Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„New York Times“ aprašytas biržietiškas alus – ir užsienio turistų atostogų maršrutuose

Baigiantis vasarai biržiečiai džiaugiasi išaugusiu turistų susidomėjimu savo kraštu. Biržų turizmo informacijos centro teigimu, prie to greičiausiai prisidėjo plačiai nuskambėjusi istorija, kuomet prestižinis JAV laikraštis „New York Times“ į 2013 m. paskelbtą lankytinų vietų sąrašą įtraukė ir Biržų regioną Lietuvoje, kviesdamas čia paragauti išskirtinio, niekur daugiau pasaulyje negaminamo alaus. Į rekomendaciją dėmesį atkreipė ne tik užsieniečiai: apie Biržų krašto alų teiraujasi ir kone kiekvienas Biržų turizmo informacijos centre apsilankantis lietuvis.
Valentas Vaškevičius
Valentas Vaškevičius

„Šiemet tikrai pajutome išaugusį tiek Lietuvos, tiek užsienio turistų susidomėjimą Biržų kraštu, prie to neabejotinai prisidėjo ir aludarystė. Kone visi lietuviai, kurie čia atvažiuoja, klausia, kur čia galima paragauti to alaus? Lankydami kraštą, jie alaus ir paskanauja, ir į gimtines parsiveža. Domina alus ir užsieniečius: sulaukiame nemažai klausimų iš pavienių užsienio turistų, kurie nori paragauti mūsų alaus“, – sako Biržų turizmo informacijos centro vyr, specialistė, vykdanti direktoriaus funkcijas Raminta Indriulėnienė. 

Iki šių metų rugpjūčio 1 d. Biržų turizmo informacijos centrą aplankė 3717 turistų, pernai per tą patį laikotarpį – 3606. Tarp jų buvo 205 užsieniečiai. Pasak R. Indriulėnienės, daugiausia apsilanko latvių ir vokiečių, o pastaraisiais metais itin auga ir turistų iš Skandinavijos skaičius. 

„Kiekvienas atvykęs turistas yra nauda Biržams – jie čia išleidžia nemažai pinigų, prisideda prie krašto ekonomikos. Džiugu, kad patys aludariai aktyviai veikia, stengdamiesi pritraukti turistus – rengia degustacijas, organizuoja pažintines ekskursijas po alaus daryklas. Tikimės, kad prie tolimesnio alaus turizmo skatinimo prisidės ir savivaldybė, atgaivindama Alaus šventę“, – sako R. Indriulėnienė.

Pasak specialistės, be alaus, Biržus lankantys turistai domisi architektūriniais objektais, visų pirma Biržų pilimi, ir gamtos objektais. Ypač turistus traukia smegduobės, kurių Lietuvoje esama tik Biržų ir Pasvalio kraštuose.

Biržų krašte veikiančios vienos seniausių alaus daryklų Lietuvoje „Biržų alus“, kviečiančios turistus į ekskursijas bei degustacijas, direktorius Juozas Narinkevičius teigia, kad pernai per visus metus gamykloje apsilankė apie 3500 turistų.

„Turistams įspūdį palieka tai, kad jie vienoje vietoje gali ir susipažinti su naujausiais įrengimais ir technologijomis, kuriais alus gaminamas dabar, ir išvysti, kaip alus būdavo gaminamas senovėje. Daugelį sužavi rekonstruotas senas alaus rūsys, išlikęs dar nuo grafų Tiškevičių laikų. Jame dabar vyksta degustacijos“, – sako J. Narinkevičius.

„Turistams įspūdį palieka tai, kad jie vienoje vietoje gali ir susipažinti su naujausiais įrengimais ir technologijomis, kuriais alus gaminamas dabar, ir išvysti, kaip alus būdavo gaminamas senovėje.

Daryklos „Biržų alus“ direktorius teigia, kad per metus gamyklą aplanko apie 3-4 organizuotos užsieniečių grupės, taip pat daug pavienių užsieniečių turistų, keliaujančių po Lietuvą ir norinčių paragauti „New York Times“ išgirto alaus. Daugiausia užsieniečių, pasak įmonės vadovo, atvyksta iš Vokietijos ir Norvegijos, taip pat pasitaiko rusų, latvių. 

„Nors užsieniečių skaičius auga, daugiausia gamyklą visgi lanko lietuviai. Turistų amžius yra labai įvairus: pasitaiko vidutinio amžiaus žmonių, bernvakarius švenčiančio jaunimo, ekskursijų iš didžiųjų Lietuvos miestų. Neretai lankosi netgi pensinio amžiaus žmonės, norintys pažinti savo kraštą“, – teigia J. Narinkevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos