PTO: pasaulinis turizmas negrįš į ikipandeminį lygį anksčiau 2024-ųjų

Turistų srautai visame pasaulyje grįš į ikipandeminį lygį ne anksčiau kaip 2024 metais, mano Pasaulio turizmo organizacija (PTO).
Skrydžiai pandemijos metu
Skrydžiai pandemijos metu / 123rf.com nuotr.
Temos: 2 Turizmas Kelionės

Madride įsikūrusios JT agentūros duomenimis, labai užkrečiamas omikron variantas, nors, regis, ir sukeliantis mažiau sunkių ligos atvejų, „sutrikdys atsigavimą“ 2022 metų pradžioje.

Pernai, palyginti su 2020 metais, turistų skaičiai išaugo 4 procentais. Tuo tarpu pajamos iš turizmo 2020 metais buvo 72 proc. mažesnės nei 2019-aisiais.

„Visuose pasaulio regionuose atsigavimo tempas išlieka lėtas ir netolygus dėl įvairaus laipsnio mobilumo apribojimų, skiepijimo rodiklių ir keliautojų nusiteikimo“, – sakoma organizacijos pranešime spaudai.

Europoje ir Amerikose užsienio lankytojų skaičius pernai išaugo atitinkamai 19 ir 17 procentų, palyginti su 2020 metais.

Visgi Artimuosiuose Rytuose atvykėlių skaičius 2021 metais sumažėjo 24 proc., o Azijos ir Ramiojo vandenyno regione jis buvo 65 proc. mažesnis nei 2020 metų lygis bei ir 94 proc. mažesnis nei ikipandeminis lygis.

Pranešime teigiama, kad turizmo specialistai „mato geresnes šių metų perspektyvas“.

Agentūra prognozuoja, kad šiemet tarptautinių atvykėlių skaičius padidės nuo 30 iki 78 proc., palyginti su 2021 metais, tačiau išliks daug mažesnis nei 2019-aisiais.

Dauguma ekspertų teigia, kad turizmas negrįš į priešpandeminį lygį bent iki 2024 metų.

Daugelis šalių yra labai priklausomos nuo turizmo ir nekantriai laukia, kad padėtis normalizuotųsi.

„Ekonominis turizmo indėlis 2021 metais (vertinant turizmo tiesioginį bendrąjį vidaus produktą) buvo 1,9 trln. JAV dolerių (1,68 trln. eurų) ir viršijo 1,6 trln. JAV dolerių, gautų 2020 metais, bet vis tiek gerokai atsiliko už 3,5 trln. JAV dolerių vertę prieš pandemiją“, – pažymima prabešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis