01 14

Lietuvis šiurpsta prisimindamas Estijos „vatnikų“ miestą: „Jame jautiesi kaip Rusijoje“

Truputį pabambėsiu dabar. Mane visada juokino lietuvio santykis su Estija. Nuo pat nepriklausomybės atkūrimo pas mus užsigeneravo pokvailis įsitikinimas, kad estai viską daro geriau nei mes. Ar kalbėtume apie ekonomiką, turizmą, technologijas, ar šiaip žinomumą pasaulyje – mūsų manymu, estas, visada bus geresnis. Neretai tai prasilenkdavo su tiesa, o kartais ir su sveiku protu.
Narva
Narva / Shutterstock nuotr.

Tuo pat metu lietuviams netgi buvo siekiamybės, pasididžiavimo bei prestižo reikalas kažkuo aplenkti estą. Nors, dėkui sutvėrėjui, iš to jau išaugome – tokios kaimo lygio lenktynės yra akcentuojamos vis rečiau, tačiau, žinokite, periodiškai tas Estijos sudievinimas pas mus prasimuša net ir šiais laikais.

Žinoma, nuo sovietmečio kažkiek sparčiau startavusi ir eurą anksčiau įsivedusi Estija bendruoju ekonomikos lygiu vis dar lenkia Lietuvą, estų vidutinis atlyginimas vis dar yra aukštesnis nei mūsiškių, tačiau tas skirtumas nėra jau toks didelis, kad reiktų tą Estiją taip idealizuoti. Estija viso labo yra tokia pat postsovietinė Rytų Europos šalis, savo vystymosi dinamika einanti labai panašiu tempu kaip ir Lietuva.

Vaido Mikaičio nuotr. / Vaido kelionė Estijoje
Vaido Mikaičio nuotr. / Vaido kelionė Estijoje

Maža to, skaičiau, kad pastaraisiais metais Lietuvos ekonomika apskritai vystosi sparčiau nei Estijos, todėl vis dar mėgstantiems lygintis su estais pažadu, kad jei neprisidarysime nesąmonių, gal greitu laiku juos aplenksime ir ekonomiškai.

Ko iš esto tikrai neatimsi, tai gebėjimo save parduoti. Ne veltui ši šalis yra žinomesnė tarptautiniuose vandenyse ir sulaukianti daugiau turistų nei Lietuva. Ir taip yra ne todėl, kad ji kažkuo itin geresnė, o dėl to jau paminėto mokėjimo save garsinti efekto. Ir tai yra dalykas, kurio mums iš estų tikrai reikia pasimokyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis