IT ir saugumo ekspertas M.Pareščius savo patirtimi su būsto nuomos platforma „Airbnb“ pasidalijo „Facebook“ tinkle. „Mano blogiausias nuotykis su „Airbnb“ Osle“, – pradėjo jis.
Verslininkas rašė, kad į butą Norvegijos sostinėje jis atvyko sutartu laiku, dar likus 45 minutėms iki jo informavo būsto šeimininką. „Buvo lietinga ir vėjuota diena, – rašė M.Pareščius. – Atvykęs negalėjau susisiekti su šeimininku – bandžiau per „Airbnb“ platformą, kelis kartus skambinau – niekas neatsiliepė, palikau balso pranešimą.“
Kokių nors žinių iš savininko M.Pareščiui, kiaurai permirkusiam gatvėje šalia buto, reikėjo laukti maždaug pusvalandį. Galiausiai paskambinęs nuomotojas jį pasiuntė į parduotuvę už kelių šimtų metrų, kur yra palikti buto raktai.
„Mėginau atrakinti lauko duris, tačiau kaimynystėje gyvenanti mergina pirma jas atidarė, ir aš patekau į butą. Paklausiau šeimininko apie raktus – jis atsakė, kad viskas gerai, jie rakino duris visiems jo klientams. Tačiau mano sėkmė buvo laikina“, – rašė vyras.
Pirmąją naktį grįžęs atgal į butą, jis nebegalėjo į jį patekti – raktas taip ir neatrakino pastato lauko durų. Anot M.Pareščiaus, šeimininkas tik kitą dieną sugebėjo paaiškinti, kad atrakinti jas reikia mokėti – buvo keli niuansai.
Verslininkas tą naktį mėgino gauti kambarį 4 viešbučiuose, tačiau visi buvo pilnutėliai. Jam neliko nieko kito, tik miegoti gatvėje šalia išsinuomoto buto. „Lauke buvo +6 laipsniai“, – rašė jis.
M.Pareščius įspėjo ir kitus – visuomet paprašykite instrukcijų, kaip naudotis gautais raktais, paklauskite, ar nėra su jais problemų. „Dabar atsargiau elgsiuosi“, – 15min teigė jis.
Kad šeimininkas nėra pats solidžiausias, parodė ir kitas dalykas – nesuderintas svečių grafikas. M.Pareščiui dar būnant bute, atvyko dar viena nuomininkė. Jai savo lovą turėjo užleisti bute gyvenantis šeimininko kambariokas. „Nežinau, kur jis nakvojo, užleido savo lovą viešniai, bet iškart įspėjo – Marius išskris, eisi į jo lovą, šita yra mano“, – įspūdžiais apie butą dalijosi M.Pareščius.
IT specialistas šeimininko paprašė grąžinti pinigus už pirmąją naktį, tačiau šis atsisakė tai padaryti. M.Pareščius tuomet užpildė prašymą „Airbnb“, iš jų dar laukia atsakymo.
Advokatų kontoros ADER kelionių advokato Edmundo Rusino komentaras apie situaciją:
„Kiekvienas turistas, besinaudojantis tokiomis nuomos platformomis kaip „Airbnb“, „Wimdu“, „9flats“ ir panašiai, turi žinoti kelis svarbius dalykus. Visų pirma, po rezervacijos patvirtinimo nuomininkams suteikiama „Airbnb“ ar kitos platformos klientų aptarnavimo centro kontaktai, kuriais iškilus įsikėlimo nesklandumams reikia nedelsiant susisiekti. Iš nuomotojo negavus paslaugos, platformos klientų aptarnavimo centro atstovai padės Jums susirasti alternatyvų apgyvendinimą.
Be to, dažniausiai platforma pinigus nuomotojui sumoka tik po įsikėlimo praėjus 24 valandoms, kas garantuoja galimų įsikėlimo nesklandumų pašalinimą ir pinigų susigrąžinimo operatyvumą. Todėl nuomotojui atsisakius Jus apgyvendinti, reikia nedelsiant kreiptis į platformą, prašant grąžinti pinigus sumokėtus už apgyvendinimo paslaugą.
Taip pat nuomotojai pasirašo su platforma nuomininkų nediskriminavimo aktą. Atsiradus bet kokio pobūdžio realioms diskriminacinėms apraiškoms. Lytis, rasė, religija ir panašiai. Platforma nedelsiant nutraukia sutartį su nuomotoju uždraudžiant tolimesnės veiklos vykdymą.
Nuomotojų turtas pačių platformų yra apdraustas 500-800 tūkst. eurų draudimo sumomis, todėl nuomininkui padarius žalos nuomotojo turtui, reikia kreiptis į platformą. Tačiau šis draudimas dažniausiai taikomas tik didelėms žaloms, nedidelių žalų atlyginimo klausimas sprendžiamas nuomotojo ir nuomininko susitarimu. “