Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl nusileidus reikia taip ilgai laukti, kol galėsi išlipti iš lėktuvo?

Galbūt net labiausiai erzinanti kelionės lėktuvu dalis – laukimas, kai jau nusileidus orlaiviui dar negalima iš jo išlipti. Vieni pyksta, nes skuba, kitus nervina ir juokina iškart iš vietų kylantys nekantrūs keleiviai. Ir kodėl reikia tiek laukti, kai kelionės tikslas – jau čia pat?
Keleiviai lėktuve
Keleiviai lėktuve / 123rf.com nuotr.
Temos: 2 Skrydžiai Aviacija

Tačiau iš tiesų tas laikas tarp akimirkos, kai lėktuvo ratai pasiekia žemę, ir pagaliau sulaukto leidimo išlipti iš orlaivio yra minutės, apie kurias keleiviai mažiausiai ką žino. „Travel and Leisure“ aiškina, kas vyksta tuo metu ir kodėl jums reikia laukti.

Skrydžių palydovai tikrai tyčia nevilkina visų procedūrų ir specialiai nelaiko uždarytų durų vien tam, kad atsimokėtų jums už įkyrius prašymus skrydžio metu. Kai lėktuvas nutupia, visas orkestras žmonių dirba abipus lėktuvo, kad tas duris pagaliau būtų galima atidaryti ir keleivius išleisti į terminalą.

Kai lėktuvas sustoja prie jam skirtų vartų (o vien tai jau gali užtrukti – nuo nusileidimo tako iki jų gali tekti gerokai pavažiuoti), orlaivio kapitonas išjungia variklį. Tuomet jis išjungia įspėjamąjį lėktuvo signalą – raudoną mirksinčią šviesą lėktuvo išorėje, kuri informuoja oro uoste darbuotojus, kad jau saugu prisiartinti.

Tikėtina, kad tuo metu keleiviai salone jau būna atsistoję – rąžosi, traukia savo rankines iš viršuje esančių daiktadėžių, jungia mobiliuosius telefonus ir nekantriai dairosi į duris. Dauguma jau būna šventai įsitikinę, kad seniai turėjo būti išleisti iš lėktuvo.

Tuo tarpu ant žemės dirbantys oro uosto darbuotojai prie lėktuvo prigabena trapą, kurį turi sulygiuoti su orlaivio durimis. Kai tai padaroma, jie arba patys atidaro lėktuvo duris, arba informuoja orlaivio įgulą, kad jau galima tai padaryti ir pradėti išlaipinti keleivius.

Svarbu suprasti, kad nemažai veiksnių gali pratęsti šį procesą. Gali iškilti techninių nesklandumų su trapu, gali prireikti kelių kartų, kad jis būtų sulygiuotas su durimis. Į orą uostą gali vienu metu atvykti nemažai orlaivių ir gali nepakakti oro uosto darbuotojų, kad prie visų lėktuvų jų būtų pasiunčiama pakankamai.

Neabejotinai, visą laukimo laiką gali prailginti paprasčiausia žmogiška klaida – kad ir, pavyzdžiui, prie vartų dirbantis darbuotojas laiku nepastebėjo, jog lėktuvas jau atvyko.

Tad kai kitą kartą pyksite, kodėl dar neiškėlėte kojos iš lėktuvo, prisiminkite – niekas specialiai jūsų jame nelaiko ir patys tikrai mėgina kuo greičiau jus išlaipinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?