Klaipėdos svajonė realybe virs po kelerių metų

„Labai norime, kad Klaipėdoje apsilankytų 100 kruizinių laivų“, – pirmadienį pristatant naują mobiliąją programėlę turistams, sakė Klaipėdos turizmo ir informacijos centro direktorė Romena Savickienė. Klaipėdos uostas šiuo metu pajėgus priimti daugiausia 70 laivų, tačiau jau greitai situacija turėtų pasikeisti.
„Costa  Pacifica“
„Costa Pacifica“

„Vidurio sezonas – kruizinės Joninės. Jau turėjome 34 500 turistų. Labai tikimės, turėjome slaptą tikslą, kad šį sezoną Klaipėdą aplankytų 80 tūkstančių turistų. Tikimės, kad taip ir bus. Iki šios dienos į Klaipėdą atvyko 18 didelių laivų, didesnių nei 200 metrų. Atvyks dar 22“, – kalbėjo R.Savickienė. Šį sezoną Klaipėdoje iš viso laukiama 60 kruizinių laivų – tiek ilgesnių nei minėti 200 metrų, tiek trumpesnių. R.Savickienė sako svajojanti, jog Klaipėda pasiektų reikšmingą ribą – čia atplauktų šimtas kruizinių laivų per sezoną. Tai būtų atspirties taškas siekti dar daugiau.

Šį sezoną pirmą kartą būta išskirtinės dienos, kai Klaipėdoje viešėjo iškart trys laivai, tokia diena pasikartos rugpjūčio 3-ąją. R.Savickienė juokauja, jog jau dabar paprastomis dienomis lietuvių kalbos nelabai įmanoma išgirsti.

Sezonas šiemet kaip niekad ilgas, prasidėjęs balandžio pabaigoje, baigsis spalį, tad truks pusę metų.

Pirmadienį pristatyta naujovė – mobilioji programėlė turistams, paruošta trimis kalbomis. Anikės lūpomis svečiai gali paklaidžioti po miestą su virtualiu gidu, pasirinkę trumpą, valandos trukmės, arba ilgesnį, pusantros valandos trunkantį maršrutą.

100 laivų kol kas nerealu

Anot Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, kol kas Klaipėdos uostas nepajėgus priimti šimto laivų per sezoną, nes turi tik vieną krantinę, kurioje švartuojami kruiziniai laivai. Šiuos laivus priglausdavo ir Centrinis keleivių terminalas, iš kurio kursuoja keleiviniai keltai, tačiau pastariesiems kyla nepatogumų, tad terminalas priimti kruizus atsisakė.

„Dabar turime 60 kruizinių laivų, daugiau nei 70 priimti nebegalėtume. Centrinis keleivių terminalas atsisakė priiminėti laivus, nes yra apkrautas keltų linijomis. Uosto direkcijai, iš kurios reikalaujama verslumo, tai nėra paprastas veiksmas“, – sakė A.Vaitkus. Kruiziniai laivai sudaro vos pusę procento Uosto direkcijos pajamų. Anot vadovo, šių laivų priėmimas uoste yra labiau socialinis aspektas.

Džiugu, kad po beveik 12 metų pagaliau turėtų pajudėti šiuo metu merdinčios, visai šalia Senosios Smiltynės perkėlos esančios „Laivitės“ teritorijos atgaivinimas. Šią teritoriją įsigijo M.Gusiatino šeima. A.Vaitkui teko bendrauti su verslininku, tad, panašu, Klaipėdoje turėtų atsirasti dar viena kruizinė krantinė.

„Į mūsų bendrą viziją įsilieja ir nauja kruizinė krantinė. Kalbant apie naują ansamblį, tiek naujo akcininko, tiek mūsų, direkcijos, nuomonės visiškai sutampa. Tikslas yra perstatyti vadinamąjį 21 pirsą, jį padaryti 350 metrų ilgio. Čia galėtų švartuotis didieji laineriai. Dėl šios naujos krantinės galėsime ne tik priimti kruizinius laivus, bet ir atidaryti „Laivitės“ įlanką, kurioje galės švartuotis jachtos ir laiveliai“, – pasakojo A.Vaitkus.

Krantinei įrengti bus parengtas techninis projektas. Tikimasi, jog statybos galėtų užvirti 2020 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų