Paklausta, ar žmonės nelaiko jos pamišėle, šypsodamasi 38 metų aktorė užtikrintai atsako: „Tik tie, kurie manęs nematė“.
Ir bent jau iš dalies ji yra teisi.
„Pasauliui reikia tokių truputį pamišusių žmonių“, – tvirtina stambus traktoriaus mechanikas, kai M.Ossevoort ropštėsi į milžinišką raudoną „Massey-Ferguson“ traktorių, kuris yra laikomas angare į šiaurę nuo Keiptauno Pietų Afrikos Respublikoje.
Karštą vasaros dieną trumpa suknele apsivilkusi energinga 10 mėnesių dukrelės motina sėdasi ant sėdynės ir pasakoja apie jos būsimą kelionę, mechanikams baigiant ruošti jos mylimą traktorių lediniam žygiui.
Vairuotojo kėdėje M.Ossevoort teks praleisti maždaug po 12 valandų per parą, o vasarinius drabužius pakeisti kur kas šiltesniais.
Keliaudama į, jos žodžiais, „pasaulio kraštą“, ji įveiks 4,5 tūkst. kilometrų atstumą ledu, važiuodama nuo Rusijos Novolazarevskajos tyrimų stoties Antarktidos pakraštyje iki Pietų Ašigalio ir atgal.
Tomis akimirkomis, kai nereikės jaudintis dėl atšiauraus ledo sukaustytų kalnų ir ledo plyšiais suraižyto karštovaizdžio, ji turės begalę laiko grožėtis gamtos vaizdais.
„Dešimt kilometrų per valandą būtų neblogai, – sako ji. – Penkiolika – būtų gerai, o 20 – puiku“.
Per Afriką M.Ossevoort keliavo viena, tačiau Antarktidoje jos traktorius turės nepaliaudamas dirbti visą parą, todėl vairuoti jai padės prancūzų mechanikas Nicolas Bachelet.
Manau, kad man patiks tie išgyvenimai, kelionė sąlyginėje tyloje per šį milžinišką baltą kontinentą, – sakė ji.
Abu jie tikisi per dieną nuvažiuoti nuo 100 iki 200 kilometrų, ir visą atstumą įveikti per 4-6 savaites.
„Manau, kad man patiks tie išgyvenimai, kelionė sąlyginėje tyloje per šį milžinišką baltą kontinentą“, – sakė ji.
Iš viso kelionėje M.Osservoort lydės septynių narių komanda, kurioje bus ir filmavimo grupė, apie šį nuotykį suksianti dokumentinę juostą.
Žinia palikuonims
Savo kelionę M.Ossevoort pradėjo dar 2005-aisiais; ketverių metų jai prireikė nusigauti iš savo gimtojo kaimo Olandijoje iki Keiptauno pietiniame Afrikos kyšulyje; bet čia ji nespėjo į laivą, kuris turėjo ją perkelti į Antarktidą.
Nusivylusi buvusi teatro aktorė dar ketverius metus praleido Olandijoje, rašė knygą, dirbo publiką išjudinančia oratore ir žūtbūtinai mėgino vėl leistis į kelionę traktoriumi.
Remiama firmos „Massey-Ferguson“ ir kitų bendrovių, ji su savo traktoriumi išskris į Antarktidą iš Keiptauno lėktuvu šią savaitę ir leisis Pietų ašigalio link apie lapkričio 20 dieną.
Išpildydama savo pačios svajonių svajonę, M.Ossevoort nugabens tūkstančius kitų žmonių „svajonių“, surinktų iš Afrikos ir viso pasaulio žmonių.
Popierinius raštelius ir elektroninius laiškus, sukauptus skaitmeninėse laikmenose, ji įtaisys didžiulio senio besmegenio pilve; tokią skulptūrą ji tikisi sukurti ašigalyje; be to yra griežtai nurodyta besmegenį „atverti“ tik po 80 metų.
„Noriu paversti tai nuostabia svajonių laiko kapsule, kad ateities vaikai ir žmonės galėtų perskaityti apie mūsų svajones, ne tik apie politiką ar karus“, – sakė M.Ossevoort.
Baimė sulaiko žmones siekti savo svajonių, sako ji; ir daugelis mano, kad „įgyvendinti tai yra neįmanoma – kaip ir nuvažiuoti traktoriumi į Pietų ašigalį“.
„Man traktorius simbolizuoja tokį labai žemišką faktą, kad jeigu nori ką nors padaryti, gal nebūsi toks greitas, bet jeigu stengsiesi ir neprarasi humoro jausmo, nukeliausi ten“, – kalbėjo olandų drąsuolė.
Jai jos pačios svajonės siekio jausmas yra toks stiprus, kad ji rizikuoja nespėti grįžti namo iki pirmųjų jos kūdikio Hannah Kalėdų.
Tačiau ją visiškai palaiko jos partneris, oro linijų pilotas Rogier Nieuwendykas, kuris prižiūrės dukrelę Hannah, kai mamos nebus.
„Na, mes ją sutiksime oro uoste, kai sugrįš namo“, – sakė jis, supdamas savo rankose Hannah, o ši sau flegmatiškai stebi, kaip jos mama ruošiasi išvykti.
M.Ossevoort savo traktorių pavadino „Antarctica 2“ legendiniam tyrinėtojui serui Edmundui Hillary pagerbti; šis žmogus 1958 metais nukeliavo į Pietų ašigalį traktoriumi.
Jo transporto priemonė buvo vikšrinė, o M.Ossevoort traktorius bus su normaliomis pripučiamomis padangomis, kurios bus šiek tiek patobulintos, kad geriau kabintųsi į sniegą ir ledą.