Kol „Itaka“ oficialiai neskelbia savo planų Baltijos šalių rinkoje, kiti kelionių organizatoriai nesiima atskleisti ir savo veiksmų, kaip ketina prisitaikyti prie naujo rinkos žaidėjo. Taip pat svarstoma, kad turėdama didelę derybinę galią „Itaka“ gali atpiginti keliones Lietuvos turistams, tačiau taip nenutiks, jei lenkai nuspręs susižerti didesnį pelną.
Privers rinką pasitempti
Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė, kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ vadovė Žydrė Gavelienė teigiamai vertino „Itaka“ atėjimą į Lietuvą.
„Visų pirma, tai („Itaka“ – BNS) yra galingas žaidėjas, turintis didelę derybinę galią. Manau, kad jo galimybė pasiūlyti geresnes kainas, nei šiandien turime Lietuvoje, bus labai patrauklios ir tai privers konkurentus pasistengti, pasitempti. Antras dalykas, jo patirtis vystant kelionių kryptis, jie turi labai daug krypčių. Manau, kad jie padarys pokytį, atidarys tam tikras rinkas ir lietuviams bus daugiau galimybių kur skristi“, – BNS sakė Ž.Gavelienė.
Anot jos, kiti rinkos dalyviai turi pasiruošti „Itaka“ atėjimui į Lietuvos turizmo rinką.
„Trečias dalykas, jie („Itaka“ – BNS) puikiai reglamentavę savo pardavimų kanalą, kelionių agentūrų tvarką, tvarka yra didesnė nei Lietuvoje. Tai puikiai sutvarkyta, atsakinga, turinti galimybes taikyti patrauklias kainas ir gerai sudėliota sistema“, – sakė Ž.Gavelienė.
Jos teigimu, dėl to teigiamą pokytį pajus visa Lietuvos turizmo paslaugų rinka.
Laukia planų ir strategijos
Verslininko Gedimino Žiemelio valdomai Lietuvos aviacijos grupei „Avia Solutions Group“ priklausančios kelionių organizatorės „Kidy Tour“ direktorius Gvidas Aukštuolis taip pat sako, kad „Itakos“ atėjimas į Lietuvą bus naudingas rinkai, tačiau apie pasikeitimus, anot jo, kalbėti anksti, kol lenkai neatskleidė savo planų.
„Vertiname tai, kaip naujieną, nes apie tai nebuvo nieko šnekama ir kalbama. (...) Pernai girdėjome tokias kalbas, kad domisi, nes „Itaka“ veikia ir Lietuvos rinkoje, turi čia atstovybę, tad lietuvišką rinką tikrai žino. Ateina didelis žaidėjas į Baltijos šalių rinką ir manau, kad vartotojams tai yra gerai, nes ateina stiprus žaidėjas. Ką jie Baltijos rinkoje darys kitaip nei „Novaturas“, pamatysim tada, kai jie patys prisistatys, ką jie planuoja daryti“, – BNS sakė G.Aukštuolis.
Anot jo, dėl „Itakos“ dydžio ir derybinės galios „Novaturas“ gali šiek tiek koreguoti savo planus, kelionių kainas, tačiau dar reikia palaukti, ar tikrai taip bus.
„Prieš tai buvę savininkai buvo investicinis fondas („Enterprise Investors“ – BNS), o čia yra turizmo vilkai, kurie dirba ne vienus ir ne dešimtį metų. Manau, kad tai yra rimto žaidėjo atėjimas į Baltijos rinką ir tai vertinčiau labai gerai“, – kalbėjo „Kidy Tour“ vadovas.
Gali atsirasti naujų krypčių, pigti kelionės, bet nebūtinai
Portalą „Makalius.lt“ valdančios bendrovės „Traveldeals LT“ direktorius Rimvydas Širvinskas BNS sakė, kad „Itaka“ Lietuvos keliautojams yra pažįstama, nes nemažai lietuvių rinkosi jų keliones iš Varšuvos.
„Kadangi kelionių organizatorius „Itaka“ yra pats didžiausias Lenkijoje ir daugelis lietuvių yra pamėgę šį organizatorių, tikrai ne vienas renkasi jų keliones iš Varšuvos dėl to, kad ten yra kur kas didesnis krypčių pasirinkimas. Ar bus daugiau krypčių po „Novaturo“ įsigijimo, aš negaliu pasakyti, nes mūsų rinka yra pakankamai maža, naują kryptį įvesti kainuoja nemažai dėl to, kad pirmą sezoną sunku ją išpopuliarinti, pateikti kaip įdomią kryptį“, – BNS sakė R.Širvinskas.
Anot jo, „Itaka“ dėl savo dydžio gali sudaryti galimybę lietuviams keliauti pigiau.
„Perkant kambarius didesniais kiekiais, užsakant daugiau lėktuvų atitinkamai gauni geresnę kainą, būdamas dideliu organizatoriumi gali susitarti dėl geresnių nakvynės kainų, pavyzdžiui, Turkijoje ar Graikijoje. Manau, kad kainas jie („Itaka“ – BNS) turėtų turėti geresnes. Ar tai pajaus ir keliautojai, negaliu pasakyti, tačiau manau, kad jie pradės konkuruoti su kitais didžiausiais kelionių organizatoriais – „Tez-Tour“ ir „Kidy Tour“. Gali būti, kad organizatorius nuspręs sau pasilikti didesnę pelno dalį“, – svarstė R.Širvinskas.
Vis dėlto, jo manymu, naujieji „Novaturo“ savininkai turėtų atnaujinti lietuvių kelionių žemėlapį.
„Jeigu atsiras naujos kryptys, vartotojas išloš. Šiuo metu kelionių kryptys yra pakankamai įsisenėjusios, pakankamai vienodos, o žmonės keliauja daug metų ir kartais pritrūksta krypčių. Dėl to jie keliauja iš užsienio, pavyzdžiui, iš Varšuvos. Jei būtų pasiūlyta įdomesnių krypčių, tikrai lietuviai noriai jas išbandytų“, – teigė R.Širvinskas.
Investicinis fondas „Novaturą“ parduoda Lenkijos kelionių lyderiui
Šiuo metu „Enterprise Investors“ per Liuksemburgo bendrovę „Central European Tour Operator“ valdo 70,72 proc. „Novaturo“ akcijų. Smulkieji „Novaturo“ akcininkai – Vidas Paliūnas, Ugnius Radvila ir Rytis Šūmakaris – valdo po 9,76 proc. kelionių organizatorės akcijų.
Lenkijos „Itaka“ grupė pernai gavo 427,2 mln. eurų konsoliduotų pajamų ir uždirbo 15,1 mln. eurų konsoliduoto grynojo pelno. Organizatorė pernai aptarnavo 637 tūkst. klientų. Įmonei priklauso 170 kelionių agentūrų Lenkijoje ir 3 agentūros užsienyje.
„Novaturas“ pernai gavo 102 mln. eurų pajamų, įmonė valdo Latvijos ir Estijos bendroves „Novatours“, Rumunijos „Novatours Holidays“ ir Lietuvos įmonę „Aviaturas ir partneriai“.