„Project 817“ – tai 94 metrų ilgio ir 13,5 m pločio superjachta, kuri buvo baigta statyti Kaag salos „Feadship“ gamykloje ir turėjo nuplaukti iki Šiaurės jūros Roterdame.
Fotografas T. von Oossanenas užfiksavo, kaip ši – viena didžiausių 2021 m. pagamintų superjachtų – turėjo naviguoti siauru vandens keliu. Jachta atrodo gana siurrealiai, kai plaukė pro eiles namų, malūnus, pro senovines bažnyčias, o nuo kranto ją stebėjo minios žmonių.
T. von Oossanenas CNN pasakojo, kad šiuo keliu per metus nuplaukia 4-6 superjachtos. Tačiau tokių kaip „Project 817“ būna reta. Superjachta, kai bus oficialiai pristatyta ir galės išplaukti, tikriausiai gaus „Viva“ pavadinimą.
Kad šis plaukimas buvo labai delikati užduotis, geriausiai rodo vienas faktas: superjachtos plotis yra 13,5 m, o kai kuriose vietose kanalas tebuvo 14 metrų pločio.
Jachtos šonus įgula uždengė labai plonomis medinėmis lentomis, kurios buvo apvyniotos medžiaga, – kad jūrą ji pasiektų būdama perlo baltumo.
Fotografas pasakojo, kad jachtos priekyje ir gale buvo pritaisyti pontonai – kad laivas šiek tiek pakiltų aukščiau vandenyje, nes kitaip jis būtų per gilus kanalams.
Kaip jachtai reikės šiuo keliu plaukti, jau buvo apgalvoti ją gaminant. Konstrukcija buvo specialiai tokia, kad didelis laivas galėtų nuplaukti siaurais kanalais.
„Vienas papildomas centimetras, ir ji tikriausiai nebūtų tilpusi. 94 metrai ties vaterlinija yra riba, kada jachta dar gali atlikti kai kuriuos posūkius“, – aiškino T. von Oossanenas.
Jis neatmeta, kad tokio vaizdo šiuose kanaluose gali ir nebepasitaikyti. Amsterdame ketinama atidaryti naują gamyklą, kurioje bus galima statyti ir iki 160 metrų ilgio jachtas, tad tikriausiai didžiosios superjachtos bus gaminamos ten.