„Palyginus su pernai metais, matome, kad atostogų tendencijos išlieka gana panašios – nepakito skiriama pinigų suma, buvimo vieta, svarbiausi kelionių daiktai. Specialistai teigia, kad atostogauti reikia bent kelis kartus per metus, tad džiugu, kad didesnė dalis apklaustųjų jau yra atostogavę ar tai planuoja“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.
Apklausa parodė, kad bent kartą šiais metais atostogaus ar jau atostogavo 8 iš 10 internetinės parduotuvės klientų (78 proc.). Kas dešimtas respondentas (13 proc.) dar svarsto, ar šiemet atostogaus. Tiek pat apklaustųjų nurodė neplanuojantys atostogų (10 proc.) iš daugiau kaip 3 tūkst. apklaustų pirkėjų. Panašūs apklausos rezultatai buvo matomi ir 2015 m. – didžioji dalis (76 proc.) planavo ar jau atostogavo apklausos atlikimo metu, prieš metus šiek tiek daugiau respondentų rinkosi neatostogauti (13 proc.).
Populiariausia kryptis išlieka Lietuvos pajūris, o daugiausia keliaujama automobiliu.
Kaip ir pernai metais, daugelis lietuvių atostogoms renkasi Lietuvos pajūrį. Tokį atsakymą pažymėjo kas penktas apklaustasis. Lietuvos kaimas taip pat išlieka populiari atostogų kryptis. Poilsį namuose renkasi kas dešimtas gyventojas (11 proc.), tai yra beveik dvigubai mažiau nei 2015 m., kuomet beveik penktadalis apklaustųjų nurodė nekeliausiantys per savo atostogas.
Keliones po didžiuosius Europos miestus renkasi 15 proc. apklaustųjų. Poilsį užsienio kurorte – 7 proc. respondentų, o nedidelė dalis lietuvių (4 proc.) atostogoms renkasi tolimas egzotiškas šalis. 17 proc. „Pigu.lt“ klientų nurodė dar nežinantys, kur atostogaus. 2015 m. apklausos rezultatai identiški – užsienyje atostogas planavo trys iš dešimties lietuvių (26 proc.).
Dažniausiai pasiekti kelionės tikslą lietuviai renkasi automobiliu – taip per atostogas keliauja 6 iš 10 apklaustųjų (56 proc.). Penktadalis respondentų (23 proc.) kelionėms renkasi lėktuvą. Kas dešimtas atostogų tikslą pasiekia autobusu (8 proc.).
Atostogoms skiriamos sumos nesikeičia
Atostogoms skiriamos sumos išlieka identiškos kaip ir 2015 m. – 6 iš 10 apklaustųjų (61 proc.) nurodė atostogoms skiriantys ne daugiau kaip 500 Eur. Ketvirtadalis respondentų (24 proc.) poilsiui skiria nuo 500 Eur iki 1000 Eur. Tik nedidelė dalis gyventojų atostogoms skiria didesnes sumas. 7 proc. atostogoms išleidžia daugiau nei 1500 Eur.
Atostogoms skiriamas laikas įvairus. Nors specialistai rekomenduoja atostogoms skirti 21 dieną, didžioji dalis apklaustųjų poilsiauja kur kas trumpiau. Trečdalis respondentų (30 proc.) atostogauja savaitę, šiek tiek daugiau – 36 proc. atostogoms skiria dvi savaites. Ilgas atostogas, trunkančias mėnesį ar ilgiau renkasi 15 proc. gyventojų. Trumpą, keleto dienų poilsį renkasi 2 iš 10 apklaustųjų (18 proc.).
Atostogos be apsaugos priemonių nuo saulės ir uodų
Nesvarbu ar keliaujam į Lietuvos pajūrį, kaimą, ar užsienio kurortą – atostogų atributai išlieka gana panašūs. Populiariausiu daiktu, kaip ir pernai metais, išlieka fotoaparatas – jį su savimi pasiima 4 iš 10 apklaustųjų (37 proc.).
Atlikus apklausą paaiškėjo, kad knygos ir kompiuteriai yra daug populiaresni atostogų atributai nei apsaugos priemonės nuo uodų ar saulės. Atostogas su knyga ir kompiuteriu leidžia kas dešimtas respondentas, atitinkamai 9 ir 8 proc. apklaustųjų.
Palyginus su 2015 m. apklausa, atostogautojų krepšiuose kremas nuo saulės ir apsauga nuo uodų randa vietos daug rečiau – jais pasirūpina tik 7 proc. ir vos 3 proc. respondentų atitinkamai. Kiti populiarūs lietuvių atostogų atributai yra dviratis (5 proc.), meškerė (4 proc.), palapinė ir miegmaišis (4 proc.), žemėlapis (3 proc.) ir kiti daiktai (20 pr.).
„Tai sezoninės prekės, tad artėjant vasarai jų pardavimų augimas yra natūralus reiškinys. Tačiau jau treti metai, kai yra pastebima anksčiau Lietuvos rinkai nebūdinga tendencija – tai sparčiai augantys aktyvaus laisvalaikio bei sporto prekių pardavimai.
Lyginant su praeitų metų tuo pačiu pavasario-vasaros laikotarpiu, turistinio inventoriaus pardavėme 82 proc. daugiau, riedučių ir riedlenčių – 138 proc. ir 239 proc. atitinkamai, plaukimo ir nardymo prekių – 162 proc., o palapinių 36 proc. daugiau nei pernai. Tai gali rodyti, kad lietuvio atostogų modelis po truputį keičiasi – pasyvias pramogas paplūdimyje vis dažniau iškeičiame į aktyvesnes“, – komentuoja „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.
Internetinę klientų apklausą „Pigu.lt“ vykdė birželio 9-20 d. Iš viso nuomonę išsakė 3376 gyventojai.