Patarimai skrendantiems lėktuvu: ko nevalia pamiršti, kad netektų ilgai laukti eilėse

Įprastai atvykti į oro uostą rekomenduojama likus kelioms valandoms iki skrydžio, nes visame oro uoste, o ypač prie keleivių ir bagažo registracijos, gali nusidriekti ilgos eilės. Jos gali susidaryti dėl įvairių priežasčių, todėl išvykstančių keleivių aptarnavimo specialistė dalijasi naudinga informacija keleiviams, kodėl taip nutinka bei pataria, kaip išvengti ilgų stovėjimo eilėse minučių ar net valandų be rizikos pavėluoti į skrydį.
Oro uoste
Oro uoste / 123RF.com nuotr.

Pirmas įspūdis gali kelti nerimą

Kartais įžengus į oro uosto patalpas prieš akis išnyra ilgos, prie patikros punktų nusidriekiančios keliautojų eilės. Toks vaizdas gali sukelti lengvą stresą, o galvoje pradėti suktis ramybės neduodantis klausimas – ar pavyks viską laiku sutvarkyti ir suspėti į skrydį?

Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ išvykstančių keleivių aptarnavimo poskyrio pamainos vadovė Ieva Mačiulytė sako, kad gyvos žmonių eilės įprastai susidaro, kai yra daug panašiu metu numatytų skrydžių, pavyzdžiui, kai yra populiarus atostogų metas. Tačiau, anot specialistės, jos kartais atsiranda ir dėl pačių keleivių pasimetimo, kaip naviguoti oro uoste, rašoma bendrovės pranešime spaudai.

„Kartais oro uoste eilės susidaro ir dėl pasiklydusių, pasimetusių keleivių, nežinančių, kur yra vykdoma jiems reikalinga registracija. Taip pat būna, kad kito skrydžio keleiviai užstoja praėjimus ir suklaidina stovinčiuosius eilėje už jų. Pastaruoju atveju geriau paklausti ir įsitikinti, ar laukti reikia šioje ar kitoje vietoje“, – pataria I.Mačiulytė.

Ji priduria, kad asmenys su ribota judėsena ar šeimos su mažamečiais vaikais eilėje su visais kitais keliautojais gali nelaukti. Šiems suteikiama pirmumo teisė atlikti registraciją ir kitas būtinas oro uosto patikros procedūras.

Dokumentai – keleivių atsakomybė

Viena apmaudžiausių ir labiausiai nerimą keliančių situacijų, kai žmogus atvykęs į oro uostą ir jau kurį laiką stovintis eilėje prie registratūros susigriebia, kad paliko namie asmens ar būtinus kelionės dokumentus.

„Ne veltui yra patariama į oro uostą atvykti su rekomenduojama dviejų valandų ar didesne laiko atsarga prieš numatomą skrydį. Jei iškyla problemų dėl dokumentų, dar galima suspėti viską laiku sutvarkyti, praeiti patikros punktus ir įsėsti į lėktuvą“, – sako specialistė.

123RF.com nuotr. / Eilės oro uoste
123RF.com nuotr. / Eilės oro uoste

Ji pažymi, kad be vizos ar paso ir skrydžio bilieto kai kuriais atvejais registratūroje gali paprašyti papildomų dokumentų ar užpildytų formų. Ko keleivio paprašys registratūros darbuotojai priklauso nuo to, kur keleivis skrenda ir kokia yra jo pilietybė.

„Pagrindiniai dokumentai visiems yra aiškūs ir žinomi – tai asmens tapatybę įrodantis dokumentas ir skrydžio bilietas. Dėl papildomų dokumentų, kokių gali reikėti patikrose, turi susižinoti pats keleivis – tai yra jo atsakomybė ir kiekviena aviakompanija savo taisyklėse tą pabrėžia“, – sako I.Mačiulytė pridurdama, kad reikėtų susižiūrėti ne tik reikalingus dokumentus galutinei stotelei, bet ir skrendant tranzitu. Pavyzdžiui, ar nereikalingi papildomi dokumentai tarpinei stotelei, ar pati aviakompanija turi tranzito galimybę.

Bagaže negali būti pavojingų daiktų

Registratūroje yra tikrinami ne tik kelionei reikalingi dokumentai, bet ir paliekamas daugiau sveriantis rankinis bagažas. Pastarasis gali būti sulaikomas saugumo darbuotojų, jei jame buvo užfiksuoti pavojingi ar draudžiami daiktai.

123RF.com nuotr. / Bagažas
123RF.com nuotr. / Bagažas

„Taip nutikus ir keleiviui jau nebesant registratūroje, garsiniais pranešimais jis yra kviečiamas grįžti. Tiesa, ne visi keleiviai linkę jų klausytis, tačiau reikia atminti, kad tas pranešimas gali būti skirtas kiekvienam. Keleiviui nesugrįžus atgal į registraciją atidaryti savo bagažo, jo ieškoma laipinimo metu, radus – keleivis turi grįžti į registraciją, išimti iš lagamino neleistiną daiktą, iš naujo praeiti saugumo patikrą ir grįžti prie vartų. Susiklosčius tokiai situacijai galima pavėluoti į skrydį“, – sako išvykstančių keleivių aptarnavimo poskyrio pamainos vadovė.

Ji primena, kad oro transportu draudžiama gabenti įvairius degius skysčius (benzinas, metanolis), taip pat degias kietąsias ir reaktyvines medžiagas (magnis, prakurai, fejerverkai, pirotechnika, signalinė raketos). Neleistina yra ir ašarinių dujų įranga arba bet kokios dujų talpyklės (propano, butano) bei kiti sveikatai ar net gyvybei pavojingi daiktai, skysčiai, sprogmenys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos