Bendrame pareiškime koalicija, kurią sudaro Tarptautinė oro uostų taryba (ACI) Europoje, IATA ir „Airlines for Europe“, pavadino šį sprendimą „nepaprasta reakcija“.
Kinija nuo sekmadienio sušvelnino COVID-19 apribojimus, o ES sutiko „primygtinai skatinti“ reikalavimą iš šalies keliaujantiems keleiviams prieš įlipant į lėktuvą pateikti neigiamą COVID-19 testą.
Pareigūnai taip pat rekomendavo skrendantiems į šalį ir iš jos keleiviams dėvėti medicinines kaukes arba respiratorius.
Kai kurios bloko šalys, įskaitant Švediją ir Vokietiją, jau įgyvendino rekomendaciją, o kitos tai padarys netrukus.
Koalicija teigia, kad ES rekomendacijos prieštarauja sausio 3 d. Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro (ECDC) paskelbtam vertinimui.
Jų pareiškime teigiama, kad šis įvertinimas „patvirtina, jog dabartinis COVID-19 atvejų padidėjimas Kinijoje neturėtų turėti įtakos epidemiologinei situacijai ES ir (arba) EEE“.
„Todėl sistemingas iš Kinijos atvykstančių keliautojų testavimas negali būti laikomas moksliškai pagrįsta ir rizika paremta priemone.“
ECDC teigia, kad ES piliečių skiepijimo lygis yra palyginti aukštas, todėl įvežtų infekcijų tikimybė yra nedidelė, palyginti su kasdieniais užsikrėtimo atvejais. Jis priduria, kad Kinijoje cirkuliuojantys COVID-19 variantai jau paplitę bloke.
Ką, oro uostų ir oro linijų bendrovių nuomone, reikia daryti, kad COVID-19 plitimas būtų sustabdytas?
„ACI Europe“, IATA ir „Airlines for Europe“ pritaria tam, kad būtų atsisakyta keleivių testavimo kaip COVID-19 sekimo būdo.
Koalicijos grupės pritaria papildomoms ES rekomendacijoms tirti oro uostų ir orlaivių nuotekas, teigdamos, kad tai turėtų būti laikoma alternatyva keleivių tyrimams.
Tačiau jos priduria, kad jei bus pradėti tyrimai, juos „turi atlikti kompetentingos sveikatos priežiūros institucijos, nes oro uostų ir oro linijų darbuotojai neturi tam reikiamos kvalifikacijos“.
Koalicijos grupės pritaria papildomoms ES rekomendacijoms tirti oro uostų ir orlaivių nuotekas.
Oro uostų ir oro linijų koalicija pabrėžia, kad dabar ES valstybių narių diegiamos rekomendacijos turi būti įgyvendinamos „visiškai vienodai“.
„Raginame ES valstybes nares ir Kiniją bendradarbiauti ir kuo greičiau persvarstyti reikalavimus sistemingai prieš išvykstant tikrinti keliautojus, remiantis moksliškai pagrįstu rizikos vertinimu“, – užbaigia jie.