Naudinga žinoti: 5 žingsniai, ką daryti ištikus nelaimei užsienyje

Nemaloniausi atostogų prisiminimai dažniausiai yra susiję su užklupusia liga ar nelaimingu atsitikimu, kuris priverčia nutraukti poilsį arba net keliauti į ligoninę. Jei tai nutinka užsienio šalyje, rūpesčių virtinę gali papildyti neplanuotos finansinės išlaidos, problemos dėl svetimos kalbos, nežinoma situacija ir informacijos stoka.
Atostogos
Atostogos / 123rf.com

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų vadovas Gytis Matiukas sako, kad ištikus tokiam nemaloniam įvykiui ir patekus į užsienio medicinos įstaigą svarbu neprarasti budrumo ir nepadaryti klaidų, kurios vėliau gali apsunkinti situaciją. Draudimo bendrovės atstovas pateikia patarimus, kaip teisingai elgtis užsienyje užklupus netikėtoms aplinkybėms – ligai ar nelaimingam atsitikimui.

Asmeninė nuotr./Gytis Matiukas
Asmeninė nuotr./Gytis Matiukas

Penki patarimai, neleisiantys suklysti ištikus nelaimei užsienyje

Kreipkitės į arčiausiai esančią gydymo įstaigą. Jei užsienyje prireikė skubios medicininės pagalbos, nedelsdami kreipkitės į artimiausią gydymo įstaigą ir gaukite būtinąją medicininę pagalbą. Tokia pagalba dažniausiai turi būti suteikiama net neparodžius draudimo poliso.

Jei esate tikri, kad į gydymo įstaigą kreiptis nereikia ir užteks nusipirkti tam tikrų medikamentų – galite pasirinkti ir tokį variantą. Pavyzdžiui, pasitempėte koją ir reikia tik tepalo, įsipjovėte ir reikia pleistro, skauda galvą ir žinote, kad padėtų vaistai nuo skausmo. Kreipkitės į artimiausią vaistinę ir pirkite reikalingus medikamentus iki 25 eurų be gydytojo paskyrimo. Jei vaistininkas, įvertinęs situaciją bei simptomus, vis dėlto rekomenduoja kreiptis į gydymo įstaigą, taip ir turėtumėte padaryti.

Turėkite draudikų kontaktus. Draudimo bendrovės telefonus, elektroninius paštus ir kitus reikalingus kontaktus turėkite kartu su draudimo sutartimi. Užsienio gydymo įstaigos tikrai prašys šio dokumento ir draudikų duomenų atsitikus įvykiui.

Informuokite užsienio šalies gydytoją apie lėtines ligas, alergijas ir įvykio aplinkybes. Užsienio gydytojas dažniausiai atliks visus tyrimus, kurie, jo manymu, bus būtini, tačiau jei jam nurodysite savo ligos istorijos detales apie lėtines ligas, alergijas, įvykio aplinkybes, tai palengvins jo darbą, sumažins paslaugų kainą bei pagreitins gydymo procesą. Bus greičiau rastas tinkamas sveikatos problemų sprendimas.

Praneškite apie nelaimę draudikams arba jų asistavimo kompanijai. Per 24 valandas pranešti apie įvykį draudimo kompanijai yra privaloma, kai žmogus guldomas į gydymo įstaigą, t.y. jam yra taikomas stacionarinis gydymas. Tačiau nepabijokite įvykių pranešti ir kitais atvejais. Apie įvykius galima informuoti ne tik telefonu, bet ir elektroniniu paštu. Pastarasis būdas – pigesnis, nes beveik visose šalyse viešbučiuose ar kitose vietose galite surasti nemokamo bevielio interneto zoną. Į elektroniniu paštu gautas užklausas asistavimo kompanija 24/7 reaguoja taip pat greitai, kaip ir į skambučius. Privalumas – elektroniniame laiške dažnai galite pridėti jau turimų gydymo įstaigos dokumentų kopijas ar fotografijas, o tai dar labiau pagreitins draudiko sprendimus, paslaugų apmokėjimo klausimą.

Nepranešus nereikėtų tikėtis, jog paslaugos užsienio gydymo įstaigoje bus nemokamos ir draudimo kompanija apie įvykį sužinos pati. Draudikai bendrauja su daugeliu pasaulio gydymo įstaigų ir didelė dalis, vos tik pasirodžius jų klientui, nedelsdami informuoja, paprašo garantinio rašto dėl suteiktų paslaugų. Tačiau tai nėra užsienio gydymo įstaigų pareiga ir, deja, ne visos jų yra „draugiškos klientams“. Pasitaiko atvejų, kai paima klientų pasus ir reikalauja susimokėti vietoje ir tik grynais. Tokiais atvejais, taip pat būtina informuoti draudimo bendrovę, kuri šią situaciją padės išspręsti.

Iš gydymo įstaigos pasiimkite medicininius dokumentus. Kiekvienas vizitas užsienio gydymo įstaigoje turi būti užfiksuotas ir įrodomas išsamiais medicininiais dokumentais.

Gydymo įstaigoje paprašykite visų dokumentų, kurie susiję su jūsų gydymu: medicinos dokumentų išrašų, taikyto gydymo, tyrimų aprašų, išlaidų vaistams ir kitiems reikmenims pagrindžiančių dokumentų. Jei pirkote vaistus pagal receptą, turėkite pirkimo čekius ir recepto kopijas.

Klaidinga manyti, jog dokumentų reikia tik draudimo kompanijoms. Dažniausiai ši informacija yra naudinga ir pačiam pacientui, jei Lietuvoje yra reikalinga gydytojo apžiūra ar tolesnis gydymas. Jei užsienio gydymo įstaiga nurodo, kad dokumentus išsiuntė asistavimo kompanijai ar draudimui, visada paprašykite išduoti dokumentų kopijas. Jeigu klientas visgi šių dokumentų neturi, gali kreiptis į draudimo bendrovę ir jas gauti iš draudikų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų