Lietuvę nuvylė agentūros organizuota kelionė į Varšuvą: teko šalti lauke, o autobuse išsirengti iki apatinių

Į 15min redakciją kreipėsi nusiskundimų dėl įvykusios kelionės turinti moteris, kuri kartu su 12 tos pačios įstaigos darbuotojų lapkričio 19–20 d. autobusu važiavo į Varšuvą. Anot moters, kelionę į Lenkijos sostinę ji sau ir kolegėms buvo užsakiusi iš kelionių organizatorius „Interlux Travel“. Jos teigimu, kelionėje teko patirti daug nemalonių situacijų, tačiau kelionių organizatoriaus atstovė nurodė, kad tuo pačiu autobusu keliavusi kita grupė jokių nusiskundimų neturėjo.
Kelionė autobusu
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Į 15min redakciją besikreipusi moteris akcentavo, kad kelionę iš „Interlux Travel“ ji kartu su kolegomis užsakė organizuotai.

„Buvau paskirta atsakinga už bendravimą su agentūros atstovais, siunčiau visų keliautojų duomenis ir pervedžiau pinigus už visus vienu pavedimu, – nurodė ji.

– Tai reiškia, kad agentūra žinojo, kad vyks 12 žmonių grupė. Agentūros prašėme pagal galimybes autobuse paskirti vietas greta. Tai ir buvo pažadėta. Išvakarėse agentė paskambino ir pasiūlė kelionės metu iš gido nuomotis ausinukus, nes nusimato didelė grupė (virš 70 žmonių), ir patikino, kad mums autobuse yra paskirtos vietos antrame aukšte ir visos vietos greta. Nekantriai laukėme kelionės.“

123RF.com nuotr. / Asociatyvi nuotr.
123RF.com nuotr. / Asociatyvi nuotr.

Sugedo autobusas, bet niekas nepranešė

Anot moters, į Varšuvą jų grupė turėjo pajudėti iš Kauno. Kadangi kelionę susiplanavusios kolegės gyvena Klaipėdoje, į Kauną reikėjo atvykti anksčiau.

„Nurodytu laiku nesulaukus autobuso, pradėjome nuogąstauti, ar tikrai esame toje vietoje. Paskambinau gidui ir tada sužinojau, kad autobusas sugedo ir šiuo metu keliautojai iš Vilniaus pro Grigiškes vyksta link Kauno. Supratome, kad laukia valanda žvarbaus laukimo, ir kilo klausimas, ar nebuvo galima pranešti apie nesklandumus tik jiems atsitikus, o ne tada, kai patys keliautojai jau ieško. Nepamirškime, kad lauke – minusinė temperatūra, – tikino moteris.

– Kadangi kelionė tik prasidėjo, dar buvome geros nuotaikos, nuoširdžiai užjautėme agentūrą dėl incidento ir kantriai laukėme kito autobuso, tuo labiau kad žinojome, jog pas mus jau vyksta.“

Moters teigimu, atvykus autobusui buvo atidarytas bagažo skyrius ir pasiūlyta dėtis daiktus, tačiau, anot jos, bagažą reikėjo susikrauti savarankiškai – nebuvo žmogaus, kuris tai padėtų padaryti. Paskui, pasak moters, gidas pasakė, kad 12 asmenų grupei atvyks kitas autobusas, todėl daiktus reikėjo išsiimti ir persidėti į kitą autobusą.

„Daiktus iš bagažo skyriaus pasiėmėme atgal. Šaltyje laukėme kito autobuso. Reikia pastebėti, kad tikrai atvyko netrukus. Sustirusios nuskubėjome prie kito autobuso, susidėjome daiktus į bagažo skyrių, tačiau vėl savarankiškai, – akcentavo ji.

Supratome, kad laukia valanda žvarbaus laukimo, ir kilo klausimas, ar nebuvo galima pranešti apie nesklandumus tik jiems atsitikus.

– Patikėkite – norėjosi šiltai ir patogiai atsisėsti. Pabrėžiu, kad gidas prie antro autobuso nebuvo priėjęs. Pačios savarankiškai įlipusios į autobusą pastebėjome, kad daugiau nei pusė autobuso vietų buvo užimtos. Kadangi jau buvome pavargusios ir sušalusios, ieškojome vietos atsisėsti bet kur. Sekėsi sunkiai, bet vis tikėjomės, kad ateis gidas ir viską „sustyguos“ bei paaiškins, kas vyksta. Niekas neatėjo, niekas nesuskaičiavo, ar mes visi susėdome.“

Pasak moters, tik kažkoks neprisistatęs vyras „permetė mus akimis“.

„Tada to vyro paklausiau, ar jis bus mūsų gidas. Jis pasakė, kad gidas yra kitame autobuse. Pasiteiravau, kas galėtų paaiškinti situaciją, – sakė į Varšuvą keliavusi moteris.

– Tas vyras nuėjęs prie autobuso mikrofono pranešė, kad sugedo autobusas ir į kelionę vyksime dviem autobusais, o gidas bus kitame autobuse. Na, pamanėme, ko gi neatsitinka, jau sėdime šiltai, kitos išeities nėra. Pagaliau vykstame.“

123rf.com nuotr. / Asociatyvi nuotr.
123rf.com nuotr. / Asociatyvi nuotr.

„Šalti lauke turistai tikrai neturėjo“

„Interlux Travel“ darbuotojos Rūtos teigimu, kelionė buvo suplanuota 72 turistams.

„Turėjome užsakytą dviaukštį autobusą, kuris, tiesa, turėjo atvykti numatytu laiku pirmiausia paimant turistus iš Vilniaus, o tuomet – likusius turistus iš Kauno. Kaip žinia, visko nutinka ir technika genda, ypač šaltuoju metų laiku, kaip, deja, ir nutiko šį kartą, – akcentavo kelionių organizatoriaus atstovė.

– Nesulaukus autobuso, gidas susisiekė su transporto kompanija ir ėmė aiškintis situaciją bei organizuoti naują transportą. Savaime suprantama, kad atėjus išvykimo laikui pasipylė skambučiai iš turistų.“

Anot kelionių organizatoriaus darbuotojos, gidas tik vienas, o turistų daug, tad kiekvienam reikėjo skirti dėmesio, paaiškinti situaciją, nuraminti bei eilės tvarka (nuo seniausiai skambinusio) perskambinti visiems skambinusiems.

Šalti lauke turistai tikrai neturėjo – iki susitikimo vietos jie buvo atvykę su savo transportu.

„Deja, tenka apgailestauti, kad įvykusi situacija tikrai yra nemaloni, tačiau dėl autobuso gedimo, tikriausiai, kaltinti kelionių organizatorių nelabai reikėtų, nes tai – force majeure aplinkybė. Šiuo atveju net reikėtų pasidžiaugti, kad įmonė, nuomojanti savo autobusus kelionėms, prisiėmė atsakomybę ir labai operatyviai valandos laikotarpiu atsiuntė net du autobusus paimti laukiančių žmonių, kurie kelionės metu jautėsi net dar komfortiškiau, nes abu autobusai važiavo pustuščiai, juose kelionės metu komfortiškai sėdėjo tik po 36 asmenis, – teigė kelionių organizatoriaus atstovė.

– Nuo važiavimo grafiko Kaune autobusas atsiliko tik kiek daugiau nei pusvalandį. Šalti lauke turistai tikrai neturėjo – iki susitikimo vietos jie buvo atvykę su savo transportu, kuris kartu laukė, kol atvyks agentūros autobusas. Nuomojamame transporte buvo ir vietos, kur pasėdėti, ir kur pasidėti daiktus, ir kur pasišildyti.“

Pasak, „Interlux Travel“ darbuotojos, atvykus pirmajam autobusui, keliautojos net nesulaukusios išlipančio gido skubiai susidėjo lagaminus į bagažo skyrių ir ruošėsi lipti į autobusą.

123rf.com / Asociatyvi nuotr.
123rf.com / Asociatyvi nuotr.

„Tai pastebėjęs gidas moteris sustabdė ir paaiškino situaciją bei nurodė, kuriame autobuse yra jų vietos – taip padalinęs turistus per pusę į du autobusus po 36 asmenis. Taip pat gidas informavo, kad važiuos paeiliui per du autobusus, nes, deja, yra vienas, todėl dalį kelionės teks važiuoti viename autobuse ir dalį kitame, – aiškino kelionių organizatoriaus atstovė.

– Savo turistams už papildomą priemoką siūlome išsipirkti konkrečias vietas autobuse ten, kur jie konkrečiai nori – to turistės nepageidavo ir šios paslaugos neužsisakė. Pirminiame susodinimo plane (74 vietų autobuse) turistės ir buvo susodintos kartu antrame autobuso aukšte, bet kadangi pasikeitė situacija ir vyko du autobusai – teko prisitaikyti prie pokyčių.“

Turistė 15min sakė, kad į antrąjį autobusą įlipo neprisistatęs vyras, kuris informavo, kad gidas keliaus kitame autobuse, o kelionių organizatoriaus komanda teigė, kad ir šiame autobuse važiavo gidas.

Savo turistams už papildomą priemoką siūlome išsipirkti konkrečias vietas autobuse ten, kur jie konkrečiai nori – to turistės nepageidavo ir šios paslaugos neužsisakė.

„Labai pasisekė, kad į kelionę savo malonumui, savo laisvu laiku vyko dar vienas gidas, kuris puolė kolegai į pagalbą, ko daryti visiškai neprivalėjo, nes su žmona vyko į šią kelionę pailsėti, – paaiškino „Interlux Travel“ atstovė Rūta.

– Jis antrame autobuse, sulipus visiems turistams, prisėdo prie mikrofono, prisistatė, perdavė svarbią informaciją, suskaičiavo turistus ir pranešė, kad pavaduos pagrindinį gidą, kol jis kurį laiką važiuos kitame autobuse, ir jei kils kokių klausimų, kai šalia nebus pagrindinio gido – bus jis. Taip pat visos kelionės metu sėdėjo priekyje ir pasakojo apie Varšuvą ir Lenkiją. Jis prisiėmė šią atsakomybę nors, kaip minėjome anksčiau, vyko su žmona pailsėti.

123RF.com nuotr. / Varšuva
123RF.com nuotr. / Varšuva

Beje, šio autobuso keleiviams, kuriame važiavo šie 12 žmonių, pasisekė dvigubai, nes jie girdėjo pasakojimus iš dviejų gidų, nes pagrindinis gidas antroje kelio dalyje, važiuojant link Varšuvos, atėjo į šį autobusą ir pasakojo apie Varšuvą bei Lenkijos istoriją.“

Anot kelionių organizatoriaus darbuotojos, minimame autobuse važiavo ir kita turistų 15 asmenų grupė, kuri, pasak jos, gali paliudyti ir papasakoti visai kitą versiją nei 12 asmenų grupės moterys.

„Mes susisiekėme su šia 15 asmenų grupe, ir jie papasakojo visai kitą istoriją. Jie liko labai patenkinti pačia kelione, jos organizavimu bei abiem gidais – tiek pagrindiniu, tiek padėjusiu pirmajam. Ir net sugedęs autobusas jiems nebuvo problema, nes, anot jų, nesklandumai buvo išspręsti neįtikėtinai operatyviai“, – nurodė kelionių organizatoriaus darbuotoja.

Nepavyko pasinaudoti tualetu

Tęsdama pasakojimą apie kelionę į Varšuvą, į redakciją besikreipusi moteris nurodė, kad atsirado keleivis, kuriam prireikė į tualetą.

„Vyriškis bandė atidaryti duris, nepavyko. Tada iš gido padėjėjo sužinojo, kad į tualetą patekti galimybės nėra, o kitas sustojimas – už pusvalandžio. Prasidėjo vyriškio kančia (tikrąja ta žodžio prasme). Po žadėto pusvalandžio vyriškis atsistojo ant autobuso laiptelių tam, kad galėtų sustojus skubiai bėgti ir ieškoti tualeto, – teigė keliautoja.

Jaunas vyras turėjo nusišlapinti į tuščią vandens butelį tiesiog ant autobuso laiptukų.

– Važiavome toliau be sustojimo ir be tikslaus laiko paaiškinimo. Atsitiko taip, kad nei atidaręs tualeto durų, nei sulaukęs sustojimo jaunas vyras turėjo nusišlapinti į tuščią vandens butelį tiesiog ant autobuso laiptukų! O ką jam reikėjo daryti?“

Anot moters, vietoj pusvalandžio autobusas sustojo tik po 1,5 valandos.

„Jau dėl tualeto atidarymo iniciatyvos ėmėmės ir mes. Buvo paaiškinta, kad tualeto įranga yra sugedusi. Tada paprašėme, kad būtų nors atrakinta, nes atsitikus antrai panašiai situacijai būtų galima nors įeiti į patalpą. Pasirodo, tualeto durys neatsirakina“, – aiškino ji.

Tačiau kelionių organizatoriaus komanda nurodė, kad moters pasakojimas nėra tiesa.

„Tualetas autobuse yra, jis atrakintas. Tik savaime suprantama, kad jei keleiviams jo atidaryti nepavyksta, vairuotojas negali palikti savo darbo vietos, stabdyti autobusą autostradoje ir pulti atidarinėti durų. Vairuotojai reguliariai, kas porą valandų stoja degalinėse ar kavinėse, esant poreikiui, sustoja ir dažniau, – pabrėžė „Interlux Travel“ atstovė.

– Beje, labai keista, kad apie nemalonią tualeto situaciją kalba net ne tie, kuriems ta situacija atsitiko. Vyrukas iš tos kompanijos jokių problemų ir pretenzijų nereiškė. Priešingai – elgiasi supratingai ir nedaro problemų ten, kur jų nereikia daryti, nes prisiminkime, kad šie du autobusai į kelionę išvažiavo netikėtai pusvalandžio laikotarpiu, sugedus pagrindiniam autobusui.“

Varšuvoje gidui sušalo kojos

Pasakodama apie kelionę, turistė aiškino, kad vėliau į jų autobusą atėjo ir gidas.

„Pasakė, kad jis važiuos ir vienu, ir kitu autobusu sustodamas kas antroje stotelėje. Be abejo, jokio atsiprašymo dėl įvykusių nesklandumų nebuvo. Tai buvo vienintelis kartas, kai gidas važiavo kartu su mumis, – teigė ji.

– Atvykome į Varšuvą. Kaip ir buvo minėta, į ekskursiją ėjo tik norintys. Mūsų grupė išsinuomojo ausinukus ir su gidu ėjo į senamiestį. Vaikščiojome tol, kol gidui sušalo kojos! Gidas pasakė, kad jau nejaučia kojų ir jis jau matąs, kad mes norime savarankiškai pasivaikščioti.“

123RF.com nuotr. / Varšuva naktį
123RF.com nuotr. / Varšuva naktį

Anot moters, savarankiškai praleistas laikas Varšuvoje buvo pats pozityviausias.

„Pasivaikščiojome. Atvykome į viešbutį. Įsikūrėme. Apsilankėme baseine. Ryte pavalgėm pusryčius. Susirinkome į autobusą, vykome į Koperniko mokslo centrą. Lyg ir viskas be trukdžių“, – sakė ji.

Kelionių organizatoriaus darbuotojos teigimu, moterys nesuprato gido humoro dėl sušalusių kojų.

Mums labai keista, kad turistės sugebėjo tiesiogiai priimti jo žodžius.

„Mūsų gidas yra labai šarmingas ir ekspresyvus, jis visuomet maksimaliai patinka turistams. Mums labai keista, kad turistės sugebėjo tiesiogiai priimti jo žodžius. Jei jis būtų pasakęs „Lekiu kaip akis išdegęs, ar spėjate paskui mane“ – abejojame, kad turistės būtų pagalvojusios, kad gidui tikrai išdegė akys. Taip ir su tomis sušalusiomis kojomis, kurių gidas nejautė, – nurodė „Interlux Travel“ atstovė.

– Ekskursija mieste truko 1,5 val., kaip ir buvo numatyta pagal programą. O vėliau turistams buvo duotas laisvas laikas.“

Autobuse buvo taip karšta, kad net teko išsirengti iki apatinių

Anot nusiskundimų dėl kelionės turinčios moters, nuo Varšuvos link stotelės, esančios Lomžoje, autobuse tvyrojo nežmoniškas karštis.

„Išsiavėme iš batų, išsirengėme iki apatinių marškinėlių. Sustojus paprašėme autobuso vairuotojo, kad sumažintų temperatūrą. Jis paaiškino, kad autobusas pats supranta, kad lauke šalta, ir automatiškai šildo tiek, kiek reikia. Bet reikia pripažinti, kad temperatūrą tikrai sumažino. Na, arba „paaiškino autobusui, kad lauke dar ne žiema“, – pabrėžė ji.

Išsiavėme iš batų, išsirengėme iki apatinių marškinėlių.

Kelionių organizatoriaus teigimu, autobuse temperatūra yra tokia, kad tiek turistams, tiek vairuotojui būtų galima keliauti šiltai, be striukės, lyg būtų patalpoje.

„Žmonės skirtingi ir komfortą kiekvienas jaučia skirtingomis sąlygomis. Į pastabas, kad jau pakankamai šilta, buvo sureaguota ir temperatūra sumažinta. Be to, norime pabrėžti, kad keliaujant reikia atsižvelgti ir į kitus keliautojus, kuriems nebuvo per karšta. Keliaujant ne individualiai reikia mokėti prisitaikyti ir prie kitų žmonių norų bei poreikių“, – akcentavo „Interlux Travel“ atstovė Rūta.

123RF.com nuotr. / Asociatyvi nuor.
123RF.com nuotr. / Asociatyvi nuor.

Kadangi 12 asmenų grupės namai – Klaipėdoje, gido buvo paklausta apie tai, kada planuojama būti Kaune. Mat, pasak į redakciją besikreipusios moters, reikėjo prašyti, kad kažkas atvyktų parvežti į namus.

„Gidas paminėjo, kad jei išvykstant iš Varšuvos nebus spūsčių, Kaune būsime apie 20.30 val. Šis laikas šiek tiek sukėlė abejonių, dėl to patikslinome, ar Lietuvos, ar Lenkijos laiku. Gidas pasakė, kad grįžimas Lietuvos laiku. Kai sklandžiai pavyko išvykti iš Varšuvos, paskambinome, kad mūsų transportas apie 20.30 val. būtų Kaune, – akcentavo moteris.

– Kuo arčiau Lietuvos, tuo labiau supratome, kad toli gražu nurodytu laiku nebūsime Kaune. Niekur neužsilaikę, niekur nepatekę į spūstis Kaune buvome 22.30 val. Gidas apsiriko dvi valandas.“

Anot kelionių organizatoriaus darbuotojos, visi grįžimo laikai yra preliminarūs, taigi gidas niekuomet negali visiškai tiksliai pasakyti grįžimo laiko.

Reikėtų nepamiršti, kad jau atvėso orai, iškrito sniegas ir vairuotojai pasirenka saugius greičius pagal atitinkamą sezoną.

„Visi sustojimai, o ypač pavalgyti (ir esant tokiai didėlei grupei turistų) yra derinami su visa turistų grupe. Jei gidas mato, kad visi nespėja – informuoja, kad išvykimas bus vėlesnis 10 ar 15 min. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad jau atvėso orai, iškrito sniegas ir vairuotojai pasirenka saugius greičius pagal atitinkamą sezoną. Šaltuoju sezonu visos kelionės autobusu būna kiek ilgesnės nei vasarą“, – paaiškino kelionių organizatoriaus atstovė.

Kita turistų grupė nusiskundimų neturėjo

Į Varšuvą keliavusios moters pasakojimu, kai jau buvo pasiektas Kaunas, jų laukė piktas vairuotojas, kuris turėjo parvežti į Klaipėdą.

„Vėl savarankiškai išsikėlėme savo lagaminus iš bagažo skyriaus. Galiausi pribloškė tai, kad gidas visiškai neatėjo prie mūsų autobuso nei atsisveikinti, nei pažiūrėti, ar visi sėkmingai grįžome ir išlipome, – sakė ji.

– Keliavome 12 asmenų ir tikrai ne pirmą kartą, bet su tokiu agentūros atsainumu ir abejingumu klientams susidūrėme pirmą kartą.“

Kalbant apie grįžimą į Kauną, kelionių organizatorius teigė, kad „atgal gidas važiavo pirmame autobuse, kadangi ten sėdėjo pavieniai žmonės“.

„Taigi, pirmiausiai jis ir išlydėjo bei atsisveikino su šiais turistais, o po to atėjo iki antrojo autobuso, tačiau keliautojos jau buvo išskubėjusios namo, nes ir taip labai pyko, kad, mat, gidas nepasakė tikslaus – „minutė į minutę“ – grįžimo laiko. Maksimaliai tiksliai pasakyti grįžimo laiko neįmanoma. Visuomet yra poros valandų grįžimo laiko paklaida dėl kelių remonto, oro sąlygų ar galiausiai dėl sanitarinių autobuso sustojimo kartų tam, kad keleiviai jaustųsi komfortiškai, – nurodė „Interlux Travel“ komandos narė Rūta.

123RF.com nuotr. / Asociatyvi nuotr.
123RF.com nuotr. / Asociatyvi nuotr.

– Šios turistės, praėjus porai dienų po kelionės, susisiekė su mumis, tačiau tik nupasakojo, kas kelionėje neatitiko išsikeltų lūkesčių ir ką būtų galima tobulinti. Esame nustebę dėl jų kreipimosi į spaudą, kai, tuo tarpu, nė viena iš keliavusių moterų neinformavo ir nesusisiekė su gidu dar kelionės metu, jeigu joms kažkas nepatiko. Gidas visuomet sprendžia problemas ar nesusipratimus kelionės metu.

Galiausiai grupės atstovai net neinformavo įmonės apie juos trikdžiusias problemas, kad visi nepatogumai būtų išspręsti. Budintis įmonės telefonas visuomet prieš kelionę yra siunčiamas turistams kartu su visa išvykimo informacija. Kelionės metu jokie komentarai nebuvo išsakyti gidui, taip pat nebuvo susisiekta su budinčiu įmonės numeriu, skirtu išskirtiniams ekstra atvejams, jei gidas negalėtų padėti išspręsti susidariusių situacijų.“

Netgi besiskundžiančios grupės dalis, kuri sėdėjo prie kitos grupės ir bendravo su ja, kelionės metu niekuomet neišreiškė nepasitenkinimo.

Anot „Interlux Travel“ darbuotojos Rūtos, tame pačiame autobuse važiavo kita grupė, kuri buvo didesnė už besiskundžiančią. Pasak jos, didesnės grupės žmonės po kelionės liko absoliučiai viskuo patenkinti ir išlipdami dar dėkojo gidui, tą pakartojo ir paskambinus pasikalbėti.

„Netgi besiskundžiančios grupės dalis, kuri sėdėjo prie kitos grupės ir bendravo su ja, kelionės metu niekuomet neišreiškė nepasitenkinimo, o kaip tik atvirkščiai – šiltai bendravo su gidu, džiaugėsi kelione“ , – nurodė kelionių organizatoriaus atstovė.

Jos teigimu, „Interlux Travel“ komanda daro prielaidą, kad iš visos 12 asmenų grupės, matyt, dėl subjektyvių priežasčių buvo nepatenkinti keli žmonės, kurie ir kreipėsi su nepagrįstomis pretenzijomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis