Norite su kitu keleiviu lėktuve pasikeisti vietomis? Ekspertai paaiškino, kada tai galite daryti

Kiekvieną dieną skrydžiuose žmonės dėl įvairių priežasčių prašo keleivių pasikeisti vietomis. Skrydžiai kartais gali kelti nerimą, o sėdėjimas ankštoje vietoje arba toli nuo žmonių, su kuriais keliaujate, gali kelti dar daugiau nepatogumų, rašoma „The Mirror“.
Lėktuvo salonas
Lėktuvo salonas / Shutterstock nuotr.

Nors gali atrodyti visiškai pagrįsta paprašyti šalia sėdinčio asmens pasikeisti vietomis, prieš prašant reikia atsižvelgti į keletą etiketo taisyklių. Kai kurie keliaujantys žmonės gali kelti triukšmą, nes jiems atrodo, jog jie turi teisę gauti vietą.

Ekspertai įspėja, kad niekada neturėtumėte sakyti „ne“, kai kas nors prašo iš karto apsikeisti vietomis, taip pat neturėtumėte tikėtis, kad žmogus atsisakys jam skirtos vietos.

Kelionių ir etiketo ekspertai aiškiai nurodė, kaip derėtų elgtis keičiantis vietomis lėktuve.

Etiketo ekspertas Johnas Paulas Stuthridge'as sakė: „Jaustis šiek tiek nepatenkintam ar nelaimingam dėl sėdimos vietos yra normalu ir, deja, tai vienas iš tų gyvenimo dalykų, dėl kurių tenka tiesiog sukąsti dantis. Tačiau ar negalėtume tiesiog pasikeisti vietomis? Kai du suaugę žmonės savanoriškai sutinka, tada tikrai galima.

Shutterstock nuotr. / Lėktuve
Shutterstock nuotr. / Lėktuve

Etiketas prašant kito keleivio pasikeisti vietomis priklauso nuo vieno, mano manymu, esminio veiksnio: ar prašantysis turi rimtą priežastį pasikeisti vietomis? Kas yra svari priežastis, gali spręsti keleivis, kurio vietos tuo metu prašoma, tačiau mes visi intuityviai jaučiame, kas yra svari priežastis“.

Johnas paaiškino, kad geros priežastys, dėl kurių norima pasikeisti vietomis, yra asmeninės ar medicininės bėdos arba tai, kad sėdite vietoje prie lango (pvz., 1A), o jūsų draugas sėdi už jūsų, vidurinėje vietoje (2B), todėl paklauskite asmens, sėdinčio vietoje prie lango (2A), ar jis nenorėtų pasikeisti vietomis. „Jie nieko neatsisako, tai vis tiek yra vieta prie lango ir niekas iš tikrųjų nieko nepraranda“, – paaiškino Johnas.

Kas yra svari priežastis, gali spręsti keleivis, kurio vietos tuo metu prašoma.

Jis pridūrė: „Gerai, kai turi gerą priežastį, kuri atrodo sąžininga. Tačiau kiekvienas turi teisę sėdėti ten, už ką sumokėjo arba kur jam buvo skirta vieta. Jei prašote ko nors pasikeisti vietomis, aiškiai ir mandagiai išsakykite savo prašymą ir būkite pasiruošę, kad jis gali būti atmestas be jokių piktumų“.

123rf.com nuotr./ Keleiviai lėktuve
123rf.com nuotr./ Keleiviai lėktuve

„Dealchecker“ kelionių ekspertė Rosie Panter sakė, kad nereikia iš karto atsisakyti keistis su kuo nors, bet reikia apsvarstyti, ar būtų nepatogu persikelti, ar ne.

Nėra didelė problema persėsti, kad kas nors galėtų sėdėti su savo kelionės draugu.

Ji sakė: „Jei keliaujate vienas ir į jus kreipiasi bei prašo pasikeisti vietomis, iš karto neatsisakykite. Suprantama, kad jei sumokėjote už konkrečią vietą, nenorėsite persėsti, bet jei ne, nėra didelė problema persėsti, kad kas nors galėtų sėdėti su savo kelionės draugu.

Tačiau jei sėdite su šeima ar draugais arba tiesiog sumokėjote už konkrečią vietą, nesitikime, kad pakelsite rankas nuo porankių atramų. Jei prieinate prie nepažįstamo žmogaus ir prašote jo persėsti, turite susitaikyti ir su „ne“.

Keitimasis vietomis žingsnis po žingsnio

Alexas Dyeris, kvalifikuotas psichologas ir „Ski Vertigo“ klientų sėkmės skyriaus vadovas, pastebėjo įvairią sėdynių keitimo scenarijų dinamiką. A.Dyeris pateikė keturis pagrindinius patarimus, kai svarstoma apie sėdynių keitimą.

  1. Įvertinkite situaciją. Greitai įvertinkite, kaip perėjimas gali paveikti jūsų kelionę. Jei tai trumpas skrydis ir perėjimas kitur jums yra nesvarbus, tai gali būti malonus gestas. Tačiau, jei skrendate ilgai arba jei dėl tam tikros priežasties specialiai pasirinkote vietą, tikslinga pasilikti savo vietoje.
  2. Būkite sąžiningi ir mandagūs.
  3. Pasiūlykite alternatyvius sprendimus. Jei negalite patenkinti prašymo, bet norite padėti, pasiūlykite pasikalbėti su skrydžio palydove.
  4. Atsižvelkite į ypatingas aplinkybes. Jei prašymas susijęs su šeimų, ypač su vaikais, sujungimu arba pagalba pagyvenusiems ar neįgaliems keleiviams, apsvarstykite galimybę padėti.
123RF.com nuotr. / Lėktuvas
123RF.com nuotr. / Lėktuvas

A.Dyeris sakė: „Keleiviai turi nepamiršti, kad jų patogumai ir poreikiai yra vienodai svarbūs. Jei siūlomas pakeitimas neturi įtakos jūsų kelionės patogumui ar planams, tai gali būti dosnus gestas. Tačiau jei taip yra, visiškai priimtina mandagiai atsisakyti.

Nepriklausomai nuo to, ar nuspręsite pakeisti vietą, ar ne, mandagus ir supratingas elgesys visiems padės užtikrinti malonią kelionę“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis