Anot Belgijos tinklalapio „Aviation24“, reisas SN515 susidūrė su iššūkiais pačioje kelionės pradžioje.
Lėktuvas pagal tvarkaraštį iš Briuselio pakilti turėjo 10.15 val. vietos laiku, tačiau dėl paskutinę minutę pakeisto orlaivio išskristi jis vėlavo dvi valandas.
Bet tai dar ne viskas. Tai, kad buvo pakeistas orlaivis, reiškė, kad lėktuvas neturėjo tinkamų autorizacijos dokumentų nusileidimui Jungtinėse Amerikos Valstijose. Deja, tai buvo suprasta per vėlai.
Taigi oro linijų bendrovė nerizikavo didžiule bauda nusileidus Vašingtone ir nusprendė lėktuvą grąžinti atgal. Bet ir šis žingsnis kainuos labai brangiai.
Orlaivis apsisuko kažkur virš Airijos ir grįžo atgal, Briuselyje jis nusileido 21.15 val. vietos laiku.
Danguje lėktuvo keleiviai praleido devynias valandas. Avialinijos aiškina, kad lėktuvas buvo apsuktas dėl „operatyvių priežasčių“.
Akivaizdu, viduryje skrydžio apsuktas lėktuvas erzina keleivius, išsiruošusius atostogų ar vykstančius darbo reikalais, tačiau tai ne mažesnis galvos skausmas ir pačioms avialinijoms, kurios priima tokį sprendimą. Ypač jei jos yra registruotos Europoje.
Griežti Europos Sąjungos įstatymai, ginantys keleivių, kurių skrydžiai buvo atidėti ar atšaukti, teises reiškia, kad Briuselio avialinijos dėl savo nesutvarkytų dokumentų privalės susimokėti. Ir labai brangiai.
Kaip nurodo onemileatatime.com tinklalapis, kompensuoti išlaidas ir nepatogumus avialinijos turės ne tik tiems keleiviams, kurie veltui praskraidę devynias valandas Vašingtono taip ir nepasiekė, bet ir tiems, kurie ir pačiame Vašingtone nesulaukė lėktuvo skrydžiui į Briuselį.
Skaičiuojant, kad viename lėktuve telpa apie 250 žmonių, avialinijoms vien keleivių kompensacijoms teks atseikėti apie 300 tūkst. eurų.
Kiekvienam keleiviui dėl sukeltų nepatogumų avialinijos privalės sumokėti po 600 eurų grynais. O kur dar iššvaistyti lėktuvo degalai, lėktuvo įgulos algos, taip pat keleivių apgyvendinimo išlaidos, maistas ir jų transportavimas... Iš viso ši avialinijų klaida gali atsieiti apie 500 tūkst. eurų.
„Galime patvirtinti, kad mūsų naujausias ilgojo nuotolio lėktuvas vis dar neturi reikalingų Federalinės aviacijos administracijos išduotų dokumentų, kad galėtų kirsti JAV oro erdvę.
Dėl žmogiškosios klaidos skrydžiui buvo paskirtas ne tas lėktuvas. Deja, ši klaida buvo pastebėta tik tuomet, kai lėktuvas buvo jau už 4 valandų kelio nuo Briuselio“, – CNN sakė Briuselio avialinijų atstovas.
Anot jo, keleiviai lėktuve buvo informuoti, kad lėktuvas apsisuks tik gavęs leidimą. Keleiviais nusileidus Briuselyje buvo pasirūpinta, tiek ir apgyvendinimu, tiek ir keičiant jų bilietus.
„Mes nuoširdžiai atsiprašome dėl didelių nepatogumų, kuriuos avialinijos sukėlė savo keleiviams“, – CNN sakė atstovas.
Briuselio avialinijos turės kiek pakaitalioti ir pilotų bei skrydžių palydovų grafikus, kad nebūtų viršytas jų maksimalus ore praleidžiamas laikas.
Atvejų, kuomet lėktuvas apsukamas kelionės viduryje, pasitaiko ne taip ir retai. 2017 metais į panašią padėti pakliuvo modelis Chrissy Teigen, keliavusi iš Los Andželo į Tokiją.
Lėktuve ji praleido aštuonias valandas, tačiau savo kelionės tikslo taip ir nepasiekė. Šiuo atveju, avialinijos „All Nippon“ aiškino, kad lėktuvą apsukti teko dėl „neteisėto keleivio“.