Lietuvą nuotraukomis garsinantys fotografai apie „Real is Beautiful“ situaciją – gėda

Po skandalo, kilusio dėl Lietuvos turizmo reklamos kampanijos „Lithuania – Real is Beautiful“, kalbinti Lietuvą savo nuotraukomis pasaulyje garsinantys fotografai tikino, jog būtų pasidalinę jomis su šio projekto vystytojais. Tačiau nesulaukė susidomėjimo.
K.Janulio parodos atidarymas Vilniaus oro uoste (4)
K.Janulio parodos atidarymas Vilniaus oro uoste / VNO nuotr.

„Laukiau jų skambučio, tikrai būčiau pasiūlęs nuotraukų. Tačiau niekas man neskambino“, – taip apie situaciją dėl Lietuvos turizmo reklamos kampanijos „Lithuania – Real is Beautiful“ sakė fotografas Karolis Janulis.

Visame pasaulyje Lietuvą savo nuotraukomis garsinantis vyras anksčiau yra dovanojęs savo nuotraukų Valstybiniam turizmo departamentui (VDT). Šis jas naudojo įvairiuose reklaminiuose projektuose ir renginiuose Lietuvoje bei užsienyje.

TAIP PAT SKAITYKITE: Karolio Janulio nuotraukomis žavisi visas pasaulis, jis pats džiaugiasi parodęs, kokia įdomi Lietuva

„Visada norėdavo nuotraukas gauti nemokamai“, – sakė K.Janulis. Jis neslėpė, jog pamatęs atnaujintą Lietuvos turizmą reklamuojančią paskyrą feisbuke jis tikėjosi sulaukti departamento arba ją kuruojančios agentūros skambučio. Tačiau nesulaukė.

„Į mane dėl to projekto niekas nesikreipė. Stebėjau, kas ten vyksta. Mačiau, kokias nuotraukas naudoja. Matėsi, kad buvo daroma ne iš širdies, o komercija“, – savo nuomonę dėstė fotografas.

Ar būtų sutikęs, kad jo darytos fotografijos būtų naudojamos „Lithuania – Real is Beautiful“ paskyroje? „Žinoma. Šiaip mano nuotraukos yra pardavinėjamos ir tame pačiame „Shutterstock“. Bet aš būčiau pasiūlęs gerą kainą. Man visada malonu garsinti Lietuvą. Net ir duodamas interviu CNN ar kitai užsienio žiniasklaidai, aš stoviu su marškinėliais, ant kurių užrašyta „Lietuva“. Man tai svarbu“, – sakė K.Janulis.

Priminsime, jog ketvirtadienį 15min paviešino, jog pernai rudenį pristatytoje Lietuvos turizmo reklamos kampanijoje yra naudojama daug neoriginalių, iš fotobankų pirktų nuotraukų. Kai kurios jų yra darytos net ne Lietuvoje, o, tarkime, Slovakijoje arba Suomijoje.

Šiai informacijai iškilus į viešumą penktadienį atsistatydino VTD vadovė Jurgita Kazlauskienė. Ji VTD vadovavo nuo 2015 metų sausio.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Jurgita Kazlauskienė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Jurgita Kazlauskienė

Projekto „We Love Lithuania“, turinčio daugiau nei 300 tūkst. gerbėjų „Facebook“ ir 24 tūkst. „Instagram“ profiliuose, sumanytojo Simono Rudamino teigimu, tai, kas įvyko, yra gėdinga. Tačiau kartu ir atskleidžia tikrąjį vaizdą – už kokybišką autorinį turinį valstybinės institucijos ir jų skelbtus konkursus laiminčios įmonės mokėti nenori.

„Jau kokius penkerius metus bandau edukuoti visus, kad brangiai turinys kainuoja. Bet pas mus viskas vyksta taip: institucijos skelbia konkursus, agentūros juos laimi ir pasiima pinigus, o toliau ieško būdų, kaip gauti turinį nemokamai. Iš esmės tokios agentūros gyvena kaip siurbėlės“, – sakė S.Rudaminas.

Asmeninio arch. nuotr./Simonas Rudaminas
Asmeninė nuotr./Simonas Rudaminas

Pasak jo, į jį, kaip projekto „We Love Lithuania“ įkūrėją, kreipiasi beveik visi, kas laimi turizmo projektų viešinimui skirtus konkursus. „Bet kai sužino, kad reikės mokėti, atsisveikina“, – juokėsi pašnekovas.

Tiesa, iš bendrovės „Turinio rinkodara“, kuri laimėjo kampanijos „Lithuania – Real is Beautiful“ viešinimo konkursą, ar VDT skambučio dėl nuotraukų jis taip pat nesulaukė.

„Iš esmės šis projektas, kaip ir daug kitų, yra klonai to, kas jau padaryta. Pradėjęs „We Love Lithuania“ aš tikėjau, kad tokia iniciatyva bus reikalinga ne tik man, lietuviams, bet ir galbūt sudomins valstybines institucijas. Jie galbūt prisidės, parems. Bet tokiais atvejais būna dažniausiai taip: jie visada sako „jo, tai faina“. Bet netrukus prikuria naujų, labai panašių. Ko trūksta? Nėra jokio tęstinumo. Daroma bet kaip“, – pagrindines problemas įvardijo S.Rudaminas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų