Bendrovė taip pat gali sumažinti pilotų ir skrydžių palydovų skaičių bei uždaryti kai kurias savo bazes. „Ryanair“ Lietuvoje turi dvi bazes – Vilniuje ir Kaune.
Galutinis sprendimas dėl darbo vietų mažinimo ir bazių uždarymo turėtų būti paskelbtas vasario pirmoje pusėje.
Ateinančią vasarą oro linijų bendrovės parke bus 10 mažiau orlaivių nei planuota, nes manoma, jog leidimas vėl pradėti eksploatuoti orlaivius „737 MAX“ bus suteiktas ne anksčiau kaip rugsėjį–spalį, laiške teigė bendrovės vadovas Eddie Wilsonas.
Iš pradžių „Ryanair“ planavo šią vasarą įsigyti 58 minėto modelio lėktuvus, tačiau gruodį sumažino šį skaičių iki 10. Anksčiau skelbta, kad iš viso „Ryanair“ užsakiusi 135 „Boeing 737 MAX“ ir įsigijusi teisę nusipirkti dar 75. Taigi geriausiu atveju šios oro linijos tikėjosi gauti net 210 737 MAX lėktuvų, kurie turėjo pakeisti senstančius 737NG.
Kadangi lėktuvų nebus gauta, „Ryanair“ turi pasirengti nuostoliams. Simpleflying.com rašė, kad net neskaičiuojant priežiūros kaštų, kiekvienas 737NG skrydis „Ryanair“ atneša 830 dolerių mažiau pajamų, nei sugeneruotų MAX. Daugiau skaitykite čia: Kiek „Ryanair“ kainuos ilgas „Boeing 737 MAX“ laukimas?
Kaip buvo pranešta anksčiau, „Boeing“ vėl nukėlė orientacinę orlaivių „737 MAX“ grąžinimo į eksploataciją datą pažymėdama, kad nesitiki gauti reguliuotojų leidimą atnaujinti skrydžius anksčiau nei 2020 metų viduryje.
Šį mėnesį „Boeing“ laikinai sustabdė šių orlaivių gamybą. Iki gruodžio „Boeing“ pagamino daugiau nei 400 737 MAX lėktuvų, kurių negali pristatyti oro linijoms. Kodėl tik dabar, nors lėktuvai pakilti negali jau nuo praėjusių metų kovo?
Gamyba stabdoma dėl kelių priežasčių, tarp kurių – ir vietos trūkumas jiems laikyti, aiškino „Aviacijos pasaulis“. Jie šalia gamyklų užėmė visas lėktuvams skirtas parkavimo vietas ir net įsiveržė į darbuotojų automobilių stovėjimo aikšteles. „Boeing“ savo kieme turi daugiau 737 MAX lėktuvų nei įvairios oro linijos kartu sudėjus.
Kur kas svarbesnė priežastis – prarandamos lėšos. Lėktuvai yra gaminami negaunant pajamų iš jų pirkėjų. Gamyba buvo tęsiama dėl to, kad jos nutraukimas ir paleidimas kainuoja tikrus nuostolius. Tačiau kuo daugiau lėktuvų pagaminama, tuo labiau auga jų saugojimo ir priežiūros kaštai. Dabar „Boeing“ jau pasiekė tą ribą, kai naudingiau nebegaminti lėktuvų – geriau praryti mažesnius nuostolius, susijusius su gamybos sustabdymu, nei didesnius, susijusius su lėktuvų priežiūra ir saugojimu.
„Boeing 737 MAX“ skrydžiai buvo sustabdyti visame pasaulyje 2019 metų kovą, po dviejų oro katastrofų. Kovo mėnesį sudužo „Ethiopian Airlines“ priklausęs orlaivis, katastrofoje žuvo 157 žmonės. 2018 metų spalį nukritus Indonezijos bendrovės „Lion Air“ orlaiviui žuvo 189 žmonės.