„Namų darbai“ susiruošusiems atostogų

Vasara – pats atostogų įkarštis, kai kelionių agentūras apgula užsienio kurortų pavilioti tautiečiai. Visgi daugelis užmiršta, kad kelionių konsultantas – ne aiškiaregis ir skaityti minčių nemoka.
Atostogos
Atostogos / „Baltic Tours“ archyvo nuotr.
Temos: 2 Vasara Atostogos

Norint išvengti nesusikalbėjimo ir užsitikrinti tokį poilsį, kokio norisi, rekomenduojama iš anksto atlikti „namų darbus“, t.y. apgalvoti pagrindinius atostogų ir planuojamos kelionės prioritetus.

Kelionių agentūros „Baltic Tours“ pardavimo vadovas Andrius Paulionis vardija klausimus, į kuriuos poilsiautojas turėtų pats sau atsakyti dar prieš įžengdamas į kelionių agentūrą.

„Baltic Tours“ archyvo nuotr./„Baltic Tours“ pardavimo vadovas Andrius Paulionis
„Baltic Tours“ archyvo nuotr./„Baltic Tours“ pardavimo vadovas Andrius Paulionis

Apsispręskite dėl kelionės krypties

Žinoti šalį, kurioje norėtumėte atostogauti – viena pagrindinių gerų atostogų dedamųjų. Nepakanka tik pasakyti: „noriu ten, kur šilta“.

Pradėti planuoti atostogas geriausia prieš pusmetį – taip išvengsite paskutinės minutės streso, turėsite platesnį šalių, viešbučių ir išvykimo datų pasirinkimą.

„Pasitaiko, kad žmonės ateina net nenumanydami, ko jie nori. Arba teiraujasi, ką galiu jiems pasiūlyti. Tokiais atvejais mosteliu į už manęs kabantį žemėlapį, nes dabar galima suorganizuoti kelionę kad ir į Šiaurės ašigalį, – sakė A.Paulionis. – Žinoma, abejoti, svarstyti yra natūralu, tad jei renkamasi tarp kelių konkrečių šalių – jau gerai. Tuomet jau galima žiūrėti, kiek konkreti kryptis ar kelionės programa geriausiai atitiks konkretaus poilsiautojo poreikius“.

Pasirinkite kelionės datą ar bent sezoną

Sezoniškumas tiesiogiai susijęs su pagrindiniais atostogų poreikiais. Nes kaip vieni ieško visus metus nesibaigiančios vasaros, taip kiti – snieguotų kalnų viršūnių. O treti bando atrasti tobulos temperatūros balansą, kuomet nebereikia kęsti alinančio karščio, tačiau dar galima mėgautis saulės šiluma. Būtent dėl klimato ir pagal jį siūlomų pramogų alternatyvų ir reikėtų pasirinkti jei ne konkrečią kelionės datą, tai bent sezoną. „Nes kelionių agentas negali patarti, kada – žiemą ar vasarą – atostogauti yra geriau. Tai – labai asmeniška“, – sakė A.Paulionis.

„Baltic Tours“ archyvo nuotr./Planuoti atostogas reikėtų pradėti bent prieš pusmetį
„Baltic Tours“ archyvo nuotr./Planuoti atostogas reikėtų pradėti bent prieš pusmetį

Pradėti planuoti atostogas geriausia prieš pusmetį – taip išvengsite paskutinės minutės streso, turėsite platesnį šalių, viešbučių ir išvykimo datų pasirinkimą. Visgi jei esate iš tų, kurie nemėgsta gyventi pusmetį į priekį, suskubti reikėtų likus ne mažiau nei mėnesiui – norimą dieną tiesiog gali nebelikti vietų lėktuve.

„Išsirinkti kelionės datą tampa dar sudėtingiau, jei keliaujama su didesne kompanija“, – įspėjo A.Paulionis. Jis taip pat pastebėjo, kad žinodamas bent apytikslę kelionės datą ar trukmę klientas gali tikėtis pataikyti ant kokios tuo metu vykstančios akcijos. Taigi, datos tikslumas net gali padėti sutaupyti dalį kelionės biudžeto ar už tą pačią kainą pasirinkti aukštesnę kokybę, gauti papildomų paslaugų.

„Fotolia“ nuotr./Paplūdimyje
„Fotolia“ nuotr./Paplūdimyje

Nusistatykite biudžeto „lubas“

Šiandieninės turizmo galimybės leidžia keliauti nors į pasaulio kraštą – viską lemia noras ir biudžetas. „Kelionių paketai komplektuojami pakankamai individualiai, pagal kiekvieno norus ir galimybes, tad net ir turint kuklų biudžetą galima susiplanuoti atostogas be papildomų išlaidų. Na, nebent jas smarkiai išpūstų lauktuvės namiškiams, – šypsojosi A.Paulionis. – Tad vienas esminių dalykų, ką būtina paminėti pokalbio su kelionių konsultantu pradžioje, – kokį atostogų scenarijų dėlioti – ekonomišką ar prašmatnų, o dar geriau jei įvardijama konkreti pinigų suma“.

Taip pat rekomenduojama jokiu būdu neslėpti, jei planuojama povestuvinė kelionė – ne tik gausite nuolaidą, bet ir malonių siurprizų. Pavyzdžiui, viešbučio personalas gali suorganizuoti romantišką vakarienę ant jūros kranto tik judviem, o gal lėktuvo kapitonas pasveikins jaunųjų porą prieš skrydį, o stiuardesė pavaišins šampanu.

Įvardinkite apgyvendinimui keliamus reikalavimus

Nemažą atostogoms skirto biudžeto dalį sudaro apgyvendinimas: viešbučio žvaigždučių skaičius, maitinimo tipas, papildomos paslaugos ir pramogos. Apgyvendinimas lemia ne tik kainą, bet ir labai didele dalimi – visų atostogų kokybę, todėl kelionių konsultantui reikėtų atvirai išsakyti kambariui, teritorijai, maitinimui keliamus reikalavimus bei įsiklausyti į jo patarimus.

Virginijos Pupeikytės-Dzhumerovos nuotr./Nedidelis, jaukus ir stilingas „Premier“ Bansko
Virginijos Pupeikytės-Dzhumerovos nuotr./Nedidelis, jaukus ir stilingas „Premier“ viešbutis Bulgarijoje

Pavyzdžiui, jei planuojate daugiau laiko praleisti viešbutyje, greičiausiai jums bus aktualu jame siūlomos pramogos ir paslaugos, „viskas įskaičiuota“ maitinimo tipas, patogiai išplanuota viešbučio teritorija. Tuo tarpu ketinantiems pakeliauti po apylinkes, išragauti vietinėse užeigose siūlomus patiekalus ir į viešbutį grįžti tik pernakvoti bus aktualesnė jo vieta, patogus susisiekimas.

Renkantis laikinais namais tapsiantį viešbutį klientai turėtų iki smulkmenų išsakytų savo lūkesčius ir atostogų planus, nes kiekviena detalė – ypač svarbi. „Netgi jei tai būtų noras turėti kambarį viršutiniame aukšte su vaizdu į jūrą, šilko patalais ar pieno vonia, – sakė A.Paulionis.

– Smulkmenos – labai svarbu, nes dažniausiai mes visi turime kažkokių su atostogomis susijusių lūkesčių, pavyzdžiui, vienam tai – bangų ošimas prieš užmiegant, kitam – galimybė valgyti kuo daugiau vietoje nunokusių vaisių, trečiam – balto smėlio paplūdimys ir panašiai. O jei žmogus negauna tos „smulkmenos“, kuri jam labai svarbi, jis praktiškai gali nesijausti paatostogavęs ar net jaustis atostogomis nusivylęs“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis