Varšuvos Solidarumo oro uosto, dar vadinamo Centriniu susisiekimo uostu, statybos darbai turėtų prasidėti iki šių metų pabaigos.
Tikimasi, kad dėl siūlomų tolimojo susisiekimo skrydžių naujasis Lenkijos oro uostas galės konkuruoti su Hitrou ir Dubajaus oro uostais.
Naujuoju oro uostu siekiama, kad keleiviai iš Vidurio ir Rytų Europos šalių galėtų skristi beveik į bet kurią pasaulio šalį ir jiems nereikėtų pirmiausia keliauti į Vakarų Europos oro uostus.
Varšuvos Solidarumo oro uostą planuojama statyti todėl, kad Varšuvos Šopeno oro uostas (pagrindinis miesto oro uostas) jau beveik išnaudoja savo pajėgumus.
Nors Lenkija planuoja didinti bendrą keleivių skaičių, naujasis oro uostas taip pat padės šalies pagrindiniam oro vežėjui („LOT Polish Airlines“) padidinti keleivių skaičių.
Kaip praneša „Simple Flying“, „LOT Polish Airlines“ generalinis direktorius „Bloomberg“ sakė: „Vidurio Europai reikia tinkamo aviacijos centro. Mes ketiname dalyvauti jį planuojant ir statant.“
Naujuoju oro uostu siekiama, kad keleiviai iš Vidurio ir Rytų Europos šalių galėtų skristi beveik į bet kurią pasaulio šalį.
Šių metų pradžioje oro uosto planus pristatė bendrovės „Foster + Partners“ ir „Buro Happold“.
CGI vaizduose buvo pavaizduotas oro uosto keleivių terminalas, pagrindinė geležinkelio stotis ir persėdimo mazgas.
Grantas Brookeris, „Foster + Partners“ studijos vadovas, „Notes from Poland“ pasakojo: „Mūsų projekte daugiausia dėmesio skiriama keleiviams. Mūsų siekis – sukurti prieinamą pastatą, kuris pagerintų kelionės patirtį... [per] aiškius vizualinius ryšius.
Tikime, kad oro uostas visiškai pakeis žmonių keliavimo po Lenkiją būdą, taip pat taps naujais vartais į Europą ir likusį pasaulį“.
Kūrėjai tikisi, kad oro uosto statyba kainuos apie 9 mlrd. dolerių, tačiau įtraukus platesnes išlaidas ši suma gali išaugti iki 30 mlrd. dolerių.
Skrydžiai iš oro uosto turėtų prasidėti 2028 m.
Reikės pastatyti ne tik oro uosto terminalą ir jo kilimo ir tūpimo takus, bet ir patobulinti šalies geležinkelių infrastruktūrą.
Tikimasi, kad oro uostas, kuris bus įsikūręs už 40 km nuo Varšuvos, turės savo traukinių stotį, kuri bus sujungta su jau veikiančiu šalies geležinkelių tinklu.
Iki 2035 m. Varšuvos „Solidarumo“ oro uostas galės aptarnauti 40 mln. keleivių.
Įrengus trečiąjį kilimo ir tūpimo taką ir išplėtus kitus terminalus, iki 2060 m. keleivių skaičius padidės iki 65 mln.
Statybos darbus planuojama pradėti šių metų pabaigoje, o skrydžiai iš oro uosto turėtų prasidėti 2028 m.
Kol kas nežinoma, kokios oro transporto bendrovės vykdys skrydžius iš Lenkijos oro uosto.
Tikimasi, kad Varšuvos „Solidarumo“ oro uoste taip pat bus sukurta apie 150 000 darbo vietų.
Naujieji planai sulaukė aršaus vietos gyventojų ir kelionių ekspertų pasipriešinimo.
2022 m. „Ryanair“ vadovas Michaelas O'Leary dienraščiui „Rzeczpospolita“ sakė: „Šis oro uostas nereikalingas. Jis suplanuotas netinkamoje vietoje ir netinkamu laiku.
Tik labai kvaili politikai galėjo nuspręsti daryti kažką panašaus. Varšuva jau turi du oro uostus. Užtektų juos gerai išnaudoti.“