Latvijos keistenybė – tiltas iš niekur į niekur

Vidury Latvijos, laukuose, keistokas statinys tikrai priverstų stabtelti, jeigu važiuotumėte pro šalį. „Tilts uz nekurieni“ – „Tiltas į niekur“ yra siaurojo geležinkelio tiltas, kuris stovi vienui vienas.
„Tiltas į niekur“ Latvijoje
„Tiltas į niekur“ Latvijoje / visittukums.lv nuotr.

Prie šio nedidelio tilto Irlavas kaime nėra jokio kelio – jis tik vienas stūkso virš siauros upės, viskas aplink tėra žolėti laukai.

Betoninis statinys virš Abavos upės yra 55 metrų ilgio, pastatytas 1940 m. P.Pavulano suprojektuotas tiltas turėjo būti planuoto Tukumo-Kuldigos geležinkelio dalis. Tai buvo vienas iš ambicingų neseniai nepriklausomybę atgavusios Latvijos projektų.

Vietos gyventojai nebuvo patenkinti, kad šalia jų kasdien bildės traukiniai, rašė pasipiktinimo laiškus valdžiai. Diskusijas dėl vėžės ir jos statybas nutraukė Antrasis pasaulinis karas.

Vykstant karui, geležinkelis taip ir nebuvo baigtas. Kodėl tiltas buvo pastatytas dar nesant vėžei? Kadangi tokie statiniai reikalavo specialios technikos ir personalo, kartais šios geležinkelio dalys būdavo pastatomos pirma, o tik tada tiesiama vėžė.

Vokiečiai, užėmę Latviją, norėjo pratęsti geležinkelio statybas, tačiau taip to ir nepadarė.

Apleistas tiltas iki šiol tebestovi Irlavos kaime. 2008 m. jis pateko į Europos neįprasto kultūrinio paveldo sąrašą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis