„Kylančios degalų kainos, profesionalių pilotų trūkumas, politinė nežinia dėl artėjančio „Brexito“, oro kontrolierių streikai sujaukę intensyvų vasaros sezoną ir labai arši konkurencija, ypač pigių skrydžių sektoriuje, kelia įtampą net ir stipriausioms Europos oro linijoms“, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.
Neseniai kompanijos „Ryanair“ vadovas Michael O‘Leary paskelbė, kad „šią žiemą bus daugiau, didesnių kompanijų bankrotų“.
Tačiau net ir pats „Ryanair“ savo finansinėje ataskaitoje nurodo 7 proc. smukusį pelną, kaltindamas išaugusias degalų kainas, oro kontrolierių streikus bei itin žemas bilietų kainas.
Tiesa, vieną svarbų įtampos šaltinį Airijos bendrovė nutyli. Anksčiau garsėję požiūriu „greičiau pragaras užšals, nei pripažinsime profsąjungas“ pastaruosius dvejus metus „Ryanair“ bendrauja ir derasi su lėktuvų įgulų atstovais.
„Oro linijos jau dabar itin aršiai konkuruoja dėl patyrusių pilotų, siūlydamos geresnes darbo sąlygas ir didesnius atlyginimus. Toms oro linijoms, kurios žiemos sezonu nesurenka keleivių, kaštai augantiems atlyginimams tampa vis rimtesniu iššūkiu“, – teigia pilotų įdarbinimo agentūros Aviationcv.com vadovė Skaistė Knyzaitė ir pažymi, kad daugiausiai oro linijų bankrutuoja rudenį ir žiemą, kai po intensyvaus vasaros sezono stipriai sumažėja keleivių srautai.
Sunkiai žiemos sezonui esą ruošiasi net ir galingiausi žemyno oro vežėjai. Tačiau jų pastangos nebūtinai atsiperka.
Gruodžio 12 dieną vykusios Tarptautinės oro transporto asociacijos (sutr. IATA) konferencijos metu organizacijos pirmininkas Alexandre'as de Juniacas užsiminė, kad oro linijų bankrotų tikimasi dar daugiau.
O jau gruodžio 18 dieną veiklą stabdanti paskelbė dar viena – šįkart Belgijos oro linija „VLM Airlines“. Ateities nežinia šiuo metu esą gaubia ir „WOW Air“ bei „Air Belgium“.