Nuo gruodžio 1 d. Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Ispanijos, Nyderlandų ir Malaizijos piliečiams bus leidžiama į Kiniją be vizų atvykti iki 15 dienų. Bandomoji programa galios vienerius metus, rašoma „Euronews“.
Tikslas – „palengvinti kokybišką Kinijos ir užsienio darbuotojų mainų plėtrą ir aukšto lygio atsivėrimą išoriniam pasauliui“, – sakė Užsienio reikalų ministerijos atstovas spaudai Mao Ningas.
Tarptautinės kelionės į Kiniją dar neatsigavo
Griežtos Kinijos pandemijos priemonės, pagal kurias visiems atvykstantiems asmenims buvo privaloma taikyti karantiną, beveik trejus metus daugelį žmonių atgrasė nuo kelionių. Šių metų pradžioje apribojimai buvo panaikinti, tačiau tarptautinės kelionės dar nepasiekė prieš pandemiją buvusio lygio.
Kinija anksčiau be vizų leido atvykti Brunėjaus, Japonijos ir Singapūro piliečiams, bet po COVID-19 protrūkio tai sustabdė. Liepos mėn. ji atnaujino bevizį režimą Brunėjui ir Singapūrui, tačiau Japonijai to nepadarė.
Imigracijos statistikos duomenimis, per pirmuosius šešis šių metų mėnesius Kinija užregistravo 8,4 mln. užsieniečių atvykimo ir išvykimo atvejų. Palyginti su 977 mln. per visus 2019 m. – paskutinius metus prieš pandemiją.
Vyriausybė siekė užsienio investicijų, kad padėtų pagyvinti vangią ekonomiką, o kai kurie verslininkai atvyko į muges ir susitikimus, įskaitant „Tesla“ vadovą Eloną Muską ir „Apple“ vadovą Timą Cooką. Užsienio turistai, palyginti su laikotarpiu prieš pandemiją, vis dar yra retas reiškinys.
Europiečiai itin domisi kelionėmis į Kiniją
Šiais metais europiečiai labai susidomėjo Kinija kaip turistine kryptimi.
Internetinės kelionių agentūros Trip.com duomenys rodo, kad, palyginti su 2022 m., bendras užsakymų iš Europos į Kiniją skaičius išaugo 663 proc. ir beveik 29 proc. daugiau nei 2019 m.
Duomenys rodo, kad Jungtinė Karalystė ir Vokietija pateko tarp 10 didžiausių atvykstančiųjų keliautojų į Kiniją šaltinių visame pasaulyje. Populiariausios kryptys – Šendženas ir Šanchajus.
Be naujų bevizio režimo schemų, šalis dar labiau skatina atvykstamąjį turizmą skatindama kultūrines ir istorines lankytinas vietas. Kinija taip pat gerina turizmo infrastruktūrą investuodama į technologijas, kelionių vadovus ir e. mokėjimo sistemas.