Rokas 15min papasakojo apie šiuo metu esančią situaciją ir galimus sugrįžimo planus. Vyras net svarsto Italijoje nusipirkti automobilį ir juo parvažiuoti į Lietuvą.
Anot pašnekovo, bilietus skristi iš Trevizo oro uosto į Vilnių jų šeima jau buvo nusipirkusi prieš pusę metų.
„Sekmadienį turėjome išskristi iš Trevizo į Vilnių, bet dėl Italijos dispečerių liepos 17 d. 4 val. streiko sugrįžti nepavyko. „Ryanair“ ketvirtadienį nusprendė šį skrydį atšaukti visiškai, – sakė Rokas.
– Bandėme ieškoti kitų skrydžių į Vilnių, tačiau normalių pasiūlymų nebuvo įmanoma surasti. Radome pasiūlymą iš Bergamo oro uosto skristi į Varšuvą. Galvojome, kad viskas gerai ir reikia skristi per ten, o iš Varšuvos į namus grįžtume autobusu. O kai išnuomotu automobiliu atvažiavome į Bergamą, ten prasidėjo visas „malonumas“.
Pasak Roko, jų šeima į šį oro uostą atvyko iki skrydžio likus 2 valandoms. Visa šeima pavalgė, atidavė bagažą, tačiau paskui pamatė užrašą, kad skrydis vėluos 2,5 valandos.
„Galvojome, kad viskas gerai, tik tiek, kad vėliau skrisime. Praėjome visas patikras ir sėdėjome oro uosto viduje. Buvo labai daug lenkų. Iki skrydžio likus apie 1–1,5 val., jis buvo atšauktas. Sakė: „Susirinkit mantą ir išeikit lauk“, – nemalonia patirtimi pasidalijo lietuvis.
– Tada mes susirinkome daiktus ir nuėjome į informacijos zoną kažko laukti. Buvome su 4 metų vaiku, ten net jokio vandens niekas neduoda. Oro uostas užsidaro vidurnaktį, bet mes turėjome sulaukti informacijos, kur mus apgyvendins „Wizz Air“. Juk pagal tokią praktiką mes turėtume gauti apgyvendinimą.“
Roko teigimu, visa šeima į viešbutį buvo pristatyta tik 2.30 val. ryto.
„Pasinaudojome tuo, kad esame su mažu vaiku, ir pasakėme, kad greičiau duotų mums kažkur pamiegoti. Oro uoste maitinimo nebuvo. Minėjo, kad pagal jų taisykles, jei yra atšauktas skrydis, maitinimo neduoda, – akcentavo pašnekovas.
– „Wizz Air“ siūlė skristi tik iki Varšuvos kelių dienų laikotarpiu. Viešbutis irgi neaišku, kiek leis mums čia būti. Bandysime čia viską tvarkytis per draudimus, nes jeigu pasirenkame „Wizz Air“ skrydį, jie mums viešbutyje leidžia pagyventi 4 dienas, bet, jeigu mes renkamės ne „Wizz Air“, tada verčiamės patys.“
Anot vyro, visų 5 asmenų šeimai nėra artimiausių skrydžių.
„Dabar vienintelis skrydis, apie kurį galvojame, – iš Romos į Taliną su „Wizz Air“. Kainuoja 270 eurų. O dar reikės apie 700 km grįžti iš Talino. Bandome ieškotis visokių būdų. Jau galvojome pirkti automobilį Italijoje ir taip važiuoti namo“, – aiškino Rokas.
Streikų banga
Pašnekovas pabrėžė, kad dabar oro uostuose tikrai labai sunki situacija, tačiau Italijoje streikuoja ne tik jie, bet ir geležinkeliai.
Dabar oro uostuose tikrai labai sunki situacija, tačiau Italijoje streikuoja ne tik jie, bet ir geležinkeliai.
„Mes oro uoste sutikome vienus lietuvius, kurie skrenda į Varšuvą, nes ten paliko automobilį. Tai jie skrydį gavo tik 19 d. Nenorėjome taip vėlai skristi, bet, matyt, reikės. Kiti lietuviai gavo bilietus skrydžiui iš Milano „Malpensos“ oro uosto į Vilnių. Man atrodo, tebuvo 2 bilietai, o mums reikia 5. Jie į Vilnių skris 21 d.“, – pasakojo vyras.
Anot jo, Italijoje pavyko sutikti tik tiek lietuvių, bet buvo daug skrydžių laukiančių lenkų, kai kurių paimti iš Italijos atvažiuoja šeimos.
„Tikėtina, kad per dispečerių streiką visa Italijos oro erdvė buvo uždaryta. Turbūt negalėjo pakilti nė vienas lėktuvas“, – svarstė Rokas.
Keliautojų laukia chaosas
Tuo metu, kai pasaulį užvaldė COVID-19 pandemija, oro uostų darbas buvo nurimęs, todėl didelė dalis aviacijos sektoriaus darbuotojų buvo atleisti.
Vos tik žmonės pradėjo jausti laisvesnes galimybes keliauti, smarkiai išaugo kelionių skaičius, tačiau aviacijos sektorius tokiam sparčiam augimui nebuvo pasiruošęs, todėl dabar susiduria su didžiuliu darbuotojų trūkumu.
Dėl šios priežasties dabartiniai oro uostų darbuotojai skundžiasi blogomis darbo sąlygomis, nepakankamu užmokesčiu, išsekimu. Jie organizuoja streikus, kurie Europoje sukėlė tikrą chaosą oro erdvėje – atšaukta tūkstančiai skrydžių, keleiviams tenka laukti ilgose eilėse ir galiausiai sužinoti, kad jų skrydis neįvyks.