Kas garantuos, kad paveiksliukas iš katalogo atitiks tikrovę?
„Vienu metu sklido tokios neva vizionieriškos prognozės, jog, įsigalėjus internetui, vis daugiau poilsiautojų planuos keliones savarankiškai, o kelionių konsultantų, agentūrų pagalba taps tiesiog nebereikalinga, – sakė Rasa Levickaitė, kelionių agentūros „Baltic Tours“ projektų vadovė. – Tačiau tokios prognozės nepasitvirtino: pastaruoju metu vis daugiau poilsiautojų varsto kelionių agentūrų duris. Dažna to priežastis: kartą nusvilę nuo savarankiško planavimo, žmonės nebenori „sudegti“ antrąkart“.
Pašnekovė su šypsena vardija kuriozus, į kuriuos patenka savarankiškai svetur iškeliavę poilsiautojai: antai internautai forumuose viešbutį gyrė, tačiau nuvykus į vietą paaiškėjo, kad girti net nėra ko – viešbutis tiesiog prieš pusmetį sudegęs, o įėjimas užkaltas lentomis.
Arba būna, kad kambarys nė iš tolo nepanašus į parodytą nuotraukose – skiriasi ir baldai, ir apartamentų dydis, o ant švediško pusryčių stalo tepadėta vien sausų bandelių. Arba pagal žemėlapį atrodė, kad susisiekimas su centru bus paprastas ir aiškus, tačiau dėl remonto darbų viskas buvo kaip tik priešingai ir tekdavo važiuoti aplinkkeliu...
Viskas yra internete. O ar jam yra laiko?
„Nežinojimas ir galimybės apsidrausti nebuvimas, ką pirkdamas internetu galiausiai gausi, yra viena iš priežasčių, lemiančių keliautojų, pasibandžiusių organizuotis keliones savarankiškai, sugrįžimą į agentūras. Kita svari priežastis – internete esančios informacijos daug ir iškyla laiko klausimas ją apibendrinti. Dar vienas argumentas interneto nenaudai – patikimumo stoka: kaip pačiam atsirinkti, kas tiesa, o kas – ne, kuri lėktuvų bilietų pardavimo svetainė prekiauja be papildomo antkainio, kuris paaiškėja tik baigiant rezervaciją, o kuri – su matomu aptarnavimo mokesčiu, kur pateikiama atnaujinta informacija, o kur – pasenusi ir t.t.“, – sakė turizmo sektoriaus atstovė.
Žinoma, joks kelionių konsultantas vien fiziškai negali apsilankyti visose šalyse ar kurortuose, į kuriuos išleidžia savo poilsiautojus. Vis dėlto jo patirtis bei darbas turizmo srityje leidžia susiformuoti patikimesnius atrankos kriterijus.
Apibendrinant galima pasakyti, kad pastaruoju metu įsigali sena, tačiau naujai ir dėl savų priežasčių sugrįžusi tendencija – saugoti telefone kelionių konsultanto numerį taip pat kaip ir asmeninio sporto trenerio ar dietologo, teisininko ar šeimos gydytojo. Tokią madą diktuoja laiko trūkumas ir patogumo bei individualumo poreikis: natūralu, jog kelionių konsultantas, su kuriuo keliaujate nuolat, jums patars taikliau ir greičiau nei besimainantis sulig kiekvienomis atostogomis, – pravers jau sukaupta bendravimo būtent su jumis patirtis bei konkrečių jūsų ir jūsų šeimos poreikių išmanymas.
Geriausias būdas žinioms surinkti – kojos
O kaip pačiam kelionių sektoriui apsivalyti nuo vakar dienos „naujienų“ internete?
„Tam, kad ir patys kelionių konsultantai nepardavinėtų katės maiše, mūsų kūrybinė komanda žada pusę metų praleisti ne prie darbo stalų, benagrinėjant kitų keliautojų atsiliepimus, o kelyje. Komandos maršrute – Tailandas, Jungtiniai Arabų Emyratai, Singapūras, Kinija, Seišeliai ir dar daug tolimų pasaulio kampelių, viliote viliojančių poilsį, o taip pat aktyvų laisvalaikį mėgstančius keliautojus“, – sakė kelionių agentūros „Baltic Tours“ atstovė. Pusmečio projekto partneriai – skrydžio bendrovės „Aeroflot“, „Finnair“, „Turkish Airlines“, „Air China“, „Air Mauritius“.
„Baltic Tours“ kūrybinė komanda – egzotinių kelionių bei kūrybinio turinio kūrėjai – netrukus nusileis Tailande, kuris pernai pripažintas populiariausia kryptimi visame pasaulyje, vėliau išsilaipins karščiu alsuojančiame Dubajuje (antroje vietoje pagal populiarumą 2016 metų kryptis), ir taip – visą pusmetį, per naujais patyrimais, dar nematytais, neatrastais pasauliais viliojančias kryptis.
„Šiemet dar daugiau keliausime ne tik tam, kad mažiau spėliotume, o daugiau žinotume apie tai, ką parduodame savo keliautojams – lagaminus kraunantiems kūrybininkams, socialinių medijų atstovams tiesiog gyvybiškai būtina savu kailiu patirti tai, apie ką yra komunikuojama, – sakė R.Levickaitė. – Tikimės, kad mūsų nuoširdžios pastangos kuo giliau panirti į sritį, kurioje darbuojamės, suartins keliauti, atostogauti norintį žmogų ir mūsų kelionių konsultantą“.
Ką veikti 5 valandas oro uoste?
Daugiau nei pusmetį kūrybinė „Baltic Tours“ komanda aiškinsis, ne tik ką verta aplankyti tolimose šalyse, bet ir atsižvelgs į pačios kelionės niuansus, pvz., kaip patogiausia ir pigiausia pasiekti pasirinktas kelionių kryptis, įvertins skrydžius su viena ar kita keleivių gabenimo kampanija, kur geriausia apsistoti, ko verta paragauti, ko būtina parvežti lauktuvių, kokias pramogas smagu išbandyti, kokių avantiūrų verčiau išvengti, kaip teisingai bendrauti su vietiniais, kas kiek kainuoja ir t.t.
„Pavyzdžiui, kai kurie į agentūrą užsukę keliautojai, išgirdę, jog teks palūkėti svetimos šalies oro uoste, sunerimsta: o ką ten veikti penkias ar šešias valandas? Mūsų komanda išsiaiškins ir tai: galbūt per tą laiką galima nuvykti į miestą, o gal perdėm didelė tikimybė patekti į spūstį... O galbūt pačiame oro uoste apstu pramogų ir kojos iš jo kelti neverta? Keliautojus dažnai gąsdina kelionės etapų nežinomybė, ypač – persėdimai oro uostuose ir daugelis kitų logistinių aspektų. Todėl mes rūpinamės sukaupti vertingos ir tikros patirties, kad klausimų iškiltų kuo mažiau, o mūsų poilsiautojams būtų paprasta keliauti ir artimomis, ir tolimomis kryptimis“, – sakė R.Levickaitė.
Įspūdžiais iš tolimiausių pasaulio kampelių kūrybinė komanda žada nuolat dalintis savo kelionių tinklaraštyje, taip pat naujienų portaluose.