Sausakimšas Everestas: 15min studijoje – kodėl jis dabar ypač pavojingas ir kaip užtikrinti saugumą?

Pasaulį apskriejus Nirmalo Purjos nuotraukoms žiniasklaidos akys pradėjo krypti į aukščiausią pasaulio kalną. Kelyje į Everesto viršūnę susiformavo didžiulės kopėjų spūstys, o žuvusiųjų skaičius neįprastai išaugo. Paskutinius dešimtmečius žuvusiųjų Evereste skaičius buvo vidutiniškai šeši, tačiau šiemet kalnas jau pasiglemžė mažiausiai 11 žmonių gyvybes.
15min studijoje – Vladas Vitkauskas ir Kęstutis Skrupskelis
15min studijoje – Vladas Vitkauskas ir Kęstutis Skrupskelis / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

Transliaciją žiūrėkite žemiau:

Neoficialiais duomenimis, Everesto viršūnę šiemet jau pasiekė daugiau nei 700 žmonių ir šis skaičius kiekvieną dieną auga. Kadaise neįveikiamas 8848 m aukščio kalnas kai kuriomis dienomis atrodo kaip populiarus kurortas. Tokio sausakimšo Everesto dar nėra tekę matyti ir šios būtent „mirties zonoje“ susiformavusios spūstys iš dalies yra kaltos dėl padidėjusio žuvusiųjų skaičiaus.

„Mirtis. Skerdynės. Chaosas“, – taip kanadietis E.Saikaly, patyręs alpinistas, apibūdino savo kopimą į Everestą gegužės 22 d. Kraupius, kartais net traumuojančius vaizdus ant kalno matę alpinistai skatina kitus įvertinti situaciją ir susimąstyti, ar dėl svajonės tikrai verta rizikuoti gyvybe ir būti užvaldytam „viršūnės karštinės“? Juo labiau, kad ne tik viršūnės link nutįsusios eilės yra mirčių priežastys.

Penktadienį 15min studijoje lankėsi legendinis alpinistas, keliautojas, pirmasis lietuvis, įkopęs į Everestą, Vladas Vitkauskas ir Lietuvos alpinizmo asociacijos prezidentas, alpinistas Kęstutis Skrupskelis. Pašnekovai vertino ir Evereste susidariusią situaciją.

Su jais kalbėjomės ne tik apie aukščiausioje pasaulio viršūnėje susidariusias spūstis, bet ir apie tai, kodėl vis daugiau fiziškai ir psichologiškai nepasiruošusių žmonių lenda mirčiai į nasrus, apie populiarėjantį alpinizmą ir saugumo spragas kalnuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis