Savaitgalis su „Rail Baltica“: Marijampolė, įvertinta „National Geographic“

Antrajame ciklo „Savaitgalis su „Rail Baltica“ straipsnyje pristatome iš Kauno traukiniu vos per valandą pasiekiamą Marijampolę. Suvalkijos sostine vadinamame mieste gausu istorinių paminklų bei išskirtinių meno kūrinių, vienas jų net puošė „National Geographic. Nepažinta Lietuva“ žurnalo viršelį.
Marijampolės geležinkelio stotis viena puošniausių šalyje
Marijampolės geležinkelio stotis viena puošniausių šalyje / I. Šalaševičiaus nuotr.

Mieste pasitinka įspūdinga geležinkelio stotis

Jau pati Marijampolės geležinkelio stotis, dažnai vadinama gražiausia Lietuvoje, yra įspūdingas architektūros paminklas: raudonų plytų, netaisyklingos formos, su bokšteliais, netipinio projekto 1924-aisiais baigta statyti stotis, labiau primena pilį, puikiai tinkančią Holyvood‘o filmams, nei geležinkelio stotį.

„Apžiūrėjus geležinkelio stoties pastatą, ekskursiją po miestą siūlyčiau pradėti nuo J. Basanavičiaus aikštės, kurią nuo stoties pasieksite per 15 minučių pėsčiomis“, – pataria Marijampolės turizmo informacijos centro vadybininkė Rita Dragūnaitė.

Pasak jos, J. Basanavičiaus aikštės centre stovi vienintelis toks Lietuvoje paminklas „Tautai ir kalbai. Lietuvos vardo tūkstantmečiui paminėti 1009-2009“, atspindintis lietuvių tautos laisvės siekius ir kovą dėl kalbos išlikimo. Jo aukštis beveik 20 metrų.

„Toliau nuo centrinės miesto aikštės keliaukite į Poezijos parką, kuriame galėsite rasti atokvėpį ant plastiškų formų suolų, pasigrožėti želdynais, kartu su atžalomis leisti laiką spalvingoje žaidimų aikštelėje, o gal net sudalyvauti amfiteatre vykstančiuose renginiuose. Parko prieigose esančioje požeminėje perėjoje pamatysite portretų galerija, dar kitaip vadinamą „Veidasiene“, kurioje rasite šimtus, o gal ir tūkstančius besišypsančių ar susimasčiusių įvairiaspalvių veidų“, – kviečia R. Dragūnaitė.

I. Šalaševičiaus nuotr. / Poezijos parkas
I. Šalaševičiaus nuotr. / Poezijos parkas

Puošė „National Geography“ leidinio viršelį

Iš čia palei Šešupę rekomenduojama pasukti link senosios Marijampolės užtvankos, kurios siena papuošta visame pasaulyje garsaus menininko Ray Bartkus kūriniu „Tekantis gyvenimas“. Jo fotografija buvo papuošusi net žurnalo „National Geographic“ viršelį. Piešinys išskirtinis tuo, jog ant senosios užtvankos pastato jį matome aukštyn kojomis, o vandenyje atsispindi tikrasis jo vaizdas.

I. Šalaševičiaus nuotr. / Ray Bartkaus kūrinys „Tekantis gyvenimas“
I. Šalaševičiaus nuotr. / Ray Bartkaus kūrinys „Tekantis gyvenimas“

„Ant pastatų piešti meno kūriniai jus lydės visos viešnagės Marijampolėje metu. Mūsų mieste menininkai iš Londono ir Niujorko kartu su savanorių pagalba sukūrė net 22 išskirtinius piešinius miesto erdvėse, o miesto centrą papuošė šviesų instaliacija, kuri suteikia mūsų miestui jaukumo ir savitumo“, – pasakoja R. Dragūnaitė.

Pažindinantis su miestu R. Dragūnaitė taip pat siūlo aplankyti Vytauto Didžiojo parką su papildytos realybės paroda po atviru dangumi, sustoti prie Marijampolės pašto pastato, kuriame pradėtas leisti tarpukario žurnalas „Varpas“, neaplenkti Šv. Archangelo Mykolo bazilikos su vienuolyno kompleksu ir jame įkurtu muziejumi, o besidominčių istorija laukia prezidento K. Griniaus memorialinis muziejus ir seniausias Suvalkijoje Kraštotyros muziejus.

„Žinoma, jei jau atvykote pas mus, būtinai apsilankykite garsiajame kačių kiemelyje, kur katės, pasakojama, pildo čia sugalvotus norus“, – pasakoja R. Dragūnaitė.

E. Bareikos nuotr. /Garsiosios Marijampolės katės pildo norus
E. Bareikos nuotr. /Garsiosios Marijampolės katės pildo norus

Trumpiausias Lietuvos pažintinis takas

Aktyvaus poilsio mėgėjai Marijampolėje taip pat ras ką veikti. Netoliese nutiesti net du pažintiniai takai – Buktos ir Amalvos. Pastarasis yra trumpiausias pažintinis takas Lietuvoje, jo ilgis siekia vos 121 metrą. Tačiau susitarus su gidu, kuris papasakotų apie tą, ką juo eidami matote, užtruksite ne ką trumpiau, nei įveikdami 1,3 ar 1,7 km Buktos pažintiniame take.

R. Rudžionio nuotr. /Amalvos pažintinis takas
R. Rudžionio nuotr. /Amalvos pažintinis takas

„Žinoma, vasarą aktyvios veiklos mūsų mieste ir šalia jo daugiau. Vasarą siūlome išbandyti savo jėgas vandenlenčių parke „Splash Miami“ arba vandens batutų parke „Zero Majami Park“, užsukti į kempingą, kuriame galima ne tik pernakvoti bet ir paplaukioti vandens dviračiais bei pasinaudoti kitomis paslaugomis. Ir, žinoma, visada galima suderinti viešnagę su mūsų miesto pasididžiavimu, futbolo klubo „Sūduva“ varžybomis“, – vilioja R. Dragūnaitė.

Norintys praleisti Marijampolėje daugiau laiko nakvynę mieste ras lengvai – tiek per apartamentų nuomos puslapius, tiek mieste įsikūrusiuose viešbučiuose, tarp kurių yra ir siūlančių SPA procedūras.

Atėjus laikui pasistiprinti gali tekti net pasukti galvą renkantis kur. „Bene labiausiai miesto svečius vilioja išskirtiniu interjeru pasižyminti kavinė-baras „KamBARys“, kurį visoje Lietuvoje išgarsino A. Užkalnis, suteikęs jam net 5 žąsis. Norintys pasijusti kaip namuose, kviečiami į „Namų restoraną“, paragauti viso pasaulio skonių galėsite kavinėje „Nica“, o desertų mylėtojai laukiami „Senojo miesto kepyklėlėje“, – pasakoja R. Dragūnaitė.

I. Šalaševičiaus nuotr. /Vytauto Didžiojo parkas
I. Šalaševičiaus nuotr. /Vytauto Didžiojo parkas

Itin svarbus geležinkelio mazgas

Marijampolė, vienas iš kelių miestų ir miestelių, į kuriuos šiuo metu iš Kauno galima nuvykti „Rail Baltica“ geležinkeliu. Taip pat juo traukiniai važiuoja iki Kazlų Rūdos, Lenkijos miestų Balstogės, Augustavo ir kitų.

2026-aisiais baigus įgyvendinti projektą „Rail Baltica“ atsivers dar daugiau galimybių keliauti traukiniu. Per kelias valandas bus pasiekiami tokie miestai kaip Ryga, Talinas ir Varšuva, o iš pastarosios ir daug kitų Vakarų Europos miestų.

Šiuo metu įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą aktyvūs statybos darbai vyksta Kauno geležinkelio mazge. Būtent čia, planuojama, bus ne tik Lietuvos, bet ir visam regionui svarbus logistikos mazgas, kur susikirs plačioji ir Europinė geležinkelio vėžės, o elektriniai traukiniai kursuos Rytų (Baltarusija), Vakarų (Klaipėdos uostas) kryptimis bei „Rail Baltica“ vėže nuo Varšuvos iki Helsinkio.

Kauno geležinkelio Kaunas-Palemonas atkarpoje atliekami „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai – vieni svarbiausių ir sudėtingiausių šiame tarpvalstybiniame projekte. Iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos.

Sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio, atnaujintas elektros tinklas.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų