Šiurpą kelianti vienos įsimintiniausių visų laikų oro linijų nelaimės istorija pasakojama iš naujo, pateikiant visiškai naujų detalių apie sunkų išbandymą, kai kapitonas buvo išsiurbtas pro pilotų kabinos langą, būdamas tūkstančių pėdų aukštyje, rašoma „Daily Star“.
Nepraėjus nė 15 minučių nuo įprasto skrydžio iš Birmingamo į Malagą pradžios, „British Airways“ lėktuvo kapitonas T.Lancasteris ir antrasis kapitonas A.Atchisonas atsidūrė vieno šiurpiausių įvykių Didžiosios Britanijos aviacijos istorijoje priešakyje.
23 000 pėdų (apie 7000 metrų) aukštyje du iš šešių pilotų kabinos langų išdužo ir dideliu greičiu skrendančiame laineryje žiojėjo skylė. Tik dėl didvyriškų įgulos veiksmų kapitonas ir visi lėktuve buvę žmonės liko gyvi, nes vos pavyko išvengti tragedijos.
Šis sukrečiantis atvejis neseniai buvo papasakotas „Channel 5“ dokumentiniame seriale. Buvo parodytas priešpaskutinis serialo „Terror at 30,000 feet“ („Siaubas 30 000 pėdų aukštyje“) epizodas, kuriame aptariami nelaimingi skrydžio BA5390 įvykiai.
Du iš šešių pilotų kabinos langų išdužo ir dideliu greičiu skrendančiame laineryje žiojėjo skylė.
Jame pasakojama, kaip 1990 m. birželio 10 d. kapitonas T.Lancasteris buvo akimirksniu ištrauktas iš savo sėdynės ir išsiurbtas pro atvirą langą, o jo liemuo ir galva smarkiai atsitrenkė į lėktuvo išorę.
Solihale (Jungtinė Karalystė) gyvenančio skrydžio palydovo Nigelo Ogdeno greita reakcija po kelių akimirkų pelnė jam nacionalinio didvyrio statusą, nes jis laikė už kapitono kojų. Per stebuklą kapitonas T.Lancasteris patyrė tik nušalimus, lūžius ir sumušimus.
N.Ogdenas anksčiau yra pasakojęs, kad prieš įeidamas į pilotų kabiną, kad išvirtų arbatą pilotams, išgirdo „didžiulį sprogimą“, kuris jį sukrėtė. Po kelių sekundžių greitai susipratęs stiuardas suėmė už kapitono kojų, kai jo kūnas išnyko pro išdužusių langų paliktą plyšį.
Kilus chaosui, antrajam pilotui A.Atchisonui neliko nieko kito, kaip tik perimti lėktuvo valdymą. Žinodamas, kad kapitono T.Lancasterio paleidimas gali būti mirtinai pavojingas ir sukelti dar didesnę žalą ir taip jau nukentėjusiam laineriui, jis paragino įgulą laikytis.
N.Ogdenas anksčiau yra pasakojęs, kad prieš įeidamas į pilotų kabiną, kad išvirtų arbatą pilotams, išgirdo „didžiulį sprogimą“, kuris jį sukrėtė.
Nigelas Ogdenas kartą prisiminė: „Prisimenu tik tai, kad žiūrėjau į Alastairą Atchisoną, kuris stengėsi suvaldyti lėktuvą ir šaukė: „Mayday! Mayday!“.
„Dievas žino kaip, bet kol visa tai vyko, Alastairui pavyko suvaldyti lėktuvą“.
Stiuardas suėmė už kapitono kojų, kai jo kūnas išnyko pro išdužusių langų paliktą plyšį.
Kilus chaosui, antrajam pilotui A.Atchisonui pavyko atlikti šią užduotį ir jis nusileido į mažesnį aukštį, kuriame buvo galima kvėpuoti. Jis taip pat pasiruošė avariniam nusileidimui, kai kapitonas vis dar buvo iš dalies katapultavęsis. Nepaisydamas visų aplinkybių, lėktuvas (skrydis BA5390) galiausiai saugiai nusileido Sautamptono oro uoste.
Apmąstydamas šį įvykį, Nigelas Ogdenas sakė: „Alastairui teko patirti didžiulį spaudimą“. Jis pridūrė, kad „visų gyvybės buvo jo rankose, bet jis puikiai nutupdė lėktuvą“.
Neįtikėtina, bet vos po kelių dienų ligoninėje kapitonas Timas Lancasteris buvo nufotografuotas besišypsantis.