„Qantas“ bando naują ilgiausią maršrutą pasaulyje – kaip reikėtų ištverti 20 valandų ore?

Ilgos kelionės lėktuvu tikrai vargina. Ekonominės klasės sėdynės nėra labai erdvios, vaizdas pro langą ne visada yra pasiekiamas, o ir tas nenutylantis variklių ūžimas po kelių valandų ima erzinti. Kiek laiko be sustojimo galėtumėte praleisti lėktuve? Australijos oro linijos „Qantas“ nusprendė patikrinti žmogaus kantrybės ribas ir jau testuoja naują ilgiausią skrydį pasaulyje.
„Qantas“ lėktuvas
„Qantas“ lėktuvas / „Qantas“ nuotr.

Bent kartą per metus skrendu į Braziliją. Ši kelionė yra gana tolima ir lėktuve tenka praleisti 10–11 valandų. Turiu pasakyti, kad jei nepavyksta užmigti, jau po trijų valandų noriu išlipti laukan pakvėpuoti grynu oru. Man tikrai patinka keliauti, skraidyti lėktuvais, stebėti vaizdą už lango, tačiau tokios ilgos kelionės vis tiek vargina. Net sunku įsivaizduoti, kaip lėktuve reikėtų praleisti 19–20 valandų.

Ilgiausi pasaulio maršrutai

Skrydis iš Niuarko į Singapūrą, vykdomas „Singapore Airlines“, trunka 15–19 valandų, priklausomai nuo vėjo krypties ir stiprumo. Dėl didžiulio atstumo skrydžio laikas yra sunkiai prognozuojamas – lėktuvui reikia įveikti daugiau nei 15 tūkstančių kilometrų, per kuriuos oro sąlygos gali pasikeisti net kelis kartus.

„Airbus A350-900ULR“ yra gerai keleivių vertinamas lėktuvas, tačiau vis tiek sunku įsivaizduoti tokio ilgumo kelionę. Mano ilgų kelionių metodas „pavalgyk, pažiūrėk filmą, pamiegok, pavalgyk“ turėtų būti modifikuotas į „pavalgyk, pažiūrėk filmą, pamiegok, pavalgyk, pažiūrėk filmą, pamiegok“, bet ir tai kažin ar padėtų.

Antroje vietoje – skrydis iš Oklando Naujojoje Zelandijoje į Dohą. Šį 14,5 tūkstančių kilometrų maršrutą „Boeing 777-200LR“ lėktuvu vykdo „Qatar“ oro linijos. Ši kelionė įprastai trunka apie 16 valandų.

Trečioje vietoje – Pertas–Londonas, vykdomas „Qantas“ oro linijų. Į šią kelionę keleivius skraidina „Boeing 787-9“, o laiko ir atstumo parametrais šis skrydis yra beveik identiškas anksčiau paminėtam Oklandas–Doha.

Didžioji ilgiausių pasaulio maršrutų dalis yra susijusi su tolimosios Okeanijos šalimis. Tokia ta mūsų planetos geografija – Naujosios Zelandijos, Australijos ir kitų gretimų valstybių žmonėms sunku pasiekti Europą, Artimuosius Rytus ir Šiaurės Ameriką. Todėl tokie ilgi skrydžiai yra ne prabanga, o būtinybė.

Nepaprastai ilgas „Qantas“ skrydis

„Qantas“ mano, kad Australijos keliautojams praverstų ir dar vienas nepaprastai ilgas maršrutas. 2022 metais oro linijos norėtų paleisti naują kryptį iš Sidnėjaus į Niujorką. Tai būtų rekordinis reguliarus komercinis keleivinio lėktuvo skrydis – daugiau nei 16 tūkstančių kilometrų ir net 20 valandų ore. „Qantas“ dar neapsisprendė, koks lėktuvas geriausiai tiktų šiam maršrutui – renkamasi tarp „Boeing 777-8X“ ir „Airbus A350-900ULR“ (ar -1000ULR). Pirmieji bandymai planuojami jau spalį.

Tai būtų neeilinis maršrutas, todėl jam reikia pasiruošti. „Qantas“ įvykdys daug bandymų, kurie ne tik padės išsirinkti tinkamą lėktuvą, bet dar ir parodys, kaip į tokio ilgio skrydį reaguotų keleiviai bei įgulos nariai.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Qantas“ lėktuvai Sidnėjaus oro uoste
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Qantas“ lėktuvai Sidnėjaus oro uoste

Bandymų metu lėktuve įsitaisys 40 žmonių, tačiau tai bus „Qantas“ darbuotojai ir samdyti ekspertai, o ne tikri keleiviai. Neaišku, kurioje lėktuvo vietoje jie sėdės, tačiau tikimės, kad ekonominės klasės salone. Galbūt tai padės „Qantas“ įvertinti, kokios nepatogios iš tikrųjų bus šios kelionės pigiausius bilietus įsigijusiems žmonėms. Kita vertus, dauguma keliautojų nauju maršrutu tik džiaugtųsi ir pamirštų alternatyvas.

Kam reikalingas toks ilgas maršrutas?

Niujorke gyvena apie 8,5 milijonai žmonių, Sidnėjuje – 5,2 milijonai. Abu miestai yra populiarios keliautojų traukos vietos, svarbūs ekonominiai centrai. Sujungti juos tiesioginiu skrydžiu yra tiesiog gera idėja – perkančių šiuos bilietus tikrai nepritrūktų.

Šiuo metu iš Sidnėjaus į Niujorką galima nuskristi skrydžiais su persėdimu. Kaip tarpinę stotelę galima rinktis San Fransiską arba Los Andželą. Tačiau jungiamieji skrydžiai dar labiau ilgina kelionės laiką. Nors tos 20 valandų lėktuve tikrai nebus smagios (bent jau ne ekonominėje klasėje), visa kelionė ir tetruks 20 valandų. Skrendant per kitus miestus reikėtų pridėti dar bent 3–6 valandas.

Ir tai nėra tik laiko taupymo klausimas. Daugiausia degalų lėktuvai sudegina kildami. Taigi, pašalinus jungiamąjį skrydį, pavyktų sumažinti ir kelionei reikalingų degalų kiekį bei aplinkai žalingas emisijas.

Trumpai tariant, tai būtų laiką ir pinigus taupantis sprendimas, kuris dar ir gamtai būtų ne toks žalingas kaip dabartinės kelionės.

123rf.com nuotr./Sidnėjus
123rf.com nuotr./Sidnėjus

7 patarimai, kaip išgyventi ilgą skrydį ekonominėje klasėje

1. Gerai apgalvokite vietos pasirinkimą. Neatiduokite savo sėdynės pasirinkimo į likimo rankas. Jei manote, kad norėsite dažnai pasivaikščioti, sėskite prie tako. Jei norite ramybės – prie lango. Prie išvykimo vartų dar galite paklausti, ar kur nors yra laisva trijų sėdynių eilė – keliautojų Šventasis Gralis.

2. Pasiruoškite psichologiškai. Kelionė truks ilgai ir jūs būsite įkalinti didelio metalinio vamzdžio viduje. Į lauką neišeisite tol, kol nenusileisite. Atskrisite pavargę, pasišiaušę, su skaudančia nugara ir kojomis. Tokia yra realybė ir su ja reikia susitaikyti. Jei neapgaudinėsite savęs manydami, kad atkeliausite žvalūs ir energingi, nebūsite nusivylę.

3. Pasiimkite kelis daiktus patogumui. Ausų kamštukai, miego kaukės, kelioninės pagalvėlės, kompresinės kojinės ar net pakylos kojoms iš tikrųjų padeda. Tiesa, nepersistenkite – pasiėmę per daug daiktų tik dar labiau apribosite savo erdvę ir patogumą.

4. Pasirūpinkite pramogomis. Pasiimkite gerą knygą, įdomų žurnalą, mobilią kompiuterinių žaidimų konsolę. Daug laiko sėdėsite, todėl tą laiką pasistenkite išnaudoti kiek įmanoma maloniau. Pramogos nukreips jūsų dėmesį ir nuo nepatogumų – ribotos erdvės kojoms, nesibaigiančio ūžimo, galbūt kitų keleivių keliamo triukšmo.

123rf.com nuotr./Lėktuvas
123rf.com nuotr./Lėktuvas

5. Jei įmanoma, nevartokite vaistų. Šis patarimas skamba kiek keistai ir jo galima nesilaikyti, jei turite patirties. Tačiau daug žmonių prieš kelionę išgeria migdomųjų, o kelionės tikslą pasiekia jausdamiesi itin prastai. Migdomieji padeda, jei miegate lovoje, bet ne ankštoje ekonominės klasės sėdynėje. Kartais jums reikės pajudėti, kad nenutirptų galūnės ar neskaudėtų prie porankio prispausto šono – migdomieji tai tik apsunkins. Kita vertus, nepamirškite ir to, kad vaistai lėktuve gali paveikti skirtingai – žemesnis nei įprasta slėgis ir sausas oras daro įtaką organizmo reakcijoms.

6. Dėvėkite patogius drabužius. Jei vos atskridę neskubėsite į verslo susitikimą, renkitės kuo paprasčiau ir patogiau. Savo kelionėse ne kartą mažiau keliautojus su pižamomis. Jei tokia apranga jums atrodo netinkama, rinkitės sportinius drabužius. Ir vietoje kontaktinių lęšių pasiimkite akinius.

7. Gerkite pakankamai vandens. Nemaža dalis nuovargio yra susijusi su skysčių praradimu. Oras lėktuve yra pakankamai sausas, o ilgai sėdėdami žmonės pamiršta gerti vandenį. Gydytojai rekomenduoja gerti vandenį su elektrolitais (tokį, kurį renkasi sportininkai). Taip pat pasiimkite drėkinamojo kremo.

Nepertraukiama 20 valandų kelionė iš tiesų bus nemažas iššūkis keliautojams ekonomine klase. Tiesą sakant, net ir verslo bei pirmos klasių keleiviai pasiekę kelionės tikslą džiaugsis pagaliau išlipę laukan. Kita vertus, naujasis „Qantas“ maršrutas gera naujiena tiems, kurie labiau už viską vertina laiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų