Leisdamasis nuo Pakistane esančio „kalno žudiko“ žuvo lenkų alpinistas

Įkopęs į devintą pagal aukštį pasaulio viršukalnę žuvo lenkų alpinistas, antradienį pranešė pareigūnai. Jis tapo pirmąja šių metų laipiojimo sezono, prasidėjusio birželio pradžioje ir besitęsiančio iki rugpjūčio pabaigos, auka Pakistane.
Nanga Parbat
Nanga Parbat / „Wikimedia Commons“ nuotr.
Temos: 1 Alpinizmas

Pakistano alpinistų klubas pranešė, kad Pawelas Tomaszas Kopecas pirmadienį mirė nuo ūmios aukštuminės ligos, jį ištikusios besileidžiant nuo 8 125 metrų aukščio Nanga Parbato viršukalnės. Kopimas į ją laikomas vienu pavojingiausių, kaip pranešama, žūstant vienam iš penkių žmonių.

Penki iš 14 pasaulio kalnų, kurių aukštis viršija 8 000 metrų, yra Pakistane, įskaitant Himalajų viršūnę Nanga Parbatą. Po to, kai iki pirmojo sėkmingo bandymo 1953-iaisiais mėgindami ją pasiekti žuvo daugiau kaip 30 žmonių, pastaroji buvo praminta „kalnu žudiku“.

Pasak alpinistų klubo sekretoriaus Karraro Haidri (Kararo Haidrio), P.T.Kopeco kūnas tebėra 7 400 metrų aukštyje.

„Neįmanoma pakelti kūno iš aukščiau esančių stovyklų, – sakė jis naujienų agentūrai AFP. – Sraigtasparniai negali iš ten jo paimti.“

Jis sakė, kad dabar viskas priklauso nuo žuvusiojo šeimos ir draugų, kurie gali nuspręsti siųsti privačią ekspediciją jo kūnui pargabenti.

38 metų P.T.Kopecas buvo alpinizmo klubo „Swietokrzyski“ narys. Klubas nurodė, kad Nanga Parbatas buvo antroji aukštesnė kaip 8 000 metrų alpinisto įveikta viršūnė.

„Deja, už šį pasiekimą jis sumokėjo didžiausią kainą“, – pridūrė organizacija.

Velionio draugas, pasivadinęs Mateuszu, „Facebook“ puslapyje išreiškė jam pagarbą.

„Kalnai visada labai domino Pawelą, jo gyvenimas buvo jiems skirtas, o šiandien kalnai galiausiai pasiėmė šį gyvenimą sau, – rašė jis. – Tikime, kad kibirkštis, kuri jį uždegė, ir toliau įkvėps mus visus atkakliai siekti savo svajonių.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis