Malta dainų konkurse dalyvavo net 28 kartus. Nuo 1991 metų – kiekvienais metais, bet iki šiol jiems taip ir nepavyko nė karto laimėti. Ironiška, kad Maltoje – 98 proc. gyventojų – krikščionys (Romos katalikai), todėl kitoms „Eurovizijos“ favoritėms vis norisi Maltą patraukti per dantį: atseit, jei net Bažnyčia nepadeda laimėti konkurso, neaišku, ar iš vis kas nors gali padėti.
Ir nors muzikantų Maltos miestų gatvėse nematyti, bent jau bažnyčių čia apstu, o kiekvienas namas išskirtinis – puoštas religiniais motyvais.
Verslumo kelionės „Voyage“ dalyviai, kuriuo po Sicilijos persikėlė į Maltą, jaučiasi beveik kaip namuose: Maltoje, skirtingai nei Sicilijoje, lengva susišnekėti angliškai.
Nuo 1800 m. ši sala buvo Didžiosios Britanijos kolonija. Tai padarė įtaką ne tik visai kultūrai bei architektūrai, bet ir visam maltiečių žodynui. Angliški žodžiai sudaro net 20 proc. maltiečių žodyno, o viena kita raudonoji telefono būdelė čia stovi dar ir dabar.
Nėra miškų, bet daug kitų patrauklių vietų
Nors sostinė – Valeta – turistams gali pasiūlyti daug ir įvairių traukos objektų – pirmoji „Voyage“ iššūkio dalyvių stotelė buvo greitojo maisto restoranas „Mc'Donalds“. Jachtoje maistas – toks, kokį pasigamini. Italijoje daug picų, o štai Malta savo maisto įvairove dalyvių sudominti nesugebėjo. Nesveikas maistas ir bevielis internetas – viskas, ko dalyviams tetrūko iki pilnos laimės.
Malta ypatingai urbanizuota šalis – net 94 proc. gyventojų gyvena miestuose, tačiau, kaip pastebėjo „Voyage“ dalyviai, gyventojai čia ne tokie laimingi ir atviri, kaip Italijoje. Juokavome, jog nežinia, ar tai dėl menkos vyno industrijos, o gal tiesiog toks kraujyje išlikęs britiškas mentalitetas.
Saloje beveik nėra jokių naudingųjų iškasenų, o žemės ūkis visiškai suvaržytas dėl ypatingai akmeningo paviršiaus. Todėl į Maltą beveik visi produktai importuojami, kas lemia didesnę kainą. Įdomu, kad šalyje nėra nė vienos upės, miško ar kalnų. Bet gausu seniausios pasaulyje architektūros.
Įdomu, kad šalyje nėra nė vienos upės, miško ar kalnų. Bet gausu seniausios pasaulyje architektūros.
Dar vienas šalies pajamų šaltinis – filmų industrija. Tikriausiai praktiškai kiekvienas bent jau girdėjote garsųjį TV serialą „Sostų karai“ (angl. Game of Thrones). Dalis jo serijų nufilmuota čia, mažojoje Viduržemio jūros saloje. Ir tai tik vienas iš filmų ir serialų, kurie buvo sukurti Maltoje.
Nors Malta, kaip ir Lietuva, Europos Sąjungai priklauso nuo 2004 metų, tarptautinis oro uostas saloje veikia jau daugiau nei dvidešimt metų.
Tiesa, tik po to, kai į jį atėjo ir pigių skrydžių bendrovės, šalis tapo turistų traukos vieta. Na, prie to tikriausiai prisidėjo ir tai, kad vidutinė metinė dienos oro temperatūra Maltoje siekia net 23 laipsnius pagal Celsijų. Pasisekė ir lietuviams – pigių skrydžių avialinijos „Rynair“ į salą tiesiogiai skraidina ir iš Lietuvos.
Dievina automobilius
Bežioplinėdami po vietines gatveles „Voyage“ kelionės dalyviai prasilenkė su ne vienu tautiečiu. Gaila, bet, matyt, toks jau lietuviškas mentalitetas – retas kuris linkęs bent šypseną išspausti svetimoje šalyje sutiktam lietuviui...
Mažas patarimas, jei važiuosite čia – nepamirškite, kad ir eismas čia vyksta kairiąja eismo puse.
Apie automobilius prakalbau ne be reikalo. Maltoje gyvena apie 400 tūkstančių gyventojų ir jie visi čia dievina automobilius. Saloje registruota apie 395 tūkstančius automobilių. Tai praktiškai po vieną automobilį kiekvienam gyventojui! Nusprendėme, jog tai lietuvius sieja su maltiečiais – tiek vieni, tiek kiti mėgsta važinėti automobiliais.
Tiesa, šiek tiek ironiška, kad čia, Maltoje, visai kaip ir Italijoje, nesvarbu, ar tavo automobilis naujas ar senas – visi gerokai aplamdyti. Nesuprasi, ar tai pietietiškų vairavimo įgūdžių stoka, o gal tiesiog salose jiems per ankšta.
Prieš Maltą – paskutinis išbandymas jachtoje
„Voyage“ iššūkio dalyviams Malta buvo paskutinė stotelė. Pirmas pusdienis be jokios užduoties naujame uoste dalyviams leido šiek tiek atsikvėpti. Tiesa, vakare laukė ypatingas ir paskutinis vakaras jachtoje. Kelionės, užduočių aptarimas bei, žinoma, paskutinė užduotis – savarankiškas plaukimas į paskutinį uostą Sicilijoje.
Kapitonai Paulius Kovas ir Saulius Šukaitis visą jachtą ir kelionės planavimą patikėjo jauniesiems buriuotojams. Dalyviai remdamiesi vėjo prognozėmis bei jūriniais žemėlapiais turėjo kaip įmanoma tiksliau apskaičiuoti, kada jie pasieks Sicilijos uostą, kur teks atsisveikinti su laivu „Isabella“ bei jį patikėti jau tarptautinei verslumo kelionės „Voyage“ dalyvių grupei.
Maltoje mūsų laukia idėjų generavimas, strategijų kūrimas bei verslo planų pristatymas būsimiems investuotojams. Sausumos dalyje „Voyage“ projekto vairalazdę perima instruktorė Simona Šimulytė.