Pavyzdžiui, „American Airlines“ yra viena iš kelių oro linijų bendrovių, kuriose vaikščiojimas be kojinių laikomas „pedikiūriniu nusikaltimu“.
Aviakompanijos vežimo sutartyje keleiviams nurodoma „tinkamai apsirengti“ ir priduriama, kad „negalima vaikščioti basomis kojomis ar įžeidžiančiais drabužiais“, rašoma „The New York Post“.
„United“ taip pat tikisi, kad keleiviai laikysis tokios taisyklės. Basus keleivius jie laiko „netinkamai apsirengusiais“, o tai yra pagrindas juos pašalinti iš lėktuvo, kaip nurodyta jų gairėse.
Oro linijų bendrovės „Delta Airlines“ ir „Spirit Airlines“ taip pat teigia pasiliekančios teisę iš lėktuvo išvesti keleivius, kurie nesilaiko jų kojinių dėvėjimo politikos.
Daugelis oro linijų nustatė šios politikos amžiaus ribas. Oro bendrovė „Frontier Airlines“ teigė, kad gali atsisakyti aptarnauti vyresnius nei 3 metų amžiaus basus keleivius, nebent jie „basi dėl medicininių priežasčių“.
Oro linijų „Southwest Airlines“ ir „JetBlue“ vežimo sutartys taip pat leidžia joms taikyti šią taisyklę, tačiau vyresniems nei 5 metų keleiviams.
Dėl teisės būti basomis kojomis kilo ginčų, nes kai kurie skraidymo be kojinių šalininkai teigia, kad tik budintis skrydžio palydovas turi nuspręsti, ar taip galima elgtis.
Tuo tarpu jie atkreipė dėmesį į tai, kad daugelio ne JAV oro linijų bendrovių vežimo sutartyse nėra jokių nuorodų apie skrydį basomis.
Deja, keltis į dangų be kojinių yra ne tik nemandagu, bet ir potencialiai pavojinga sveikatai, ypač atsižvelgiant į tai, koks nešvarus yra lėktuvo salonas.
„Niekada neskraidyčiau lėktuvu basomis kojomis, – sakė vieno iš pagrindinių oro vežėjų skrydžių palydovas veteranas, pranešė „WGN Morning News“.
Lėktuvų grindys yra retai valomos, nebent būtų didžiulė netvarka.
– Keleiviai šiais laikais gali būti gana netvarkingi ir mes matome visko – nuo išsiliejusių skysčių iki purvinų sauskelnių, numestų ant grindų.“
Jis pridūrė, kad lėktuvų grindys yra retai valomos, nebent būtų didžiulė netvarka.
Be higienos problemų, avalynės nusimovimas skrydžio metu gali būti pavojingas, nes kyla pavojus, kad batai gali užgriozdinti praėjimą arba žmonės turės judėti be batų avarijos atveju, rašo svetainė „The Points Guy“.
„Kilimo ir nusileidimo metu turėtumėte avėti batus, nes tai pavojingiausia skrydžio dalis“, – TPG sakė anoniminis „Qatar Airways“ skrydžių palydovas.
Jei keleiviai privalo skristi basomis, jie turėtų susilaikyti nuo apsilankymo tualete, įsitikinti, kad jų pėdos yra švarios, o svarbiausia – niekur nejudėti iš savo vietos, tvirtina ekspertai.