Nuo sausio 1 d. Turkijoje akcizas alkoholiui padidintas 13,48 proc. Dėl to, pavyzdžiui, akcizas pusės litro alaus skardinei didėja nuo 4,95 liros iki 5,21. Tad skardinė gali kainuoti nuo 9,25 liros (1,25 euro). Akcizas 0,7 litro rakio buteliui didėja nuo 59,64 iki 67,78 liros, tad butelio kaina prasideda nuo 130 lirų (21 euro).
Turkijos viešbučiai padidintiems akcizams nebuvo pasirengę. Alanijos turizmo paramos fondo viceprezidentas Mehmetas Dahaoglu vietos žiniasklaidai sakė, kad viešbučiai su kelionių operatoriais yra pasirašę sutartis metams. Tačiau jas pasirašant nebuvo žinoma apie didėsiančius akcizus, tad į tai nebuvo atsižvelgta.
„Mus šis akcizo padidinimas labai paveiks. Ypač turint omenyje nuolaidas, kurias turėjome daryti tam, kad į šalį pritrauktumėme turistų. Toks išlaidų padidėjimas ves prie paslaugų turizmo sektoriuje kokybės suprastėjimo“, – aiškino jis.
Alanijos viešbučių asociacija (ALTID) teigia, kad alkoholio kainų – vienos iš svarbiausių eilučių viešbučių biudžetuose – padidėjimas reiškia, kad viešbučiai bus priversti kelti savo paslaugų kainas, o tai paskatins infliaciją turizmo sektoriuje.
Alanijos pramonės ir prekybos rūmų atstovai tvirtina, kad padidinus akcizą alkoholiui, tikėtina, atsiras daugiau alkoholio su klastojamais prekių ženklais. Taip pat vietos restoranai tikriausiai pereis prie savos gamybos gėrimų, kad sutaupytų išlaidas pabrangusiems gėrimams.
Alanijos policijos departamento duomenimis, 2018 m. buvo konfiskuota beveik 11 tūkst. stipriųjų alkoholinių gėrimų butelių, kurie buvo paruošti pardavimui. Dar 4,4 tūkst. litrų rasti kanistruose.
Atorus.ru kalbinti ekspertai teigia, kad tikimybė, jog Turkijos viešbutyje turistams bus pasiūlytas prastos kokybės alkoholis, – minimali. Tai keltų pavojų ne tik jų reputacijai, bet ir grėstų baudžiamoji atsakomybė. Didesnė tikimybė, kad keliautojai alkoholio su suklastotomis etiketėmis galėtų netyčia įsigyti už viešbučio ribų – vietos restorane, parduotuvėje, plaukiodami jachta ir pan.
Tačiau ir viešbučių svečiai pajus padidinto akcizo pasekmes. Visų pirma – biudžetinių viešbučių, siūlančių „viskas įskaičiuota“ programas, klientai. Tikėtina, kad juose pasikeis alkoholinių gėrimų rūšių pasiūla – brangesnius prekės ženklus keis pigesni, vietoj įvežtinių gėrimų bus pasirenkami vietiniai.
Pastaruosius kelerius metus buvo matoma tendencija, kad biudžetiniuose viešbučiuose į „viskas įskaičiuota“ programą neįtraukiami importuoti gėrimai. Tikėtina, kad dabar tokia tendencija tik dar labiau stiprės.
Ekspertų teigimu, prabangesniuose viešbučiuose, kurie savo svečiams siūlo „ultraviskas įskaičiuota“, pokyčiai neturėtų būti labai pastebimi – čia turistams siekiama užtikrinti didelę importuojamų gėrimų pasiūlą nepaisant aplinkybių.