„Atsižvelgdami į dinamišką „Novaturo“ augimą ir puikius finansinius rezultatus, bei negalėdami nuspėti reguliacinių procesų trukmės, priėmėme sprendimą nutraukti sutartį su „Itaka“ ir įvertinti kitas strategines alternatyvas „Novaturo“ atžvilgiu. Konkrečiai, šiuo metu svarstome galimybę įgyvendinti viešą akcijų siūlymą ir išplatinti akcijas Varšuvos ir Vilniaus vertybinių popierių biržose“, – pranešime cituojamas „Enterprise Investors“ partneris Sebastianas Królis.
Sutartį su „Itaka“ fondas pasirašė dar birželio pabaigoje, tačiau leidimo parduoti „Novaturą“ iki šiol taip ir negavo.
Prašymą gavo neseniai
Konkurencijos taryba, jeigu klausimas yra sudėtingas, jį svarstyti gali ilgiau nei įprasta. Tačiau, kaip 15min aiškino jos narys Elonas Šatas, tinkamą Lenkijos fondo prašymą gavo visai neseniai.
„Konkurencijos taryba koncentracijos nagrinėjimą pradeda tik gavusi teisės aktų reikalavimus atitinkantį pranešimą apie koncentraciją, kitaip, neturėdami reikalingos informacijos apie rinkas, negalime tinkamai įvertinti, ar būsima koncentracija neapribos konkurencijos. Atkreipiame dėmesį, kad minėtu atveju tinkamas pranešimas dėl leidimo vykdyti koncentraciją buvo gautas rugsėjo 28 d.“, – aiškino E.Šatas.
Anksčiau iš koncentracijos šalių gauta informacija, jo teigimu, buvo neišsami, taigi neatitiko teisės aktų keltų reikalavimų, todėl įmonės juos turėjo tikslinti, ir „šis procesas užtruko ne dėl Konkurencijos tarybos kaltės“.
Nors „Novaturo“ savininkai ir nusprendė nebeparduoti kelionių organizatoriaus „Itakai“, pastaroji lietuviams yra gerai pažįstama.
Lenkai parduoda pigiau
„Kelionių organizatorė „Itaka“ Lenkijoje yra numeris vienas, pats populiariausias“, – 15min kalbėjo kelionių ekspertas, „Makalius“ savininkas Rimvydas Širvinskas. „Novaturas“ kartu su jos konkurentu „Tez Tour“ valdo apie du trečdalius Lietuvos kelionių organizavimo rinkos. „Itaka Holdings“ yra didžiausia poilsinių kelionių organizatorė Lenkijoje – jai priklauso 170 agentūrų Lenkijoje ir 3 – užsienyje, primena BNS.
Pasak jo, „Itaka“, dirbdama žymiai didesnėje rinkoje nei Lietuvos (10-12 kartų daugiau keliautojų nei Lietuvoje), gali su partneriais susiderėti dėl geresnių kainų.
„Ir dar dėl to, kad norėjo jungtis su „Novaturu“. Tačiau susijungimas neįvyko. Taigi negaliu spėlioti, kas būtų, ar pavyktų jiems, nusipirkus „Novaturą“, atpiginti kelionių pasiūlymus, arba jie galbūt būtų padidinę savo pelną“, – kalbėjo R.Širvinskas.
Tačiau, pasak jo, „Itakos“ paslaugos Lietuvoje ir taip kasmet populiarėja, nes lenkai siūlo didesnį krypčių pasirinkimą ir keliones dažnai parduoda pigiau.
„Itaka“ kaip žaidėjas Lietuvoje kiekvienais metais populiarėdavo, todėl, kad iš Lenkijos yra didesnis pasirinkimas krypčių. Iš Lietuvos tos kryptys kasmet yra vienodos, galbūt tik viena kita nauja, žmonės jau yra pakankamai iškeliavę tas kryptis, ieško kažko įdomesnio. „Itaka“ vykdo tiesioginius skrydžius iš Varšuvos, ir dėl to lietuviai renkasi. Žemesnė kaina iš Lenkijos taip pat suvilioja lietuvius“, – kalbėjo R.Širvinskas.
Kelionių eksperto teigimu, su „Itaka“ keliaujanti šeima ir taip kartais sutaupo 20-30 proc., gauna įvairesnių pasiūlymų, be to, „Itaka“ pasiūlo daugiau vietų lėktuvuose.
„Lietuvoje moksleivių atostogoms, pavyzdžiui, kelionės jau būna išparduotos ir būna žymiai brangesnės nei iš Varšuvos. „Itaka“ yra pasirašiusi sutartis su daugybe kelionių agentūrų, tarp jų esame ir mes, mes ir atstovaujame jiems, siūlome paketus kelionių iš Lenkijos. Bet siūlome tik tuo atveju, jeigu tai yra įdomi kryptis iš Lietuvos, arba tai yra itin gera paskutinės minutės kaina. Lietuvoje „Itaka“ yra labai gerai žinoma žmonėms, kuriems yra patogu vykti ir iš Lenkijos. Taigi tikrai žmonės renkasi, sutaupo, daug vežėjų yra pritaikę savo maršrutus iki Varšuvos, stoja Varšuvos oro uoste“, – kalbėjo R.Širvinskas.