Ekspertai teigia, kad lėktuvo salone vėsu turi būti tam, kad apsaugotų keleivius nuo alpimo.
Mokslininkai nagrinėjo ryšį tarp alpimo skrendant ir orlaivio salono slėgio bei temperatūros. „ASTM International“ nustatė, kad skrendant lėktuvu keleiviai dažniau alpsta dėl medicininės būklės, vadinamos hipoksija.
Alpimas įvyksta, kai kūno audiniai negauna pakankamai deguonies, o būklė sudėtingėja dėl mažesnio slėgio ir šiltos temperatūros.
Keleivių nualpimas dėl hipoksijos yra pakankamai dažnas skrendant. Kad sumažintų tokių atvejų skaičių, oro linijos dažniausiai nusprendžia lėktuvo salone po pakilimo palaikyti neaukštą temperatūrą.
Nors tai gali atrodyti nelabai smagu atostogautojams, tačiau galbūt žinant priežastį bus paprasčiau žiūrėti į šį menką nepatogumą.
2005 m. dėl hipoksijos sudužo lėktuvas – per nelaimę žuvo 121 žmogus. Iš Larnakos (Kipro) į Atėnus (Graikiją) skrendančiame lėktuve nukrito slėgis, tiek keleiviai, tiek pilotai bei palydovai pradėjo alpti, ir lėktuvas sudužo.