Pasidomėkite šalimi, į kurią ketinate keliauti
Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ atstovė visų pirma pataria kelionę pradėti nuo pažinties su šalimi, į kurią planuojama skristi, rašoma pranešime žiniasklaidai. Ji taip pat priduria, kad ne mažiau svarbu visus reikiamus dokumentus ar daiktus, prieš atvykstant į oro uostą, turėti šalia savęs ir netalpinti jų į registruojamą bagažą.
„Labai svarbu nepamiršti visų būtinų dokumentų ir juos turėti šalia savęs, kaip ir medikamentus, ar kitus pagrindinius daiktus. Taip pat labai rekomenduojame prieš išvykstant panaršyti URM konsulinės informacijos svetainėje, kad žinotumėte pagrindinę informaciją apie šalį, į kurią vyksite. Atkreipkite dėmesį, kad skrendant į kai kurias šalis, privalomas pasas, tad turėdami tik asmens tapatybės kortelę galite neišvykti į suplanuotą kelionę“, – pabrėžia Kauno padalinio keleivių aptarnavimo skyriaus vadovė Martina Petkienė.
Taip pat, jei yra pastebėtos klaidos, įsivėlusios į lėktuvo biliete pateiktą informaciją, delsti nereikėtų. Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės atstovė ragina visus nesklandumus spręsti nieko nelaukiant: „Pastebėjus klaidą biliete, pavyzdžiui, neteisingai parašytą vardą ar pavardę, svarbu nepalikti jos taisymo paskutinei minutei, kadangi daugelį nesklandumų galima ištaisyti paprastai ir nemokamai. Keleiviai gali drąsiai klausti ir išsiaiškinti, kas jiems yra neaišku, paskambinus oro uoste veikiančioms tarnyboms arba teirautis pagalbos, atvykus į vietą.“
Nevėluokite atvykti į oro uostą
Kaip sako M. Petkienė, kelionę sutrukdyti gali ir vėlyvas atvykimas į oro uostą. Kad kelionė prasidėtų sklandžiai, rekomenduojame atvykti į oro uostą, likus mažiausiai dviems valandoms iki skrydžio.
Kad kelionės planų nesugadintų pavėlavimas į skrydį, labai svarbu atvykti į oro uostą tokiu laiku, kokį nurodo aviakompanija. Įprastai tai būna dvi valandos iki planuojamo išvykimo, tačiau rekomenduojame atvažiuoti ir anksčiau. Tokiu atveju keleiviai galės ramiai ir be streso susipažinti su oro uostu, pasižiūrėti, kur bus registracijos stalai, pasitikrinti bagažo svorį, susirasti aviacijos saugumo patikrą, o jei reikės, praeiti ir pasų kontrolę.
Didžiausi klientų srautai oro uostus užplūsta vasarą
Be kita ko, ne ką mažiau svarbu įvertinti, koks bus oro uosto užimtumas numatyto skrydžio metu. Kaip pastebi M. Petkienė, didžiausi skrydžių srautai užplūsta būtent atostogų sezonu, tad atvykę į oro uostą, galite susidurti su nemenkomis keleivių eilėmis: „Atkreipkite dėmesį, kiek skrydžių bus registruojama jūsų išvykimo metu. Pagal tai galima suprasti, kiek keleivių tikėtina bus registracijoje ar saugumo patikroje, įvertinant laiko resursus.“
Jei skubant į lėktuvą nerandate reikiamos informacijos, oro uoste esančių tarnybų darbuotojai visada pasiryžę padėti kiekvienam iš keleivių, jog būtų rastas optimaliausias spendimo būdas bei klientas pasiektų savo numatytą kelionės tikslą, teigia M. Petkienė: darbuotojai rūpinasi keleivių ir bagažo registracija, keleivių įlaipinimu į orlaivį, dirba su specialių poreikių turinčiais keleiviais, taip pat pildo dingusio ar sugadinto bagažo bylas.
Jei orlaivis vėluoja, mes rūpinamės maisto kuponų išdavimu ar viešbučių užsakymu keleiviams, esant poreikiui, keičiame ir bilietus. Tad jei susidūrėte su nesklandumais, nedelsiant ieškokite dirbančio personalo, kuris kiek įmanydamas stengsis pašalinti kilusius nesklandumus.“
Rinkitės ryškios spalvos bagažą
Dar vienas nemalonumas, su kuo gali susidurti ne tik pirmą kartą į oro uostą atvykęs žmogus, bet ir užkietėjęs keliautojas – pamestas bagažas. Kad to būtų išvengta, M. Petkienė rekomenduoja imtis tam tikrų atsargumo priemonių.
„Rekomenduotume rinktis kuo labiau išsiskiriantį bagažą ir nebijoti spalvų. Dažnu atveju keleiviams labai praverčia išskirtinės detalės: įvairūs lipdukai ar vardo kortelės, kurias galima prikabinti prie bagažo, jog nesunkiai atskirtumėte savo nuosavybę. Patartina rinktis minkšto paviršiaus lagaminus ar sportinio stiliaus krepšius, kuprines, nes statistika rodo, kad plastikinis bagažas yra kur kas dažniau pažeidžiamas krovimo metu“, – atkreipia dėmesį ekspertė.
Vis tik praradus registruotą bagažą, rekomenduojama išlikti ramiems ir nedelsiant kreiptis į darbuotojus: „Jei nesulaukėte savo bagažo arba pastebite, kad kelionės metu bagažas apgadintas, iš karto kreipkitės į bagažo paieškos skyrių. Nuo aviakompanijos priklauso, kokie bus pasiūlyti sprendimo variantai, tačiau bet kuriuo atveju darbuotojai jus informuos apie visą eigą.“
Ne į visas keliones gali pavykti pasiimti augintinį
Būtina išskirti ir dar vieną aspektą, į kurį keleiviai ne visada atkreipia dėmesį. Norintiems keliauti su keturkoju šeimos nariu, M. Petkienė pataria būti itin budriems. Anot jos, ypač svarbu įvertinti ne tik, ar augintinis kelionės metu nepatirs streso, bet ir sąlygas, būtinas įvykdyti, transportuojant gyvūną.
„Visada reikia gerai apmąstyti ir įvertinti, ar būtina į kelionę pasiimti savo augintinį, nes daugeliu atvejų gyvūnai patiria didelį stresą. Visgi, jei tai yra neišvengiama, rekomenduojame atidžiai perskaityti aviakompanijos, kurią rinksitės kelionei, taisykles. Jose rasite informaciją, susijusią su gyvūnų transportavimu. Atkreipkite dėmesį, jog yra tam tikros šalys, į kurias gyvūnus skraidinti draudžiama“, – priduria Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės atstovė.