Iš Majamyje vykstančios parodos „LE Miami“ grįžusi Aja pranešime žiniasklaidai pasakoja, kokiomis turizmo naujienomis šiuo metu gyvena pasaulis.
„Išmaniosios technologijos sparčiai žengia į turizmo industriją. Mokslininkai kuria technologijas, kurios keliautojams padėtų kuo geriau jaustis keliaujant. Parodoje buvo pristatyti šiuo metu vykstantys tyrimai, kaip sumažinti stresą, kuris patiriamas turistui keliaujant per skirtingas laiko zonas. Kuriami patys įvairiausi produktai – nuo išmaniosios patalynės iki išmaniųjų lovų, kurios padėtų sureguliuoti miego rimtą ir prisitaikyti prie laiko pokyčių. Buvo kalbama apie specialius jutiklius pagalvėse, naujas lovų technologijas, specialų apšvietimą kambariuose ir kiekvienam klientui specialiai parengtą planą, kaip grįžtant namo grįžti į savo laiko ritmą“, – pasakoja Aja.
Jau neabejojama, kad rytdienos turizmas – tai sveikatinimosi turizmas, į tai žengiama itin sparčiai. „Prie jogos užsiėmimų viešbučiuose žmonės taip įprato, kad registratūroje jau nebesiteirauja, ar yra jogos užsiėmimų, o klausiama: kada pas jus joga? Visuose meniu galima rasti sveiko, naudingo maisto. Kai Majamyje „1 Hotel South Beach“ užsisakiau salotų, barmenas taip suformulavo klausimą: „Su kokiais proteinais norėtumėte?“– šypsosi Aja.
Nieko nestebina ir viešbučiuose specialus meniu iš... kanapių. „Kol pas mus vis dar diskutuojama dėl pluoštinių kanapių žiedynų ekstrakto aliejaus, vadinamo CDB, naudos, pasaulio viešbučiuose ir restoranuose jau galima užsisakyti sveikuoliškus kokteilius su CBD. Viešbučiai labai imlūs naujovėms, ypač sveikatos. Štai ilgus metu geriausiu pasaulio restoranu buvęs NOMA (dabar jis – antroje vietose) prie patiekalų derina ne tik vyną, bet ir natūralias sultis ir jų kokteilius.“
Pasak Ajos, viešbučių verslo tendencijos tokios, kad naujiems viešbučiams nebeužtenka vien gražiausių auksinių sietynų. Kryptis – beyond luxury – geriausiai nurodo, kad turistams reikia pasiūlyti daugiau nei įprastą prabangą. Kai kurie viešbučiai tampa paveikslų galerijomis – skolinasi ir eksponuoja pasaulinius tapybos, skulptūros šedevrus, o ekspozicijas nuolat keičia. Yra specialistai, kurie pagal viešbučio dizainą, koncepciją surenka ekspozicijas, taip viešbutis tampa gyvu, besikeičiančiu organizmu.
Eko viešbučiai, pasak Ajos, jau gana įprastas standartas. Tie, kurie visai nenaudoja plastiko, patiekia restoranuose maistą, išaugintą keliasdešimt kilometrų atstumu, naudoja tik saulės energiją, ant viešbučių stogų dygsta ekologiški daržai. „Štai naujai atsidaręs Paryžiaus viešbutis „Brach“ (per 400 eurų už parą) ant savo stogo augina prieskoninius augalus, pomidorus, braškes ir net... vištas! Keliautojams terasoje siūlomas piknikas su vaizdu į Eifelį ir natūralia kudakuojančia kaimo atmosfera.“
Viena įdomiausių naujienų – kol kas dar tik statomas, pirmas pasaulyje plūduriuojantis Arkties SPA. Tai – unikalus viešbutis Švedijoje, Laplandijoje, pastatytas ant Lulu upės, už poliarinio rato. Susidomėjimas „Arctic Bath“ toks didelis, kad viešbutis jau priima rezervacijas 2020–2021 metams. Arba kitas pavyzdys – Bolivijoje, didžiausiame pasaulio Ujūnio druskožemyje, atidarytas unikalus kupolų viešbutis „Kachi Lodge“. Netoli Unupa vulkano esanti unikali lodžija ir jo apylinkės primena kosminę stotį. Tai nuostabi vieta stebėti žvaigždes, važinėti per druskos lygumas ir nejausti jokio sąžinės graužaties – viešbutis laikosi 0% plastiko politikos, energija aprūpina saulė, o kupolai sukonstruoti visiškai nepažeidžiant druskos sluoksnio. „Akcentuojamas tvarus turizmas“, – pabrėžia Aja.
Dar taip neseniai geras viešbutis buvo tas, kuris atitinka tris svarbiausius kriterijus – vieta, vieta ir dar kartą vieta. „Dabar viešbučiai miesto centre kai kuriems turistams tampa neįdomūs, jie ieško nuotykių ir išskirtinumo. Sidnėjuje atidarė viešbutis buvusioje alaus gamykloje, Amsterdame – buvusiame miesto baseine, o Majamyje, visai neprestižiniame kubiečių rajone, duris atvėrė „La Havana“, kuris buvo visiškai integruotas į vietinės bendruomenės gyvenimą, suteikiant ne tik unikalių patirčių turistams, bet ir ekonomiškai palaikant vietinę kubiečių bendruomenę. Viešbutis tapo visame pasaulyje žinomo tinklo „Design Hotel“ dalimi.“
Pasak Ajos, „LE Miami“ parodoje buvo pristatytos ir naujai vystomos turizmo teritorijos. „Viena tokių – Kabo San Lukas Meksikoje, pastaraisiais metais čia vyksta tikras veiksmas, iš naujo atrastą vietą renkasi didžiausios pasaulio viešbučių grandinės– „Nobu“, „Four Seasons“, „One and Only“. Paprastai žmonės šiame regione renkasi Karibų jūrą, o Kabo San Lukas yra įsikūręs ant Ramiojo vandenyno kranto, čia dar ne tiek daug turistų, daug laukinės gamtos. Įdomiai juda Kubos turizmas, siūlomi nedideli, 5–8 kambarių jaukūs viešbutukai tabako plantacijose. Kalbant apie Europą, išskirčiau Graikiją, kurioje jaučiamas savotiškas salų-viešbučių bumas. Masiškai perkamos salos, kuriose atidarinėjami nedideli viešbučiai“, – tarptautines turizmo tendencijas pristato Aja.