Iš tikrųjų sumaištis kilo dar prieš skrydį. Kai keleiviai laukė pakilimo, jie sulaukė nemalonios žinios – skrydis atidėtas. Priežastis – menka techninė lėktuvo problema. Tiesa, gal ne tokia jau ir menka, nes lėktuvas buvo pakeistas. Taigi, nors turėjo išskristi 6:40 vietos laiku, keleiviai iškeliavo iš Rumunijos sostinės tik 10:57.
Vos pora minučių po pakilimo pilotai informavo skrydžių valdymo centrą apie būtinybę tuoj pat leistis avariniu būdu. Priežastis – salone pasirodę neaiškios kilmės dūmai. Tai – labai pavojinga situacija, nes niekas nežino, iš kur tie dūmai, ar jie yra nuodingi, kurios lėktuvo sistemos gali būti paveiktos. Tai gali būti užsidegęs telefonas, bet gali būti ir trumpasis jungimas.
Keleiviai ėmė garsiai raudoti, kiti draskė virš galvos esančias paneles, ieškodami deguonies kaukių. Treti, žinoma, filmavo:
Vos po kelių minučių įgula atšaukė „Mayday-Mayday“ signalą – pilotai tvirtino, kad situacija taisosi. Dūmai ėmė sklaidytis, jokios lėktuvo sistemos neskelbė apie gedimus. Taigi, buvo priimtas sprendimas išdeginti degalus, kad nereikėtų tūpti su viršsvoriu. Tokie lėktuvai kaip „Boeing 737-800“ negali išpurkšti degalų, todėl teko sukti ratus. Lėktuvas galiausiai nusileido praėjus porai valandų nuo pakilimo.
Keleivių buvo atsiprašyta, jiems duoti maisto kuponai, o vėliau jie dar kitu, jau trečiu lėktuvu išvyko į Londoną. Daug jų, tikriausiai, nuo šiol bijos skraidyti. Ir negalima jų kaltinti, tačiau iš tikrųjų nenutiko beveik nieko.
Tiksliau, nutiko štai kas:
- pastebėta menka techninė problema pirmame lėktuve, nusprendžiama jį pakeisti;
- antrasis lėktuvas paruošiamas skrydžiui, tačiau lauke – -4 laipsniai Celsijaus;
- antrasis lėktuvas purškiamas ledą tirpdančiu skysčiu;
- technikai netinkamai atlieka procedūrą, skystis patenka į oro kondicionieriaus oro įsiurbimo angas;
- pakilęs lėktuvas prisipildo neaiškių dūmų, kurie tikriausiai yra garai.
Žinoma, lėktuvą dar teks apžiūrėti, išsiaiškinti, ar nutiko būtent tai. Tačiau panašu, kad tai – realiausia versija. Į incidentą patekęs „Boeing 737-800“ yra vos 7 metų amžiaus ir tą rytą neketino skristi.
Nors ore buvo sugaištos dvi valandos (ir daug daugiau ant žemės), keleiviai tikriausiai džiaugėsi sužinoję, kad lėktuvas iš tikrųjų buvo saugus.