Lietuvoje laukiami Suomijos turistai: juos vilioja greitas susisiekimas ir patrauklios kainos

Pastaraisiais metais pandemija turizmui pažėrė daugybę iššūkių, tačiau mūsų šalies turizmo atstovai aktyviai ieško būdų, kurie padėtų ne tik išlaikyti keliautojų srautus, tačiau taip pat ir pritrauktų naujas, dar neatrastas rinkas. Tarp potencialių rikiuojasi ir Suomija – neseniai atliktas šios rinkos tyrimas parodė, kad suomiai vis smalsiau dairosi į Lietuvą. Ją interesantai mato kaip greitai pasiekiamą valstybę, žavinčią savo sostine, gera vietine virtuve ir patraukliomis kainomis.
Vilnius
Vilnius / 123RF.com nuotr.

Siekiant populiarinti Lietuvą kaip atostogų kryptį, dar šiemet numatoma keletas Suomijos turistų pritraukimo kampanijų, rašoma pranešime spaudai.

Mato poreikį didinti Lietuvos žinomumą Suomijoje

Praėjusių metų pabaigoje Lietuvos turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ drauge su „KOG“ institutu atliko Suomijos rinkos tyrimą. Pastarasis parodė, jog suomiai yra gana aktyvūs savarankiškų kelionių planuotojai, daugiausiai linkę rinktis pažintines keliones.

Net 65 proc. apklaustųjų nurodė keliaujantys kelissyk per metus, o beveik absoliuti dauguma (95 proc.) kelionėms renkasi lėktuvą, nors susisiekimas tarp Suomijos ir Lietuvos yra patogus ir keliaujant automobiliu. Savo išvykų metu maždaug trečdalis respondentų išleidžia nuo 500 iki 750 eurų, apie 20 proc. keliautojų negaili ir didesnių sumų.

„Keliauk Lietuvoje“ nuotr. / Suomiai kviečiami aplankyti Lietuvą
„Keliauk Lietuvoje“ nuotr. / Suomiai kviečiami aplankyti Lietuvą

Aiškinantis, kurios šalys patenka į Suomijos prioritetines atostogų kryptis, nustatyta, jog dažniausiai suomiai keliauja į kaimyninę Estiją, Švediją, taip pat gan aktyviai lanko Ispaniją, Vokietiją ir Graikiją. Paaiškėjo ir tai, jog savo žinias apie Lietuvą gerai vertina tik kas dešimtas suomis.

Nors Suomijos rinkos potencialas Lietuvoje dar pilnai neišnaudotas, daugumos apklaustųjų įžvalgos apie Lietuvą yra pozityvios ir rodančios, jog ši rinka Lietuvos atžvilgiu yra potenciali. Beveik pusės (42 proc.) tyrime dalyvavusių suomių nuomone, mūsų šalis nėra daug nutolusi nuo Suomijos, be to – lengvai ir greitai pasiekiama tiek žemės, tiek oro transportu. Tokia pati dalis turistų mano, jog Lietuvos kainos yra draugiškos bei atrodo prieinamos, kai kurie jas įvardija kaip patrauklesnes nei Estijoje.

Suomijos rinkos potencialas Lietuvoje dar pilnai neišnaudotas.

Rinkos analizė taip pat atskleidė, jog labiausiai suomius žavėtų nedidelės trukmės kelionės į Lietuvą: 49 proc. čia atvyktų trumpai savaitgalio išvykai, 61 proc. – praleistų iki trijų naktų. Tarp labiausiai dominančių veiklų Suomijos turistai išskiria vietinės virtuvės ir gėrimų pažinimą, Vilniaus istorinių vietų lankymą bei apsipirkimo galimybes.

„Keliauk Lietuvoje“ nuotr. / Reklama ant Suomijos viešojo transporto
„Keliauk Lietuvoje“ nuotr. / Reklama ant Suomijos viešojo transporto

Komentuodama Suomijos rinkos potencialą, „Keliauk Lietuvoje“ Turizmo rinkų skyriaus vadovė, laikinai einanti direktoriaus pareigas, Olga Gončarova teigia, kad Lietuvos turizmo skatinimo agentūros ir partnerių tiksluose – skirti daugiau dėmesio ir atidos ne tik pritraukiant turistus, bet ir didinat pačios Lietuvos žinomumą.

„Analizuodami Suomijos turistų atsakymus, pastebėjome, jog Lietuva, jų akimis, vis dar atrodo „šviežia“ kryptis, daliai ji primena Estiją ir Latviją. Tai indikuoja, jog turime dėti daugiau pastangų, stiprinant savo šalies vardą, išryškinant mūsų identitetą, išskirtinumą ir galimybes. Taip pat šiam turistų segmentui vertėtų siūlyti tinkančią keliavimo patirtį, atsižvelgiant į tyrimo rezultatus – jų poreikiai nėra sunkiai patenkinami, todėl bendromis turizmo sektoriaus atstovų pastangomis tikrai galime juos atliepti“, – sako O.Gončarova.

Į Lietuvą vilios kultūriniais renginiais ir patraukliu susisiekimu

Nors su Suomijos rinka Lietuvos turizmas bendradarbiauja nuolatos, šiuo metu, anot „Keliauk Lietuvoje“ vadovės, procesas intensyvinimas. Šiandien, balandžio 28-ąją, šalies sostinėje Helsinkyje Lietuvos atstovai dalyvauja verslo misijoje – „Keliauk Lietuvoje“ suorganizuotoje kontaktų mugėje „Finnish and Lithuanian Markets Spring Meeting“. Joje Lietuvos ir Suomijos turizmo atstovai pakviesti plėtoti santykius, pristatyti vieni kitiems savo įžvalgas ir aptarti turizmo potencialą tarp šalių.

Andriaus Aleksandravičiaus nuotr. / Vilnius
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr. / Vilnius

Be to, prasidedant vasaros sezonui, Suomijoje nuo šiol praeivių akį trauks ir dar viena kampanija, kviečianti rinktis Lietuvą, kaip savo naują kelionių kryptį. Idėjos iniciatoriai – Užsienio reikalų ministerija, Kauno miestas ir „Keliauk Lietuvoje“, raginantys suomius atvykti į Kauną, kuris šiemet paskelbtas Europos kultūros sostine.

Tyrimo duomenys rodo, kad suomių, kurie svarstytų atvykti į Lietuvą, skaičius siekia 370 tūkst.

„Tai – tik dalis veiksmų, numatytų Suomijos turistams pritraukti. Pradėjome kryptingai dirbti su šia rinka ir tikimės tapti patrauklūs jos turistams ne tik kaip trumpų, bet ir ilgesnių išvykų taškas. Juk mūsų sostinę Vilnių suomiai gali pasiekti vos per aštuonias valandas keliaudami sausumos transportu, o lėktuvu tam tereikia vos kiek daugiau nei valandos. Tikimės, kad šiemet intensyvinamas skrydžių tarp Lietuvos ir Suomijos maršrutas taip pat bus paskata dažniau pasirinkti Lietuvą įvairaus pobūdžio kelionėms“, – sako O.Gončarova, pridurdama, kad tyrimo duomenys rodo, kad suomių, kurie svarstytų atvykti į Lietuvą, skaičius siekia 370 tūkst.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis