Milijonieriaus dovana neįgaliai dukrai: pastatė pramogų parką už 48 mln. eurų

Kiekvienas tėtis save drąsiai vadina geriausiu pasaulyje, bet kas nutiktų, jei jis nepasikuklintų ir sugalvotų pastatyti didžiulį pramogų parką? Būtent taip ir pasielgė Teksase gyvenantis milijonierius Gordonas Hartmanas, kuris autizmo sutrikimą turinčiai dukrai Morgan pastatė 48 mln. eurų vertės pramogų parką.
Gordonas Hartmanas su dukra Morgan, pramogų parkas
Gordonas Hartmanas su dukra Morgan, pramogų parkas / „Instagram“ nuotr.

Pramogų parkas – dovana dukrai

Sprendimas pastatyti įspūdingo dydžio statinį turi labai skaudžią priežastį – G.Hartmanas tai padarė pamatęs, kad dukrai Morgan nesiseka pritapti prie kitų vaikų.

Tai įvyko šeimos atostogų metu, kai mergina įlipo į vaikų pilną baseiną. Išvydęs, kad tam įvykus visi vaikai akimirksniu palieka baseiną, jam suspaudė širdį. Tačiau mintis apie pramogų parką kilo ne iš karto, o tik po kelių apgalvotų sprendimų, rašoma „Unilad.com“.

Iš pradžių vyras pradėjo ieškoti kitokių kurortinių miestelių, kuriuose galėtų laisvai atostogauti su autizmo spektrą turinčia dukra. Vis dėlto tokio kurortinio miestelio nepavyko rasti – paprasčiausiai tam pritaikytų vietų nėra.

Suprasdamas, kad nėra tokios vietos, kurioje jo dukra galėtų jaustis patogiai, G.Hartmanas sumanė pastatyti savo pramogų parką.

Buvęs nekilnojamojo turto vystytojas sumąstė, kad vieta, kurioje būtų ne tik smagu, bet ir patogu leisti laiką, galėtų tapti pramogų parku. Žinoma, investicija didžiulė, tačiau to rezultatas – begalinė meilė dukrai. Todėl pirmieji darbai prasidėjo jau 2007 m.

Neįgaliesiems pritaikytos karuselės

Prie ambicingo sumanymo prisidėjo gausus būrys palaikytojų – gydytojai, terapeutai ir net kelios šeimos. Kalbėdamas su BBC dėl 10 metų trukusio projekto, G.Hartmanas sakė, kad norėjosi vietos, kurioje galėtų žaisti ir žmonės su specialiaisiais poreikiais, ir be jų.

Kaip rašoma unilad.com, surinkta komanda davė ne vieną puikų patarimą dėl įrenginių, medžiagų ir įvairiausių sprendimų. Todėl netrukus Teksaso valstijose San Antonijuje esančiame 10 hektarų ploto sklype pradėjo kilti didžiulis projektas.

„Morgan’s Wonderland“ – būtent tokiu pavadinimu išdygo 2010 metais pastatytas 32 mln. eurų vertės pramogų parkas. Jame yra apžvalgos ratas, žaidimų aikštelė ir miniatūrinis traukinukas. Parke taip pat galima rasti specialiai neįgaliųjų vežimėliais judantiems žmonėms pritaikyta karuselė.

Vis dėlto pačiai Morgan prireikė net trejų metų, kad galėtų užlipti ant karuselės – mergina ilgą laiką baiminosi šios pramogos. „Kai atidarėme karuselę, ji buvo per daug išsigandusi, kad galėtų ant jos užlipti. Ji nesuprato, kad karuselė sukasi, o netikri gyvūnai važinėja aukštyn ir žemyn“, – BBC komentavo jis.

G.Hartmanas pasakojo, kad Morgan laikui bėgant pradėjo priprasti prie neįprasto daikto. „Tai buvo lėtas procesas, bet dabar jai patinka juo suptis. Tas, kad įveikė tai, ko bijojo, jai labai daug reiškė“, – kalbėjo jis.

Sulaukia lankytojų iš viso pasaulio

Nuo atidarymo pradžios pramogų parkas sulaukė daugiau kaip milijono lankytojų iš 67 šalių ir 50 JAV valstijų. Trečdalis parko darbuotojų yra neįgalūs, o į parką nemokamai gali patekti visi svečiai, turintys sveikatos sutrikimų.

Prieš penkerius metus parke buvo įrengtas ir vandens parkas, kainavęs papildomus 16 mln. eurų. „Liepos mėnesį lankosi mažiau žmonių, nes vėžimėliuose būti per karšta. Todėl nusprendėme šalia įrengti vandens parką“, – atskleidė jis.

G.Hartmanas įsitikinęs, kad šio parko atidarymas padrąsino žmones tapti drąsesniais.

„Nors kai kuriais atžvilgiais esame skirtingi, iš tikrųjų esame ir vienodi. Mačiau, kaip viena negalią turinti mergaitė privažiavo prie kitos mergaitės ir pradėjo su ja žaisti. Tai buvo tikrai šaunus momentas“, – BBC sakė vyras G.Hartmanas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis