„Michelin“ įvertinimas skatina plėtoti kulinarinį turizmą Palangoje

Geras poilsis prie jūros – tai ne tik vandens ir saulės vonios, gaivus pušynų oras, pramogų įvairovė ir komfortiška nakvynė, bet ir kokybiškas maistas. Palangos kurorto gastronominė pasiūla šiuo metu tokia įvairi, kad galima rinktis nuo greito gatvės maisto iki „Michelin“ įvertinimą pelniusio restorano meniu, nuo tradicinės lietuviškos virtuvės iki egzotiškų kraštų patiekalų.
30 geriausių restoranų: „Todá“
30 geriausių restoranų: „Todá“ / Roberto Daskevičiaus nuotr.

Gastronominis žemėlapis plečiasi

Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos valdybos narė Ingrida Valaitienė pasidžiaugė, kad kiekvienais metais kurorte atsidaro vis naujos maitinimo įstaigos ir gastronominis žemėlapis plečiasi.

„Anksčiau daugelis restoranų ir kavinių koncentravosi tik J. Basanavičiaus gatvėje, o pastaruoju metu restoranai, kavinės ir barai kuriasi įvairiose, net nuošaliausiose kurorto vietose. Labai džiugu, kad Palangoje vasarai, o kai kurie – ir visiems metams kuriasi didžiuosiuose miestuose populiarūs restoranai. Pažymėtina, kad svarbi tampa ne tik maitinimo įstaigos virtuvė, bet ir koncepcija, originalūs interjero sprendimai, muzikinis fonas“, – pasakojo I. Valaitienė.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Ingrida Valaitienė
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Ingrida Valaitienė

Svečiai tapo išrankūs maistui

Anot pašnekovės, savaitę ilsėdamasis Palangoje svečias gali kiekvieną dieną mėgautis vis kitokios šalies maistu. „Kelis dešimtmečius kurorte skaičiuoja ir yra itin populiarios lietuvišką kulinarinį paveldą puoselėjančios maitinimo įstaigos, o taip pat galima atrasti ir ukrainiečių, italų, prancūzų, kartvelų, meksikiečių, japonų, Vidurio Rytų šalių virtuves. Pajūrio kurorte ypač didelis dėmesys skiriamas žuvies ir jūrų gėrybių patiekalams“, – vardijo I. Valaitienė.

Anot pašnekovės, šiuo metu Palanga labiausiai orientuojasi į šeimos poilsį, todėl didžiausią paklausą turi šeimoms pritaikyti restoranai su meniu vaikams. „Taip pat labai populiarūs restoranai, gaminantys patiekalus, keptus ant žarijų, konceptualius, išskirtinę skonių harmoniją, spalvas derinantys, netikėtus gaminimo būdus taikantys restoranai“, – pasakojo I. Valaitienė.

Kad Palangos svečiai tampa vis išrankesni ir nori būti nustebinti, todėl itin atidžiai renkasi vietą pietums ar vakarienei, antrino ir Palangos turizmo ir informacijos centro direktorė Rasa Kmitienė.

„Maistas žmonėms yra svarbus. Atostogų metu jie nori pasimėgauti įvairiais skoniais, tad dažnai klausia tiek mūsų, tiek viešbučių personalo, gidų rekomendacijų. Todėl Palangos turizmo ir informacijos centro svetainėje stengiamės aprašyti kuo daugiau įvairių kurorto restoranų, kavinių ir barų ir pateikti gastronominį gidą svečiams“, – sakė R. Kmitienė.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Rasa Kmitienė
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Rasa Kmitienė

Kulinarinis turizmas prailgina sezoną

Anot pašnekovės, tik pastaraisiais metais Palangoje pradėjo populiarėti ir kulinarinis turizmas. „Pagrindinis kulinarinio turizmo akcentas – lėtos degustacinės vakarienės – tampa ypač aktualios tada, kai oras ima vėsti. Jas ypač mėgsta svečiai, kurie atvyksta į Palangą sutikti aksominio rudens. Džiaugiamės, kad restoranai atsižvelgia į šį poreikį, ir patys ruošiame „namų darbus“, kad galėtume pasiūlyti kulinarines ekskursijas“, – sakė R. Kmitienė.

I. Valaitienė pridūrė, kad šaltuoju metų laiku Palangoje ypač pasitvirtino maisto šventės idėja. „Jau daugiau nei du dešimtmečius džiaugiamės svečių gausa, organizuodami festivalį „Palangos stinta“. Taip pat Palangos restoranai aktyviai dalyvauja ir pristato savo meniu Lietuvos gastronomijos savaitėje“, – sakė I. Valaitienė.

Anot R. Kmitienės, naują, stiprų impulsą plėtoti kulinarinį turizmą Palangoje suteikė net 26 Lietuvos restoranų įtraukimas į pasaulinį elitinį „Michelin“ gastronominio turizmo gidą. Tarp jų – ir Palangos restoranas „Vila Komoda“, veikiantis atkurtoje ir gražiai prižiūrimoje istorinėje Tiškevičių viloje, šiemet buvo įvertintas „Selected by Michelin“ kategorijoje.

„Kadangi „Michelin“ įvertinimo buvo sulaukta tik šį pavasarį, o kulinarinio turizmo kelionėms suplanuoti reikia laiko, kol kas gurmanų antplūdžio nepajutome, tačiau jau kitais metais, tikėtina, sulauksime kulinarinio turizmo entuziastų iš viso pasaulio“, – prognozavo Palangos turizmo informacijos centro direktorė.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Vėjuota Palanga
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Vėjuota Palanga

Svečiai įvertino kokybę ir originalumą

Restorano „Vila Komoda“ vadovas Martynas Meidus prestižiniu „Michelin“ įvertinimu nesipuikuoja. „Mūsų darbas – nuolat kelti kartelę ir pasiūlyti lankytojams tai, ko jie nori. Tad meniu nuolat keičiame pagal sezoną ir pagal poreikį. Vasarą Palangoje, o ir mūsų restorane, svečių netrūksta. O kai ateis ruduo, tada pamatysime tikrąją „Michelin“ vertę“, – sakė restorano „Vila Komoda“ šefas.

15min.lt koliažas/Martynas Meidus, „Vila Komoda“
15min.lt koliažas/Martynas Meidus, „Vila Komoda“

Išskirtinį požiūrį į maistą Palangoje demonstruoja ir restorano „Toda“ šefas Martynas Praškevičius. Tai jam priklauso sostinės restoranas „Džiaugsmas“, kuris šiemet pelnė „Michelin“ žvaigždę. „Toda“ projektas gimė iš to, kad pats atostogaudamas pajūryje pasigedau paprasto, suprantamo maisto. Tik nenorėjau kepti kotletų ir daryti to, ką kiti daro, tad „Toda“ gimė kaip šašlykinė, kuri išaugo į Vidurio Rytų restoraną. Ant žarijų kepta mėsa ant iešmo, mažos užkandėlės, humusas yra tai, ką žino ir vertina mūsų svečiai, na o visas kitas meniu kinta“, – sakė M. Praškevičius.

Gretos Skaraitienės / BNS nuotr./Martynas Praškevičius
Gretos Skaraitienės / BNS nuotr./Martynas Praškevičius

Pasak restorano savininko, pirmieji metai pajūryje nebuvo lengvi, tačiau šiemet restoranas lankytojų nestokoja, nes daugelis sugrįžta. „Man malonu, kad svečiai pasiilgsta mūsų maisto ir ypač malonu, kai jau klausia, kada „Toda“ atsiras Vilniuje“, – prisipažino pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis