Pasaulio turizmo organizacija: tarptautinis turizmas pradėjo atsigauti

Po kelių mėnesių trukmės precedento neturėjusio nuosmukio kai kuriuose pasaulio regionuose turizmo pramonė pradėjo atsigauti, skelbia Pasaulio turizmo organizacija (PTO) – Jungtinių Tautų viena agentūrų.
Turistai Venecijoje
Turistai Venecijoje / 123rf.com nuotr.

„Turizmą pamažu atnaujina vis daugiau šalių, ypač šiauriniame pusrutulyje. Tuo tarpu daugelyje pasaulio valstybių tebegalioja tarptautinių kelionių ribojimai, o turizmas vis dar tebėra labiausiai nuo koronaviruso pandemijos nukentėjusių sektorių sąraše“, – tvirtina Madride įsikūrusi organizacija.

PTO dar kartą paragino pasaulio vyriausybes paremti turizmo pramonę, kurioje dirba milijonai darbuotojų, o kai kuriose šalyse ji yra jų ekonomikos pagrindas.

„Gyvybiškai svarbu, kad turizmo atnaujinimas taptų valstybių prioritetu, tačiau tai turi būti daroma tik įvertinus saugumą. Mes sveikiname Europos Sąjungos ir atskirų šalių, įskaitant Prancūzijos bei Ispanijos, paramą turizmo sektoriui, jo atsigavimo skatinimą“, – pranešime cituojamas šios organizacijos vadovas Zurabas Pololikašvilis.

PTO duomenimis, tarptautinių turizmo kelionių kovą sumažėjo 55 proc., balandį – 97 procentais. Per pirmus keturis šių metų mėnesius jų buvo 44 proc. mažiau, o pasaulio turizmo pramonė per šį laikotarpį neteko 195 mlrd. JAV dolerių tikėtinų įplaukų.

„Labiausiai nukentėjo Azijos ir Ramiojo vandenyno regionas, į kurį kelionių sausį-balandį sumažėjo 51 procentu. Antra – Europa (44 proc.), o po jos eina Artimieji Rytai (40 proc.), Šiaurės ir Pietų Amerika (36 proc.), Afrika (35 proc.)", – teigiama pranešime.

Praėjusį mėnesį PTO paskelbė tris galimus tarptautinio turizmo 2020 metais raidos scenarijus, numatančius tarptautinių turistinių kelionių sumažėjimą nuo 58 proc. iki 78 proc., 0,91-1,2 trln. JAV dolerių eksporto pajamų iš turizmo netektis.

2019-aisiais tarptautinių turistų srautai augo 4 proc., o jų sumažėjimas pastarąjį kartą fiksuotas 2009-aisiais – tarptautinės finansų krizės metais.

Turizmas sukuria maždaug dešimtadalį pasaulio bendrojo vidaus produkto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis