Užkulisiniai procesai
Kaip teigia Krovinių ir bagažo tvarkymo grupės vadovo pavaduotoja I.Solovej, antžeminio orlaivių aptarnavimo procesai pradedami dar prieš lėktuvui paliečiant nusileidimo taką.
„Orlaivio aptarnavimo procedūros pradedamos 15–20 minučių prieš numatytą jo nusileidimo laiką. Rampos agentas patikrina nusileidimo aikštelę, užtikrinamas, kad jame griežtai nebūtų nepageidaujamų daiktų, metalo gabalėlių ar kitų atliekų (kitaip vadinamų F.O.D.). Kadangi pastarųjų patekimas į orlaivio važiuoklę ar variklį gali sukelti techninius jo gedimus“, – sako I.Solovej.
Ji pažymi ir kitą svarbų etapą: „Orlaiviui priartėjus prie žemės, rampos agentas naudodamas specialius nustatytus rankų signalus, nukreipia orlaivį ten, kur jis turi sustoti, o vėliau dega žalią šviesą dar vienam procesui – elektros generatoriaus įjungimui, po kurio įsitikinama, kad atėjo metas išjungti variklį ir atlikti pirminę orlaivio patikrą“.
Be to, panašiu metu į orlaivio aikštelę atvyksta ir krovinių bei bagažų tvarkytojai, kurie pasiruošia iškrovimo ir pakrovimo darbams.
„Bagažų tvarkytojai pasiruošia orlaivio iškrovimui reikalingą techniką ir priemones, pasitaria su rampos agentu dėl specialiųjų, nestandartinių bagažų ar pavojingų krovinių tvarkymo iškrovimo bei pakrovimo plano“, – sako ji.
„Prie viso to, krovinių ir bagažo tvarkymo grupės darbuotojai išdėlioja įspėjamuosius kūgius ir papildomomis kaladėlėmis užfiksuoja orlaivio galinius ratus, nes tik po šio žingsnio galima pristumti laiptus, reikalingus keleivių išlaipinimui. Priklausomai nuo aikštelės vietos perone, keleiviai palydimi arba į atvykimo terminalą, arba į autobusą, kuris pasirūpina jų nuvežimu į terminalą“, – pasakoja I.Solovej.
Kelios dešimtys skirtingų sričių specialistų
Nuo rampos agentų iki orlaivio interjero tvarkytojų – kiekvienas antžeminio orlaivio aptarnavimo darbuotojas prisideda prie operatyvaus ir efektyvaus procesų įgyvendinimo.
Be to, greičiausias orlaivio aptarnavimo laikas nesiekia pusvalandžio, tačiau tai priklauso nuo kelių svarbių veiksnių.
„Sparčiausias orlaivio aptarnavimo laikas tesiekia vos 25 minutes, tačiau kiekviena aviakompanija turi nustatytą savo aptarnavimo laiką, kuris priklauso nuo orlaivio tipo, krovinių pakrovimo sudėtingumo ar nestandartinių, nenumatytų situacijų valdymo. Taip pat kai kurie procesai gali būti vykdomi vienu metu, pavyzdžiui, kol keleiviai išlaipinami, tuo pat metu vyksta bagažų krovos darbai. Tai leidžia optimizuoti procesus“, – akcentuoja I.Solovej.
Saugumas – svarbiausias prioritetas
Kaip teigia I.Solovej, vienas pagrindinių antžeminio aptarnavimo personalo vaidmenų orlaiviui nusileidus yra užtikrinti, kad visos operacijos bus atliktos saugiai, pagal nustatytus reikalavimus.
„Darbuotojai privalo laikytis griežtų saugos procedūrų, kurios užtikrina atitinkamą keleivių išlaipinimo / įlaipinimo aptarnavimą, technikos judėjimą, krovinių krovimą ir kitas operacijas. Taipogi viso aptarnavimo proceso metu personalas stebi keleivius, kad pastarieji neatliktų draudžiamų veiksmų – nerūkytų šalia orlaivio ar nebandytų patekti po jo sparnais“, – sako ji.
Efektyvumą užtikrina ir išmaniosios technologijos
Anot I.Solovej, modernios aviakompanijų keleivių aptarnavimo sistemos taip pat leidžia užtikrinti kur kas aukštesnį efektyvumo lygį orlaivio antžeminio aptarnavimo procesuose.
„Dauguma aviakompanijų naudoja keleivių aptarnavimo, pakrovimo sistemas, prie kurių patogiai galima jungtis iš mobiliųjų telefonų ar planšetinių kompiuterių. Dėl šios sistemos galima realiuoju laiku stebėti, kiek bagažų ar kokio svorio kroviniai turi būti pakrauti į specialias lėktuvo bagažines.
Be to, sistema gali suteikti ir informaciją apie atvykstančio orlaivio pakrovimą ir specialiuosius krovinius, todėl personalas gali iš anksto pasiruošti reikiamą techniką ir priemones, taip dar labiau optimizuodama procesus“, – sako atstovė.