ir didelis pramoginių laivų uostas.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Susisiekimo ministerijos nuotr.

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus Vidmanto Paukštės, šią savaitę buvo pristatyti Uosto direkcijos užsakymu UAB „Sweco Lietuva“ rengiami pietinių uosto vartų komplekso, Kairių g. 17, Klaipėdoje, statybos projektiniai pasiūlymai.

Pademonstruota planinė apsauginių dambų padėtis, konstrukciniai apsauginių dambų ir krantinės, laivų švartavimo sprendiniai. Buvo aptartos pietinių vartų apsauginių dambų pritaikymo rekreacijai galimybės.

Anksčiau planuota, kad uosto pietinių vartų kompleksą sudarys apie 1,24 km ilgio pietinė damba ir apie 0,88 km ilgio šiaurinė damba.

Projektavimo darbų kaina – 62 000 eurų.

Klaipėdos vicemeras Arūnas Barbšys „Vakarų ekspresui“ sakė, kad miestui bene aktualiausia šio projekto dalis – pramoginių laivų uostas.

Anot jo, taip pat numatytas ir slipas laivams į vandenį nuleisti.

Šiuo metu Klaipėdos Pilies uoste ir Smiltynės jachtklube, priklausomai nuo dydžio, gali švartuotis kiek daugiau nei 300 pramoginių laivų ir jachtų, tačiau jaučiamas didelis švartavimo vietų trūkumas.

Pietinių uosto vartų projekto svarstyme dalyvauja ir buriuotojų atstovai. A.Barbšys sako, kad Savivaldybė savo pasiūlymus dėl projekto turėtų pateikti per porą savaičių. Klausimą planuojama svarstyti ir Savivaldybės Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijoje.

Uosto direkcija dar vieną pramoginių laivų uostelį planuoja ir centrinėje Klaipėdos uosto dalyje, Danės žiotyse ties „Memelio miestu“.

Lietuvos vidaus vandenų registro duomenimis, pramoginių laivų skaičius 2020 metais, palyginti su 2019 metais, išaugo maždaug trečdaliu – nuo 873 iki 1 167 laivų. Taip pat pernai Lietuvoje buvo registruotos 34 jachtos.

Kada bus įgyvendintas pietinių uosto vartų projektas, dar nėra aišku. Kartu yra vykdomas ir kitas – visos pietinės Klaipėdos uosto dalies išvystymo projektas. Su JAV įmone „Moffatt & Nichol“ buvo pasirašyta 139 150 eurų vertės sutartis, kuri parengs pietinės uosto dalies plėtros siūlymus. Planuojama, kad ateityje Kiaulės Nugaros sala bus sujungta su Smeltės pusiasaliu, formuojant naują įlanką ir krovos terminalus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs