10 23

„Negyjanti žaizda Moldovos kūne“: kaip Rusija skaldo vieną skurdžiausių Europos valstybių?

„Palaukime rezultatų iš didžiųjų miestų“. Tokią frazę šiais metais teko girdėti ne kartą. Jau net anekdotai apie ją kuriami. Pokštauti, aišku, smagu, tačiau rinkimuose didžiųjų miestų balsai išties neretai pakeičia rezultatus. Pamenate, kaip kartą į prezidentus vos neišrinkome prorusiškos Prunskienės? Tada tik paskutinę minutę Vilniaus bei Kauno balsai išgelbėjo Lietuvą nuo regreso. Baisūs laikai buvo. Bet, žinokite, ne vien pas mus taip.
Kišiniovas, Moldova
Kišiniovas, Moldova / Vaido Mikaičio nuotr. / „15min“ fotomontažas

Praėjusį sekmadienį, per Moldovoje vykusį referendumą dėl įstojimo į ES tikslo įtvirtinimo šalies konstitucijoje, tik sostinėje ir užsienyje (normaliame užsienyje, ne Rusijoje) gyvenančių moldavų balsai lėmė, kad paskutinę akimirką pasikeistų rezultatai ir minimalia persvara laimėtų proeuropietiška šalies orientacija. Su tuo Moldovą, aišku, sveikiname, bet toks sunkus laimėjimas uždavė ir daug klausimų.

Vaido Mikaičio nuotr. / Kišiniovas, Moldova
Vaido Mikaičio nuotr. / Kišiniovas, Moldova

Kokių? Na, pavyzdžiui, kaip šalis, turinti krūvą ekonominių problemų, esanti šalia baisaus karo (tik Ukrainos kaimynystė ir tesaugo Moldovą nuo Rusijos agresijos) ir pilnai net nekontroliuojanti savo pačios teritorijos (turi pūliuojančią votį – Padniestrę) gali nenorėti integruotis į Vakarų struktūras?

Ar tai Stokholmo sindromas, ar kaip sakė provakarietiška ir vizualiai labai simpatiška Moldovos prezidentė – Rusijos poveikis referendumui, degtine papirkinėjant balsuojančius kaimiečius? Tą išsiaiškins rimtesni nei aš ir jūs specialistai, o kol jie tai padarys, pažiūrėkime, kas apskritai yra ta Moldova ir, galimai, kažkoks atsakymas susigeneruos savaime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis