Pasak bendrovės, dėl koronaviruso pandemijos, Persijos įlankos kaimynių boikoto ir 49 proc. valdomos „Air Italy“, kuri vasario mėnesį paskelbė bankrotą, bendrovė fiksavo beveik dvigubai didesnius nuostolius.
Kovą pasibaigusiais finansiniais metais bendrovė patyrė 7 mlrd. rialų (1,92 mlrd. JAV dolerių) grynuosius nuostolius.
„Qatar Airways“ ne kartą buvo susidūrusi su išskirtiniais iššūkiais, tačiau 2019–2020 metai buvo vieni sunkiausių metų vežėjos istorijoje “, – sakoma bendrovės pranešime.
„Qatar Airways“ patvirtino, kad Kataras prisijungė prie vyriausybių, kurios ėmėsi veiksmų palaikyti savo nacionalines vežėjas, sąrašo.
Mainais už 2 mlrd. JAV dolerių paramą bendrovė perduos vyriausybei 730 mln. akcijų.
„Jei ne išskirtinės 2020 finansinių metų aplinkybės, mūsų rezultatai būtų buvę geresni nei metais anksčiau“, – teigė bendrovės vadovas Akbaras al-Bakeris.
Pranešime taip pat teigiama, kad per 12 mėnesių bendrovės pajamos padidėjo 6,5 proc. iki 51,1 mlrd. rialų, vietų skaičius – 3,2 proc., o gabentų krovinių kiekis – 2,8 procento.
Pandemija dar labiau apsunkino „Qatar Airways“ aplinką. Jungtiniai Arabų Emyratai, kurie buvo pagrindinė vežėjos rinka, kartu su Saudo Arabija, Bahreinu ir Egiptu 2017 metų birželio mėnesį paskelbė Katarui boikotą.
Minėtos šalys kaltina Dohą ryšiais su ekstremistinėmis grupuotėmis ir glaudžiais santykiais su Iranu, kuris yra pagrindinis Rijado varžovas regione.
Paskelbusios boikotą Dohai, šalys uždarė savo oro erdvę, sienas ir rinkas.
„Qatar Airways“ yra antra pagal dydį oro transporto bendrovė Viduriniuose Rytuose po Dubajuje įsikūrusios „Emirates Airlines“ ir valdo modernų 250 orlaivių parką.
Liepos mėnesį Tarptautiniame Teisingumo Teisme buvo priimtas Katarui palankus sprendimas dėl Saudo Arabijos, JAE, Bahreino ir Egipto oro erdvės apribojimų.
Bendrovė žada siekti 5 mlrd. JAV dolerių kompensacijos iš kitų arabų valstybių už oro erdvės uždarymą jos atžvilgiu.