PTO: pandemija pasauliniam turizmui sausį–birželį atsiėjo 460 mlrd. JAV dolerių

Koronaviruso pandemijos sukelta krizė pasauliniam turizmo sektoriui per pirmuosius šešis šių metų mėnesius atsiėjo 460 mlrd. JAV dolerių prarastų pajamų dėl nutrūkusių keliautojų srautų, pranešė Jungtinės Tautos (JT).
Krizė turizmo versle
Krizė turizmo versle / 123rf.com nuotr.

Sausio–birželio mėnesiais prarastų pajamų dydis buvo „maždaug penkis kartus didesnis už tarptautinio turizmo pajamų praradimą, užfiksuotą 2009 metais per pasaulinę ekonomikos ir finansų krizę“, sakoma Madride įsikūrusios Pasaulio turizmo organizacijos (PTO) pranešime.

Užsienio turistų skaičius per šį laikotarpį sumažėjo 440 mln., arba 65 proc., o daugiausia šis rodiklis susitraukė Azijoje, kuri tapo pirmuoju regionu, pajutusiu COVID-19 protrūkio poveikį, pridūrė organizacija.

123RF.com nuotr./Koronavirusas paveikė turizmo sektorių
123RF.com nuotr./Koronavirusas paveikė turizmo sektorių

„Tai rodo precedento neturintį keleivių srautų sumažėjimą, nes šalys visame pasaulyje uždarė savo sienas ir įvedė kelionių apribojimus, reaguodamos į pandemiją“, – pažymėjo PTO.

Nors kai kuriuose regionuose turizmas pamažu atsigauna, JT organizacija perspėjo, kad „sumažėjusi kelionių paklausa ir vartotojų pasitikėjimas“ ir toliau kenks sektoriaus rezultatams per likusius šių metų mėnesius.

Prognozuojama, kad dėl koronaviruso tarptautinių turistų skaičius 2020 metais susitrauks maždaug 70 procentų.

Tarptautinio turistų skaičius 2019 metais išaugo 4 proc. iki 1,5 mlrd., o labiausiai lankoma šalis pasaulyje buvo Prancūzija, po kurios išsirikiavo Ispanija ir JAV.

Paskutinį kartą metinis tarptautinių turistų sumažėjo 2009 metais, kai kilus pasaulinei ekonomikos krizei srautai sumenko 4 procentais.

JT agentūra prognozuoja, kad turistų srautai grįš į 2019 metų lygį per dvejų–ketverių metų laikotarpį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis