Pigių skrydžių oro linijos praėjusių metų lapkritį nutraukė ryšius su „Aviation ADR“ – viena iš dviejų pagrindinių institucijų, kuriomis oro linijos naudojasi spręsdamos ginčus.
Per pirmus 11 praėjusių metų mėnesių, kol „Ryanair“ dar dirbo su „Aviation ADR“, pastaroji institucija gavo daugiau nei 14 tūkst. skundų dėl airių bendrovės. „Aviation ADR“ nurodė, kad „Ryanair“ keleiviams turi išmokėti daugiau nei 2,6 mln. svarų sterlingų keleiviams, taip pat administracinį mokestį, kuris yra 75 svarai už vieną skundą.
Kai „Ryanair“ pasitraukė iš šios struktūros, tik 553 keleiviai per keturis mėnesius kreipėsi į kitą galimą instituciją – britų Civilinės aviacijos tarnybą (CAA). „Which?“ teigia, kad tai oro bendrovei sutaupė milžiniškas sumas, kurias kitaip būtų reikėję skirti kompensacijoms keleiviams.
Situacija paaštrėjo, kai anksčiau 2018 m. „Ryanair“ siekė išvengti kompensacijų mokėjimo keleiviams pagal ES teisės aktus, kai oro bendrovei teko atšaukti daug skrydžių dėl streikų. Po to, kai Europos teisingumo teismas nusprendė, kad streikai nėra ypatinga aplinkybė, „Aviation ADR“ keliautojų ir „Ryanair“ ginčuose pradėjo priimti keleiviams palankius sprendimus.
„Which?“ nustatė, kad net ir tuo metu, kai „Ryanair“ bendradarbiavo su „Aviation ADR“, kai kuriems keleiviams kompensacijų tekdavo laukti net metus.
Airių oro bendrovė „Which?“ teigė, kad jų politika – išmokėti kompensacijas tiems, kam priklauso, per 10 dienų.
Kaip Lietuvoje kreiptis dėl kompensacijos už atšauktą ar atidėtą skrydį ir ką daryti, jeigu bendrovė jos nemoka, skaitykite čia.