Šios apvalios vietnamietiškos valtelės turi didžiulį privalumą – jas nesunkiai paneša pora vyriokų.
Būtų sunku valtimi pavadinti ir šią trijų surištų rastų konstrukciją Keralos valstijoje (Indijoje pietvakariai), bet savo funkciją (tinklų tikrinimas) ji atlieka puikiai.
Dažna žvejų valtis Keraloje nudažoma pagal savininko skonį ir pavadinama vardu, tarsi koks didingas laivas.
O šios didžiulės, lėtos, gyventi pritaikytos valtys yra tikri plaukiojantys rūmai Indijos Venecija vadinamuose Keralos kanaluose.
Kažkada jomis buvo gabenami ryžiai ir prieskoniai, o dabar tai – kondicionuojamas, plaukiojantis viešbutis su asmeniniu kapitonu, virtuvės šefu ir puikius vaizdus garantuojančia terasa ant stogo.
Nenorite išleisti pinigų, bet vis dar svajojate pasiplaukioti Keralos kanalais? Ne bėda! Vyriausybinės valtys čia atlieka „mikriuko“ vaidmenį.
Taip, jos atrodo tarsi senas, apsilupęs tvartas negyvenamame kaime, bet turi vieną didžiulį privalumą – kelionė jomis beveik nemokama.
Gan vargana prekine išvaizda pasižymi ir šalia U-Bein tilto Birmoje (Mianmare) esančiame ežere plaukiojančios valtys. Vietiniai šiek tiek pagerina vaizdą ryškesnių spalvų dažais, o irkluoja jas stovėdami.
Hoi Ano miestelis Vietname yra UNESCO pasaulio paveldo objektas. Kiek geriau ir spalvingiau čia atrodo ir turistinėms pramogoms skirtos valtys.
Plaukiojantys turgūs Tailande – dar vienas būdas pamatyti skirtingų dydžių ir formų valtis.
Kai kuriems žvejams tokia valtis iš bėdos galėtų atstoti ir namus. Nuo lietaus jas pridengia iš palmių lapų supintas stogas.
Pamirškite technologijos pažangą, visokius variklius ar irklus: į priekį stumtis galima ir paprasčiausia bambukine kartimi. Fenghuango miestelyje Kinijoje toks vaizdas nieko nestebina.
Daugiau kelionių istorijų ir fotoreportažų rasite autoriaus tinklaraštyje „Kelionių architektai“