Koronavirusas pasaulio turizmui atsieis mažiausiai 22 mlrd. JAV dolerių

Mirtino koronaviruso epidemija pasaulio turizmo sektoriui atsieis mažiausiai 22 mlrd. JAV dolerių, nes sumažės turistų iš Kinijos išlaidos, prognozuoja Pasaulio kelionių ir turizmo tarybos (WTTC) vadovė.
Žmonės lėktuve su apsauginėmis kaukėmis
Žmonės lėktuve su apsauginėmis kaukėmis / AFP/„Scanpix“ nuotr.

COVID-19 epidemija jau pareikalavo daugiau nei 2,7 tūkst. žmonių gyvybių, daugiausia Kinijoje. Koronavirusu užsikrėtė per 81 tūkst. žmonių daugiau nei 45 šalyse.

„Dar per anksti konkrečioms išvadoms, tačiau WTTC parengė preliminarius skaičiavimus, kuriuos padėjo atlikti (tyrimų bendrovė) „Oxford Economics“, skaičiuojanti, jog krizė sektoriui atsieis mažiausiai 22 mlrd. JAV dolerių“, – ispanų dienraščiui „El Mundo“ ketvirtadienį pareiškė Gloria Guevara.

„Šie skaičiavimai pagrįsti patirtimi, kuri buvo įgyta per ankstesnes krizes, tokias kaip SARS ar H1N1, ir taip pat nuostoliais, susijusiais su kinų turistais, kurie pastarosiomis savaitėmis nekeliavo“, – pažymėjo ji.

„Kinai yra tie turistai, kurie keliaudami išleidžia daugiausiai.“

Nuostolių suma, kuri atitinka maždaug 20,2 mlrd. eurų, numatyta pagal optimistiškiausią scenarijų, kuris buvo įtrauktas į vasario 11 dieną „Oxford Economics“ paskelbtą tyrimo ataskaitą. Tas scenarijus pagrįstas prielaida, jog Kinijos gyventojų kelionių į užsienį skaičius sumažės 7 procentais.

Tačiau nuostoliai gali būti daugiau kaip dukart didesni ir sudaryti iki 49 mlrd. JAV dolerių, jeigu krizė tęsis tiek, kiek tęsėsi SARS protrūkis – o jis prasidėjo 2002 metų lapkritį ir buvo suvaldytas 2003 metų liepą.

Ir nuostoliai gali pašokti iki 73 mlrd. JAV dolerių, jeigu COVID-19 krizė tęsis dar ilgiau, prognozuoja „Oxford Economics“.

Mokslininkų vertinimais, nukentėti turėtų nuo kinų turistų labiausiai priklausomi ūkiai, kaip antai Honkongas ir Makao, Tailandas, Kambodža ir Filipinai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų